Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη θα αντιμετωπίζουν δασμούς ύψους 38,1% από τον επόμενο μήνα, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αλλά δεν θα αντιμετωπιστούν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τόσο σκληρά, καθώς ορισμένες θα γλιτώσουν με έναν σχετικά ελαφρύ δασμό 17%. Οι νέοι δασμοί θα είναι επιπλέον του 10 τοις εκατό που εφαρμόζεται ήδη στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φόρο ανάλογα με την εταιρία

Οι αναλυτές είχαν προβλέψει ποικιλοτρόπως δασμούς μεταξύ 10 και 25 τοις εκατό, αλλά η SAIC, η ιδιοκτήτρια εταιρεία της MG, επωμίζεται το μεγαλύτερο ποσοστό δασμών, καθώς πλήττεται με τη μέγιστη εισφορά 38,1 τοις εκατό, ενώ τα αυτοκίνητα της Geely αντιμετωπίζουν πολύ μικρότερο δασμό 20 τοις εκατό και τα οχήματα της BYD 17,4 τοις εκατό.

Η περίπτωση της Tesla

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν περιέγραψε έναν συντελεστή για την Tesla, λέγοντας μόνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία “μπορεί να λάβει έναν ξεχωριστά υπολογισμένο συντελεστή δασμού στο οριστικό στάδιο”.

Όσοι συνεργάστηκαν, επωφελήθηκαν

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν ερευνήθηκαν από την επιτροπή αντιμετωπίζουν δασμό 21% – αλλά έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν τις επιχειρήσεις τους για έλεγχο με την ελπίδα να εξασφαλίσουν μια καλύτερη συμφωνία – και όσοι αρνήθηκαν να συνεργαστούν με την έρευνα που εξετάζει πόση οικονομική βοήθεια έλαβαν οι κινεζικές μάρκες από την κυβέρνηση της χώρας υφίστανται τον υψηλότερο δασμό. Οι δασμοί θα εφαρμοστούν από τις 4 Ιουλίου, ολοκληρώνοντας το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ξεκίνησε την έρευνα πέρυσι.

Τα τεράστια περιθώρια κέρδους των EV από την κίνα

Οι δασμοί που εφαρμόζει η ΕΕ δεν θα έχουν απαραίτητα ως αποτέλεσμα οι τιμές λιανικής πώλησης των κινεζικών EV να αυξηθούν κατά το ίδιο ποσό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα βάλουν τα δυνατά τους για να απορροφήσουν την αύξηση αυτή και ορισμένοι ειδικοί προέβλεψαν ότι οι δασμοί θα πρέπει να φτάσουν το 50 τοις εκατό για να έχουν αντίκτυπο, τόσο υψηλά είναι τα περιθώρια κέρδους των κινεζικών εταιρειών.

Αν και οι δυτικές μάρκες ανησυχούν για την απειλή της άφιξης φθηνών κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, πολλές δεν είναι υπέρ της εφαρμογής δασμών από την ΕΕ, επειδή φοβούνται ότι η Κίνα θα απαντήσει με τον ίδιο τρόπο, πλήττοντας τις εξαγωγικές τους πωλήσεις. Η Κίνα έχει δηλώσει προηγουμένως ότι θα ήταν έτοιμη να εφαρμόσει εισφορές 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.

Αμερική και Τουρκία

Η κυβέρνηση Μπάιντεν τετραπλασίασε τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο 100%, ενώ και ο Ερντογάν χθες έβαλε 40% για εισαγωγές κινεζικών οχημάτων στην χώρα του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης