Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Volvo έχει αρχίσει να μεταφέρει την παραγωγή δύο ηλεκτρικών μοντέλων της (EX30 – EX90) από την Κίνα στο Βέλγιο, ως προετοιμασία για τους δασμούς που αναμένεται να επιβάλει η ΕΕ στα επιδοτούμενα από το Πεκίνο ηλεκτρικά οχήματα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία εξέταζε το ενδεχόμενο να σταματήσει τις πωλήσεις των κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων της στην Ευρώπη. Ωστόσο, μη κατονομαζόμενες πηγές αναφέρουν ότι αυτό δεν θα συμβεί και, αντίθετα, η Volvo θα εκτρέψει την παραγωγή των EX30 και EX90 στο Βέλγιο. Μάλιστα αυτό ήταν και το αρχικό πλάνο για το EX30, ανεξαρτήτως των επιπλέον φόρων για τα made in China μοντέλα.
Αν και εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε στους Sunday Times ότι είναι «πρόωρο» να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τα όποια μέτρα μπορεί να λάβει η αυτοκινητοβιομηχανία εάν επιβληθούν δασμοί, αναλυτές λένε ότι η Volvo είναι μία από τις πιο εκτεθειμένες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες στους νέους δασμούς που θα μπορούσαν να επιβληθούν. Επί του παρόντος, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής πλήττονται με δασμό 10% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά αυτό εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 25% έως 30%.
Πηγές λένε ότι η Volvo δεν θα μπορούσε να αντέξει οικονομικά να κατασκευάσει το EX30 στην Κίνα και στη συνέχεια να το εξάγει στην Ευρώπη.
Η παραγωγή του Volvo EX30 ξεκίνησε στην Κίνα στα τέλη του περασμένου έτους στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Zhangjiakou. Σε αυτό το εργοτάξιο κατασκευάζεται το EV για την κινεζική και τη διεθνή αγορά. Η Volvo σχεδίαζε εδώ και καιρό να κατασκευάσει το EX30 στο εργοστάσιό της στη Γάνδη του Βελγίου και από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, δήλωσε ότι ελπίζει να ξεκινήσει την ευρωπαϊκή παραγωγή το 2025.
Η ΕΕ αναμένεται να κοινοποιήσει στην Κίνα τους νέους δασμούς αυτή την εβδομάδα και η χώρα θα έχει στη διάθεσή της τέσσερις εβδομάδες για να προσκομίσει στοιχεία που θα αντικρούουν τα στοιχεία της ΕΕ. Τον Νοέμβριο, όλα τα κράτη μέλη πρέπει να υποστηρίξουν την απόφαση για μόνιμη εφαρμογή δασμών.