Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεμένουν από χώρους για την τοποθέτηση επιπλέον οθονών στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, αλλά ο γερμανικός προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων ZF, βρήκε τη λύση. Μέσω του τμήματος παθητικής ασφάλειας που διαθέτει, βρήκε τον τρόπο να χωρέσει μια οθόνη μέσα στο τιμόνι του μέλλοντος. Ο σχεδιασμός της ZF Lifetec διατηρεί προφανώς τον αερόσακο, αλλά δεν αναπτύσσεται πλέον από το κέντρο του τιμονιού. Αντ’ αυτού, φουσκώνει από το άνω μέρος του.
Με αυτόν τον τρόπο απελευθερώθηκε χώρος στο κέντρο του τιμονιού, καθιστώντας το έτοιμο για μια «διεπαφή που μοιάζει με smartphone», σύμφωνα με την ZF Lifetec. Η εταιρεία σκέφτεται να τοποθετήσει μια κεντρική οθόνη ή πολλαπλές οθόνες αφής. Με τον τρόπο αυτό οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στο σχεδιασμό ενός τιμονιού χωρίς να παρεμποδίζεται η ασφάλεια.
Η ομάδα που βρίσκεται πίσω από αυτό το έργο εξηγεί ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι μια διάταξη που να αποτελείται μόνο από οθόνη, καθώς θα μπορούσε να είναι μια υβριδική διάταξη συνδυάζοντας έναν περιστροφικό διακόπτη με επιφάνειες αφής. Δίνοντας στους μηχανικούς περισσότερο χώρο για να παίξουν με το κέντρο του τιμονιού, θα ήταν δυνατή η εγκατάσταση επιπλέον αισθητήρων σε αυτοκίνητα εξοπλισμένα με σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης. Αυτή η πρακτική ανίχνευση, η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να γνωρίζει ότι εξακολουθείτε να δίνετε προσοχή στο δρόμο, θα ενίσχυε την ασφάλεια, λέει η ZF Lifetec.
Το πιο σημαντικό, τι θα συμβεί αν το αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα ενώ τα χέρια του οδηγού βρίσκονται στη θέση 12 η ώρα; Ιδανικά, τα χέρια σας θα πρέπει να βρίσκονται στις θέσεις 9 και 3 ή 10 και 2, ανάλογα με το ποιον ρωτάτε. Ελπίζουμε ότι η ZF θα απαντήσει στο ερώτημά αυτό.