Του Γιώργου Παλληκάρη
Γεμάτη Smart η συγκεκριμένη εβδομάδα καθώς το απόγευμα της Δευτέρας έγινε η επίσημη παρουσίαση τους στην Ελλάδα και δύο 24ωρα μετά είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι τους και πλέον είμαστε σε θέση να έχουμε μία πρώτη άποψη.
Ξεχάστε όσα ξέρατε για τα Smart, καθώς πλέον δεν είναι μικρά, δεν είναι «αδύναμα» ενώ είναι βουτηγμένα στην τεχνολογία. Η επάνοδος της Smart στην αγορά γίνεται με τον καλύτερο τρόπο και αφήστε μας να σας εξηγήσουμε γιατί.
Πλέον τα Smart#1 και Smart#3 είναι κανονικά πεντάθυρα οχήματα τα οποία με μήκος που κυμαίνεται από 4.27μ. μέχρι τα 4.40μ. ανήκουν στην δημοφιλέστερη κατηγορία B-SUV και δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τον ανταγωνισμό.
Αρχικά το Smart#3 είναι λίγο μεγαλύτερο από το #1 έχοντας και κουπέ πίσω σχεδίαση που το ξεχωρίζει εύκολα. Από εκεί και πέρα οι διαφορές μεταξύ των μοντέλων είναι ελάχιστες.
Και τα δύο διατίθενται σε συνολικά 7 εξοπλιστικές εκδόσεις(Pure,Pure+,Pro,Pro+,Premium,Pulse,Brabus), ενώ αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι δεν γίνεται να εμπλουτίσει ή να «ενώσει» εξοπλισμό από δύο εκδόσεις σε ένα όχημα ο υποψήφιος πελάτης. Έχεις 7 επιλογές να διαλέξει Smart με τον αντίστοιχο εξοπλισμό να τα συνοδεύει, ενώ το μόνο που «σηκώνει» customization είναι η βαφή και οι ζάντες.
Smart#1
To Smart#1 έχει μήκος που φτάνει τα 4.270χλστ. πλάτος στα 1.822χλστ. και ύψος στα 1.64χλστ. την ώρα που το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.750χλστ. Διατίθεται με όλες τις ανέσεις και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ενώ μπορεί να παραγγελθεί είτε με έναν είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες. Στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπής ενώ στην δεύτερη με δύο ηλεκτροκινητήρες όπου αποδίδει έως 428 άλογα και 543 Nm ροπής στην κορυφαία επιλογή. Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται είναι 49kWh για τις εκδόσεις pure και Pro με αυτονομία στα 310χλμ, και 66 kWh για τις Pure+,Pro+, Premium με αυτονομία στα 440χλμ.
Και τετρακίνηση
Η έκδοση Pulse συνοδεύεται με τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ 360 ίππων και 543 Nm ροπής με μπαταρία 66kWh αυτονομίας 400χλμ. ενώ το 0-100 έρχεται σε 4.5 δευτ. Η κορυφαία έκδοση Brabus είναι επίσης τετρακίνητη με 428 ίππους και 543 Nm ροπής ενώ το 0-100 έρχεται σε 3.9 δευτ. με ισάξια αυτονομία.
Smart#3
Το Smart#3 είναι μεγαλύτερο, αλλά διατηρεί παρόμοια σχεδίαση, έχοντας μήκος 4.400χλστ. πλάτος 1.844χλστ. αλλά και μεταξόνιο στα 2.785χλστ. Διαθέτει επίσης εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα αλλά και με δύο και τετρακίνηση. Στην πρώτη περίπτωση τα νούμερα είναι, 272 άλογα και 343 Nm ροπής και στη δεύτερη μέχρι 428 άλογα και 543 Nm ροπής.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκδόσεις Pro, Pro+, Premium είναι πισωκίνητες με ισχύ 272 ίππων, ροπή 343 Nm και 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτ. Στην έκδοση Pro η μπαταρία των 49 kWh προσφέρει αυτονομία 325 χλμ., ενώ στις εκδόσεις Pro+ και Premium η μπαταρία των 66 kWh προσφέρει αυτονομία 435 και 455 χλμ. αντίστοιχα. Ίδια παραμένουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των #1 και #3 στις εκδόσεις Pulse και Brabus με την τετρακίνηση να δίνει το κάτι παραπάνω.
Εξωτερικό που υμνεί τις καμπύλες
Όσον αφορά τη σχεδίαση των μοντέλων, βλέπουμε πως υπάρχουν παντού καμπύλες, σε αντίθεση με τις γωνίες που προτιμά ο ανταγωνισμός. Το #3 έχει κουπέ σχεδίαση ενώ όμορφη εικόνα σχηματίζουν τα Led φωτιστικά σώματα (τόσο μπροστά όσο και πίσω) που ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή φωτιζόμενη λωρίδα. Την μοντέρνα εικόνα ολοκληρώνουν οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών που ανοίγουν αυτόματα όταν πλησιάσεις.
Εσωτερικό φουλ hi-tech με τα πάντα να είναι αφής
Σίγουρα τα νέα Smart απευθύνονται και σε νεανικό κοινό, μιας και η εικόνα της καμπίνας είναι άκρως ψηφιακή και σίγουρα πιο ποιοτική σε σύγκριση με το παρελθόν. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μεγάλη οθόνη αφής 12.8 ιντσών από την οποία ρυθμίζονται τα πάντα, ενώ στο κάτω μέρος της υπάρχει μία σειρά από κουμπιά αφής για τα αλάρμ, τα Drivig Modes κτλ.
Ο οδηγός μπροστά του έχει έναν ψηφιακό μακρόστενο πίνακα οργάνων 9.2 ιντσών αλλά και head-up display. Τα μοναδικά φυσικά πλήκτρα είναι πάνω στο τιμόνι, το οποίο είναι flat bottomed και έχει πολύ καλή αίσθηση.
Χώροι που θα απολαύσουν όλοι οι επιβάτες
Εντυπωσιακοί είναι οι χώροι στα νέα Smart όπου τόσο για τα κεφάλια όσο και για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι απλόχεροι, με το επίπεδο κεντρικό δάπεδο να επιτρέπει και την φιλοξενία τρίτου επιβάτη. Η ορατότητα του οδηγού είναι άψογη με το κάθισμα να ρυθμίζεται πανεύκολα. Αξίζει να αναφέρουμε πως το πορτμπαγκάζ του #1 έχει χωρητικότητα 273 λίτρα και του #3 χωρητικότητα 370 λίτρα, ενώ και τα δύο προσφέρουν έξτρα αποθηκευτικό χώρο 151 λίτρων κάτω από το μπροστινό καπό, το γνωστό frunk.
Οδηγώντας τα… για λίγο
Καταφέραμε να οδηγήσουμε από λίγα χιλιόμετρα τόσο το #1 όσο και #3 σε στριφτερή διαδρομή και αμέσως καταλάβαμε πως η Smart έχει ανέβει επίπεδο. Εξαιρετικό πάτημα στο δρόμο, κορυφαία ηχομόνωση και ένα τιμόνι που μεταφέρει την πληροφορία ακαριαία.
Όταν μάλιστα οδηγούσαμε την έκδοση Brabus στο #3 με την τετρακίνηση και το 0-100 σε 3.9 δευτ. η ακραία ακαριαία ροπή μας κολλούσε στο κάθισμα ενώ συνοδευόταν από έναν τεχνητό ήχο. Στον τομέα της ανάρτησης δίνουν προτεραιότητα στην άνεση χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν μένεις ικανοποιημένος από την οδική τους συμπεριφορά, κάθε άλλο.
Η ανάκτηση ενέργειας είναι εντυπωσιακή κατά το φρενάρισμα, ενώ μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως τα νέα Smart#1 και #3 είναι δυνατοί πλέον παίχτες στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών B-SUV.
Οι τιμές για όλες τις εκδόσεις
Φυσικά θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες όταν θα τα έχουμε στα χέρια μας για πλήρη δοκιμή ημερών.