Του Γιώργου Παλληκάρη

Τί κι αν ο καιρός ήταν μουντός και γεμάτος σκόνη; Αμέσως όλα θύμισαν καλοκαίρι και το κλίμα έφτιαξε μόλις αντικρίσαμε στη σειρά τα ολοκαίνουργια Suzuki Swift, σε κάθε λογής χρώμα. Μας μίλησαν οι υπεύθυνοι της εταιρίας, διαβάσαμε και φυσικά οδηγήσαμε το ολοκαίνουργιο Swift 1.2 Hybrid με φόντο την αθηναϊκή ριβιέρα και είμαστε έτοιμοι να σας μεταφέρουμε όλες τις λεπτομέρειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε μία εποχή όπου όλα τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας κόβονται (π.χ. Fiesta, Ibiza,) η Suzuki κάνει τη διαφορά και φέρνει το νέο Swift, συνεχίζοντας μία άκρως πετυχημένη πορεία με πάνω από 9.3 εκατ. πωλήσεις έως τώρα.

Εντυπωσιακή χρωματική παλέτα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοντέλο είναι άκρως αναγνωρίσιμο μιας και διατηρεί τα βασικά στοιχεία της γνώριμης σχεδίασης του, όμως είναι αρκετά πιο όμορφο και μοντέρνο, έτοιμο να πρωταγωνιστήσει για μία ακόμη φορά στην κατηγορία του. Με μεγαλύτερη μάσκα, το έμβλημα της εταιρίας πάνω στο «φουσκωμένο» καπό, φωτιστικά σώματα σε σήμα L, 16άρες ζάντες και εντυπωσιακά νέα χρώματα, έχει μία εμφάνιση που σίγουρα αρέσει. Διαλέξαμε το μπλε μοντέλο, αμέσως μόλις μάθαμε πως οι υπεύθυνοι της Suzuki χρειάστηκαν 7 χρόνια δουλειάς για να κατασκευάσουν αυτό το εντυπωσιακό μπλε μείγμα.

Μέγεθος: Μήκος 3.860χλστ. πλάτος 1.735χλστ. ύψος.1.495χλστ. μεταξόνιο 2.450χλστ. Χώρος αποσκευών 265λτ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εσωτερικό ιδιαίτερα ευρύχωρο και hi-tech όσο χρειάζεται

Το εσωτερικό είναι εντυπωσιακά ευρύχωρο με αρκετό χώρο για κεφάλια και πόδια, ενώ λόγω της κατηγορίας, η χρήση των σκληρών πλαστικών, αναμενόμενη. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός με την οθόνη ανάμεσα σε στροφόμετρο και οδόμετρο να είναι διαδραστική και να παρέχει όλες τις πληροφορίες. Ταυτόχρονα η νέα οθόνη του infotainment είναι αφής 9 ιντσών, και είναι συμβατή με Apple CarPlay® και Android Auto™ μέσω WiFi και USB.

Πολλά συστήματα ασφαλείας με κορυφαία τη κάμερα που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού

Φυσικά αναβαθμισμένη είναι και η σουίτα συστημάτων ασφαλείας η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα υποβοήθησης πέδησης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, adaptive cruise control, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού με κάμερα, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, θερμαινόμενα καθίσματα κ.α.

Νέος κινητήρας 1.2λτ. με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS

Ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.2 λίτρων που εξοπλίζει το Swift, είναι οικονομικότερος και διαθέτει υψηλότερη ροπή στις χαμηλές στροφές για αμεσότερη απόκριση. Συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση και αποθηκεύοντάς τη στην μπαταρία ιόντων λιθίου, το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS ενισχύει τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση για μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου. Η συνολική ιπποδύναμη είναι στα 82 άλογα και η ροπή στα 111 Nm για τον 3κύλινδρο κινητήρα . Η τελική ταχύτητα είναι στα 170χλμ./ώρα ενώ το 0-100 έρχεται σε 11.9 δευτ.

Πρώτη οδηγική γεύση

Πήραμε το μπλε προσθιοκίνητο και με μηχανικό κιβώτιο Swift (ναι υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση – το μοναδικό μοντέλο στην συγκεκριμένη κατηγορία με AWD) και οδηγήσαμε μέχρι το Σούνιο. Το αυτοκίνητο είναι άκρως ευκολοδήγητο και ιδιαίτερα οικονομικό καθώς με ήρεμη οδήγηση βλέπεις άνετα κατανάλωση κάτω από 5λτ./100χλμ. Το τιμόνι «ακούει» πολύ καλά, ενώ για να περάσει ο ήχος του 3κύλινδρου κινητήρα στην καμπίνα, πρέπει να τον πιέσεις στο κόκκινο φάσμα.

Το αυτοκίνητο μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του όμως κινείται με άνεση, με ευκολία και σίγουρα έχει ως στόχο την απόλυτη οικονομία καυσίμου. Και το πετυχαίνει.

Διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά στις τρεις γνωστές εξοπλιστικές εκδόσεις GL, GL+,GLX με τις παρακάτω τιμές.

Περισσότερα για το νέο Suzuki Swift όταν θα το έχουμε στα χέρια μας για πλήρη δοκιμή.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης