Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Ferrari έχει τον δικό της μοναδικό τρόπο ώστε να μπορεί να συνεχίζει την παράδοση που την ξεχωρίζει σε συνάρτηση με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Μεγαλύτερη απόδειξη το νεότερο αυτοκίνητό της, η 12Cilindri και 12Cilindri Spider που αποκάλυψε χθες στο Μαϊάμι. Και όπως υποδηλώνει το όνομα, όλα αφορούν τον 12κύλινδρο κινητήρα.
Η μονάδα των 6,5 λίτρων σε γωνία 65 μοιρών, είναι η τελευταία εξέλιξη του F140 V-12 της Ferrari, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Enzo πριν από δύο δεκαετίες. Εδώ, αποδίδει 840 ατμοσφαιρικούς ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 677Nm ροπής στις 7.250 σ.α.λ. Δεν υπάρχει ούτε υβριδική υποβοήθηση, ούτε καν turbo, με την Ferrari να έχει καταφέρει να πληροί όλες τις σχετικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων χωρίς να βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση.
Σε συνδυασμό με τον κινητήρα βρίσκεται ένα οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τοποθετημένο στο πίσω μέρος, το οποίο υπόσχεται 30 τοις εκατό ταχύτερες αλλαγές σε σχέση με το κιβώτιο ταχυτήτων της 812. Παράλληλα η αλλαγή σε μεγαλύτερα ελαστικά 21 ιντσών μειώνει αποτελεσματικά τις σχέσεις μετάδοσης κατά 5,0 τοις εκατό, συμβάλλοντας στην καλύτερη επιτάχυνση.
Η Ferrari αναφέρει χρόνο 0-100χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα και χρόνο 0-200χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7,9 δευτερόλεπτα. Η Spider είναι ελάχιστα πιο αργή, με χρόνους επιτάχυνσης 2,95 δευτερόλεπτα και 8,2 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα και για τις δύο είναι πάνω από τα 339χλμ./ώρα.
Όσον αφορά το μέγεθος, η 12Cilindri είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από την 812 Superfast στις περισσότερες διαστάσεις ενώ ξεχωρίζει το μαύρο πάνελ μπροστά από το καπό.
Στο εσωτερικό, υπάρχει το παραδοσιακό πλέον τιμόνι της Ferrari, γεμάτο με χειριστήρια, αλλά σε αντίθεση με πολλά νέα μοντέλα της μάρκας, υπάρχει κεντρική οθόνη infotainment. Κατά τα άλλα, η καμπίνα δεν διαφέρει πολύ από ό,τι έχουμε δει στην Purosangue, πλην των πίσω καθισμάτων.
Όπως είναι αναμενόμενο, η 12Cilindri διαθέτει όλα τα τελευταία, εξαιρετικά προηγμένα συστήματα ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου του Side Slip Control 8, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να εκτιμά πιο γρήγορα τα επίπεδα πρόσφυσης των ελαστικών. Υπάρχει επίσης το έξυπνο ανεξάρτητο σύστημα διεύθυνσης τεσσάρων τροχών, το οποίο μπορεί να κατευθύνει τα πίσω ελαστικά σε αντίθετες κατευθύνσεις μεταξύ τους. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, τα μεγέθη των τροχών αυξάνονται από τις 20 στις 21 ίντσες με ελαστικά 275/35ZR21 εμπρός και 315/35ZR21 πίσω. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ελαστικά Michelin Pilot Sport S 5 ή Goodyear Eagle F1 Supersport.
Όπως αναμενόταν, δεν θα είναι φθηνή. Η 12Cilindri κοστίζει 395.000 ευρώ η coupe έκδοση και 435.000 ευρώ η κάμπριο.