του Νεκτάριου Διατσίδη
Για την KTM 450 Rally Replica, ένας νέος κινητήρας, νέο πλαίσιο και ένα συνδεδεμένο σύστημα δεξαμενών καυσίμου που χωράνε συνολικά πάνω από 34.5 λίτρα, είναι τα κυριότερα σημεία των αναβαθμίσεων.
Τι κάνει μία μάρκα όταν έχει κερδίσει συνολικά 235 νίκες Ειδικών στα Ράλι Ντακάρ και επίσης κέρδισε 19 Ράλι Ντακάρ; Υπάρχουν πολλές πιθανές απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση, αλλά το μόνο πράγμα που πιθανότατα δεν κάνει, είναι να επαναπαυθεί στις δάφνες τις. Ακόμη και όταν δεν είναι απασχολημένη με τη συνεργασία με την Red Bull, είναι ξεκάθαρο ότι η KTM δεν θέλει να μείνει άπραγη. Αν ψάχνουμε για αποδείξεις, στρέφουμε τα μάτια μας προς την KTM 450 Rally Replica του 2025.
Αν και μπορεί να έχει το ίδιο όνομα μοντέλου με τα προηγούμενες μοτοσυκλέτες της σειράς, έχει λάβει μια στοίβα σημαντικών αναβαθμίσεων και αλλαγών από τότε που κυκλοφόρησε η έκδοση του 2024. Ο κινητήρας εξακολουθεί να είναι μονοκύλινδρος με ψεκασμό καυσίμου, χωρητικότητας 450 κ.εκ., αλλά τώρα έχει μια νέα κεφαλή εκκεντροφόρου, καθώς και ισχυρότερο συμπλέκτη μαζί με ισχυρότερο κιβώτιο ταχυτήτων. Στο προηγούμενο μοντέλο υπήρχε ένα μόνο ψυγείο, αλλά αυτή η νέα έκδοση χρησιμοποιεί μια λύση διαχωρισμένων ψυγείων για να διατηρεί τις θερμοκρασίες λειτουργίας καλές όταν ο ανταγωνισμός αυξάνει τις θερμοκρασίες.
Η KTM βελτίωσε επίσης το πλαίσιο για το 2025, μεταβαίνοντας σε ένα πλαίσιο που είναι κολλημένο χειροποίητα, ενώ η KTM λέει ότι χρησιμοποιεί νέους υπολογισμούς τόσο για τη διαμήκη όσο και για την εγκάρσια ακαμψία του. Τα τμήματα είναι κομμένα με λέιζερ, σε αντίθεση με το πλαίσιο από χάλυβα που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως. Το ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο είναι επίσης νέο για το 2025, που αναπτύχθηκε με έναν τρόπο για να προσφέρει το σωστό επίπεδο ακαμψίας, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί το μη αναρτημένο βάρος χαμηλά. Η διατήρηση των κιλών χαμηλά στο ψαλίδι είναι επίσης χρήσιμη λόγω του συστήματος που έκανε η KTM με το ντεπόζιτο καυσίμου πολλαπλών τμημάτων για την 450 Rally Replica του 2025. Υπάρχει ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 16 λίτρων που λειτουργεί ως υποπλαίσιο, εκτός από ένα ακόμα ντεπόζιτο καυσίμου 9.5 λίτρων (ένα από το καθένα) μπροστά, σε συνδυασμό με το κανονικό ντεπόζιτο. Το μπροστινό και το πίσω ρεζερβουάρ χρησιμοποιούν δύο διαφορετικές αντλίες καυσίμου που μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα και η συνολική χωρητικότητα καυσίμου αυξάνεται πλέον στα 34.5 λίτρα.
Η ανάρτηση, όπως πάντα, είναι της WP και είναι πλήρως ρυθμιζόμενη τόσο στο μπροστινό πιρούνι WP Xact Pro 7548 όσο και στο πίσω αμορτισέρ WP Xact Pro 7750. Τα νέα καλύμματα με το εξαιρετικό στυλ, μαζί με την μονάδα πλοήγησης από ανθρακονήματα, ο προβολέας LED και ακόμη και μια μικρή θήκη για να τοποθετήσουν οι αναβάτες εργαλεία ακριβώς κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα, είναι πρόσθετα σημεία στην KTM 450 Rally Replica του 2025.
Πόσο περιορισμένη είναι η έκδοση αυτής της μοτοσυκλέτας; Η KTM περιορίζει τις πωλήσεις της 450 Rally Replica του 2025 σε μόλις 100 μονάδες παγκοσμίως και δεν έχει αναφέρει επίσημη τιμή εκ των προτέρων. Αντί να καταφύγει σε διαδικτυακές πωλήσεις μόνο αυτή τη φορά (όπως έκανε με τις περιορισμένες εκδόσεις Brabus), η KTM θέλει οι ενδιαφερόμενοι να επισκεφτούν τον τοπικό εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο KTM για να κάνουν μια παραγγελία.
Οι παραγγελίες άνοιξαν στις 24 Απριλίου 2024, οπότε πρέπει να βιαστεί αν θέλει κάποιος αυτή τη μοτοσυκλέτα και πρέπει να έχει σίγουρα ένα σημαντικό ποσό στη διάθεσή του. Για την ιστορία, η KTM επίσης δεν δημοσίευσε την τιμολόγηση για την 450 Rally Replica το 2024 εκ των προτέρων, αλλά η έκδοση του 2022 κοστίζει 25,900 €. Η μοτοσυκλέτα του 2025 έχει σίγουρα λίγο υψηλότερη τιμή, δεδομένου ότι πέρασαν 3 χρόνια (και μια σημαντική αναβάθμιση) στο τωρινό μοντέλο.