«Φούντωσε» εκ νέου η αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης με φόντο την επίμαχη τροπολογία για τα διόδια και τα εισιτήρια, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών Αττικής.

«Είμαστε έτοιμοι να παρέμβουμε διορθωτικά εκεί όπου υπάρχουν αδικίες», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσουν άμεσα τα έργα για την κατασκευή όλων των παράδρομων και τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι στο σωστό δρόμο και δεν είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα κάλεσε τους ίδιους τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν την προσπάθεια για εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών αλλά και να διαφυλάξουν τα συμφέροντα των εταιριών τους, υπογραμμίζοντας ότι «εγγύηση για να έχουν μισθό είναι η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους».

Ακόμα, ο κ. Ρέππας υπεραμύνθηκε της νομοθετικής ρύθμισης για τα διόδια επκαλούμενος την Γαλλία, η οποία όπως είπε, έχει θεσπίσει διάταξη σύμφωνα με την οποία η μη πληρωμή τους θεωρείται παράβαση του Κ.Ο.Κ. Διευκρίνισε δε, ότι είναι στην ευχέρεια του αστυνομικού οργάνου, αν θα επιβάλει, πέραν του προστίμου, και τις άλλες προβλεπόμενες ποινές, όπως την αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, διπλώματος και πινακίδων.

Ο υπουργός Μεταφορών, αντικρούοντας τις αιτιάσεις ότι έχει λήξει η σύμβαση παραχώρησης και πρέπει η Αττική οδός να περάσει στο κράτος, κατέθεσε έγγραφο της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, που είναι σύμβουλος του κράτους για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα δημόσια έργα, στο οποίο καταγράφεται ότι «η σύμβαση παραχώρησης για την εκμετάλλευση των διοδίων της Αττικής Οδού με την κατασκευαστική κοινοπραξία έχει διάρκεια μέχρι το 2024.»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας Ελλάδος σε ότι αφορά την αξιολόγηση της χρηματοοικονομικής κατάστασης Αττική Οδός ΑΕ, σημειώνεται ότι με βάση την τελευταία χρηματοοικονομική αναφορά του Αναδόχου, οι προβλέψεις για τα οικονομικά στοιχεία φέρονται να επιτυγχάνονται στο τέλος του 2024 καθώς η απόδοση είναι 12,08 % και κατά συνέπεια δεν προκύπτει δικαίωμα περιορισμού της παραχώρησης.

Αντίστοιχη έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος κατέθεσε ο κ. Ρέππας και για την παραχώρηση της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου.

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, κάλεσε τον υπουργό Μεταφορών να αλλάξει την ρύθμιση για τα διόδια, ώστε όσοι δεν πληρώνουν να τιμωρούνται μόνο με χρηματικό πρόστιμο και όχι με αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος, όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.

Από την πλευρά της, η ανεξάρτητη βουλευτής και πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη, σημείωσε ότι το θέμα δεν είναι ο δημόσιος αλλά ο κοινωνικός χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος διαφόρων δράσεων τους στον ιδιωτικό τομέα.

Ακόμα, δήλωσε ότι συμφωνεί με την τροπολογία ενώ χαρακτήρισε «αδιανόητο εν μέσω αυτής της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα, να υπάρχουν δυνάμεις που αμέσως ή εμμέσως να αγκαλιάζουν τη λογική δεν πληρώνω».

Από την πλευρά του. ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με τις αλλαγές στην τροπολογία έκανε μόνο ένα μικρό βήμα, δίνοντας ταυτόχρονα τα διαπιστευτήρια της στις απαιτήσεις των εργολάβων.

«Δεν μπορείτε να ποινικοποιείτε κινήματα», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Τέλος, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου ζήτησε από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να προχωρήσει στην άρση αδικιών και να προχωρήσει σε σοβαρή εκπτωτική πολιτική, διαφορετικά, όπως είπε, με την τροπολογία δεν θα λυθεί το πρόβλημα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης