του Νεκτάριου Διατσίδη

Δύο ηλεκτροκινητήρες και ένας κινητήρας IC θα βοηθήσουν τη μοτοσυκλέτα της Honda στην κίνησή της.
Τα υβριδικά κινητήρια σύνολα έχουν πολύ νόημα στον χώρο των μοτοσυκλετών. Λειτουργούν ως τα καλύτερα και των δύο κόσμων των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτροκινητήρων στα οχήματα (ICE και EV), προσφέροντας έναν εύκολο τρόπο εξοικονόμησης καυσίμου χωρίς την ανησυχία του άγχους της αυτονομίας (ένα κοινό πρόβλημα στις πλήρως ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες). Ωστόσο, δεν υπάρχουν υβριδικές μοτοσυκλέτες προς πώληση αυτή τη στιγμή και μόνο η Kawasaki έχει δείξει ενδιαφέρον για αυτήν την ιδέα τελευταία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τώρα, φαίνεται ότι η Honda είναι η επόμενη στη σειρά για να ενταχθεί στον υβριδικό κόσμο. Έχει καταθέσει μια σειρά από διπλώματα ευρεσιτεχνίας για μια νέα μοτοσυκλέτα, που τροφοδοτείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια διάταξη με δύο ηλεκτροκινητήρες. Υπάρχουν και μερικά σημεία τα οποία δεν δημοσιεύονται ακόμη, τα οποία είναι αρκετά λογικά.
Η Honda κατοχυρώνει τη νέα υβριδική μοτοσυκλέτα, με τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Honda να αποκαλύπτουν έναν μοναδικό συνδυασμό μπαταρίας-κινητήρα. Η μοτοσυκλέτα κρύβει έναν πολυκύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με όχι έναν αλλά δύο ξεχωριστούς ηλεκτροκινητήρες χωρίς ψήκτρες (Brushless). Αυτό επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις επιλογές για να οδηγήσει την μοτοσυκλέτα και να φτάσει η ανάλογη ισχύς στον πίσω τροχό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρώτη λειτουργία βασίζεται αποκλειστικά στον κινητήρα IC (εσωτερικής καύσης), η δεύτερη έχει τον κινητήρα IC, σε συνδυασμό με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία και η τρίτη είναι να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Επιπλέον, τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας προτείνουν επίσης μια χρήση δύο μπαταριών. Όταν η μία μπαταρία παρέχει ηλεκτρική ενέργεια, η άλλη χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για να μετατρέψει τη μηχανική ισχύ σε ηλεκτρική ενέργεια, φορτίζοντας έτσι τη δεύτερη μπαταρία. Αυτό όχι μόνο θα αυξήσει την αυτονομία, αλλά θα μπορούσε επίσης να μειώσει τις εναλλαγές φόρτισης και αποφόρτισης της μπαταρίας σε κάθε άνοιγμα και κλείσιμο του γκαζιού και να επιτρέψει τη χρήση μικρότερης μπαταρίας για να κρατήσει το βάρος χαμηλό. Εξάλλου, τα μεγάλα πακέτα μπαταριών είναι ο λόγος που οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες ζυγίζουν πολύ περισσότερο από τις αντίστοιχες ICE (κινητήρας εσωτερικής καύσης).

Άλλες αξιοσημείωτες λεπτομέρειες περιλαμβάνουν ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων και ένα πλαίσιο που προέρχεται από τη Honda NC750X. Περιλαμβάνει επίσης μία μονάδα PCU (Power Control Unit) για εναλλαγή μεταξύ των προαναφερθέντων συνδυασμών ισχύος. Ωστόσο, δεν υπάρχουν προφανείς υποδείξεις σχετικά με τη σχεδίαση της επερχόμενης μοτοσυκλέτας ή σε ποιο μοντέλο θα βασίζεται. Αν και μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και η Honda είχε ελάχιστα έως καθόλου σχόλια για τις υβριδικές μοτοσυκλέτες στο πρόσφατο παρελθόν, μια υβριδική μοτοσυκλέτα Honda θα μπορούσε να είναι ακόμα αρκετά μακριά στο μέλλον, σε αντίθεση με την προοριζόμενη για το 2024 Kawasaki HEV.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα μοτοσυκλέτα δεν θα είναι το πρώτο υβριδικό δίτροχο της Honda. Αυτή η πρωτιά ανήκει στο σκούτερ Honda PCX του 2018, το οποίο είχε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου για την ενίσχυση της αρχικής επιτάχυνσης. Κυκλοφόρησε μόνο σε επιλεγμένες αγορές και δεν είχε καλή απόδοση καθώς δεν είχε πολύ ισχυρό συνδυασμό κινητήρα IC σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα. Ας ελπίσουμε ότι η νέα μοτοσυκλέτα δεν θα έχει την ίδια μοίρα στο μέλλον, καθώς θα έχει πολυκύλινδρο κινητήρα IC και δύο ηλεκτροκινητήρες

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης