Την ιδιαίτερη ματιά και την πολύ προσωπική αισθητική του αείμνηστου φωτογράφου Γιώργου Πούπη γύρω από τους υπαίθριους σταυρούς που βρίσκονται στην Αθωνική Πολιτεία, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι συντοπίτες του, μέσα από την έκθεση φωτογραφίας: «Ύψωσις. Ο Σταυρός στην γη του Αγίου Όρους», που «ταξιδεύει» στα Γρεβενά. Το φωτογραφικό υλικό που παρουσιάζεται στην έκθεση συγκέντρωσε με υπομονή και αγάπη ο Γιώργος Πούπης σε κάθε ένα από τα πολυάριθμα ταξίδια που πραγματοποίησε στο Άγιον Όρος κατά την τριακονταετή εργασία του εκεί.

Η έκθεση πρωτοπαρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο της Αγιορειτικής Εστίας το 2022, ενώ την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε στην πόλη Βέλικο Τύρνοβο της Βουλγαρίας. Μάλιστα, έχει εκδοθεί και κατάλογος της έκθεσης, που περιλαμβάνει κείμενο του Αρχιμανδρίτη Βασίλειου Γοντικάκη, Προηγούμενου της Ιεράς Μονής Ιβήρων με τίτλο «Ὁ Σταυρὸς (καὶ οἱ σταυροὶ) στὸ Ἅγιον Ὄρος», καθώς και ένα μικρό κείμενο του ίδιου του φωτογράφου και διατίθεται από το βιβλιοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έκθεση θα φιλοξενηθεί έως τις 19 Απριλίου στο πνευματικό κέντρο της Μητρόπολης Γρεβενών, μετά από πρόσκληση του Σεβαμιωτάτου Μητροπολίτου Γρεβενών κ. Δαβίδ. Τα εγκαίνιά της θα πραγματοποιηθούν αύριο, παραμονή της Κυριακής της Σταυροπροσκυνήσεως, στις 7 το απόγευμα, ενώ νωρίτερα -και συγκεκριμένα μετά τον εσπερινό, θα τελεστεί στον Μητροπολιτικό Ναό τρισάγιο στη μνήμη του Γιώργου Πούπη.

Γιώργος Πούπης (1950 – 2018)

Ο Γιώργος Πούπης, με καταγωγή από τα Γρεβενά, γεννήθηκε το 1950. Τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια τα πέρασε στην Πτολεμαΐδα. Το 1968 έφυγε στην Ιταλία, για να σπουδάσει αρχιτεκτονική στο Μιλάνο. Στη διάρκεια των σπουδών του άρχισε να ασχολείται με την φωτογραφία μαθητεύοντας κοντά σε διάσημους φωτογράφους, ενώ από το 1975 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, όπου παρακολούθησε μαθήματα φωτογραφίας και πλαστικών τεχνών. Παράλληλα, μαζί με τον ποιητή Ανδρέα Παγουλάτο ξεκίνησαν μια σειρά συνεντεύξεων με θέμα «Ελληνικότητα και σύγχρονη τέχνη». Συνδέθηκε στενά με σημαντικούς πνευματικούς ανθρώπους της ελληνικής παροικίας στο Παρίσι, όπως ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Ιάννης Ξενάκης, ο Νίκος Κεσσανλής κ.ά.

Μετά από δεκαετή απουσία επέστρεψε στην Ελλάδα, εγκαταστάθηκε στην Θεσσαλονίκη και συνεργάστηκε με ξένα και ελληνικά πρακτορεία και ιστορικά περιοδικά. Υπήρξε βασικός συνεργάτης του Οργανισμού «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Θεσσαλονίκη 1997», ενώ ήταν και αποκλειστικός φωτογράφος του πολιτιστικού ένθετου «Πανσέληνος» της εφημερίδας Μακεδονία. Πολυετής ήταν επίσης και η συνεργασία του με τον αείμνηστο Μανόλη Ανδρόνικο στην Βεργίνα και τον Δημήτρη Παντερμαλή στο Δίον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ταξίδεψε στην Ελλάδα, την Μικρά Ασία, την Αίγυπτο, την Ιορδανία, όπου φωτογράφισε μνημεία, σκηνές της καθημερινότητας, αστικά τοπία, καθώς και την ύπαιθρο. Άνθρωπος καλλιεργημένος, αγαπούσε την μουσική, τα βιβλία και ιδιαίτερα την ζωγραφική, και δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί καλλιτέχνες τον εμπιστεύτηκαν για να φωτογραφίσει τα έργα τους˙ ένας καλλιτέχνης φωτογράφος για τον οποίον όλα ήταν «…θέμα αισθητικής», όπως χαρακτηριστικά έλεγε συχνά σε συζητήσεις.

Φωτογραφίες του περιέχονται σε πολλές εκδόσεις και φωτογραφικά λευκώματα, ενώ πραγματοποίησε πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό: στο Παρίσι, στην Galeria Diaframa του Μιλάνο, στην γκαλερί ΕΙΡΜΟΣ της Θεσσαλονίκης («Παπαρούνες», 2004, «Πρόσωπα», 2005), στους εκθεσιακούς χώρους της Αγιορειτικής Εστίας («Παναγία Πόρταΐτισσα. Αέναος Ευλογία», 2004), στο Φωτογραφικό Κέντρο Αθηνών, στο Ίδρυμα Ευγενίδου («Σίφνος. Φως και σκιές στου γλαυκού το γειτόνεμα», 2005), στην Πάτρα στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης («Η γενιά του ’70»), στον Αρτεμώνα Σίφνου, στον πολιτιστικό πολυχώρο ΜΥΛΟ Θεσσαλονίκης («Το πνεύμα του οίνου»), στο Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης («Διαδρομές του νερού στη Θεσσαλονίκη», 2011).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης