Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μπορεί το downsizing και ο εξηλεκτρισμός να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, η Porsche όμως δεν είναι έτοιμη να αποσύρει τον θρυλικό V8 κινητήρα της. Παρά τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, οι μηχανικοί έχει ήδη ρυθμιστεί τον οκτακύλινδρο κινητήρα ώστε να πληροί το πρότυπο Euro 7. Ένα Euro7 που ήταν να τεθεί σε ισχύ το 2025 αλλά τελικά μεταφέρθηκε για το 2030 μετά από παράπονα πολλών εταιριών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε συνέντευξή του, ο επικεφαλής της σειράς μοντέλων Porsche Panamera Thomas Freimuth αποκάλυψε ότι αναπτύσσονται νέα εξαρτήματα για να γίνει ο κινητήρας συμβατός με το Euro 7: “Ξέρουμε ότι αυτός ο κινητήρας είναι συμβατός με το EU7, δεν υπάρχει πρόβλημα. Πρέπει να προσθέσουμε κάποια εξαρτήματα τα οποία βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, ώστε να είμαστε έτοιμοι “.

V8: Ζωντανός μεν, πιο ήσυχος δε

Η Porsche δεν θα χρειαστεί απαραίτητα να βασιστεί σε μια υβριδική διάταξη για να κρατήσει ζωντανό τον V8, καθώς το πρότυπο Euro 7 δεν θα είναι τόσο αυστηρό όσο αρχικά είχε προταθεί. Αλλά άλλοι κανονισμοί θα αναγκάσουν τους μηχανικούς να κάνουν κάποιες ανεπιθύμητες αλλαγές. Πιο συγκεκριμένα, ο Freimuth ανέφερε το μέγιστο επιτρεπόμενο επίπεδο θορύβου της εξάτμισης, το οποίο πιστεύει ότι θα συνεχίσει να μειώνεται με την πάροδο των ετών. Η αυστηρότερη νομοθεσία σχετικά με τα επίπεδα θορύβου “καθιστά πιο περίπλοκο το να αποκτήσουμε ένα καλό συναίσθημα στον V8 της Panamera μας”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν και ο V8 θα ζήσει μέχρι το 2030, εκτιμούμε ότι η Porsche δεν θα κατασκευάζει τόσα πολλά αυτοκίνητα με τον twin-turbo κινητήρα των 4,0 λίτρων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Στην Ετήσια Έκθεση και Έκθεση Βιωσιμότητας 2023 που δημοσιεύτηκε αυτό το μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επανέλαβε την πρόβλεψή της ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 80% των ετήσιων παραδόσεων μέχρι το 2030.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης