Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Στα μέσα Φεβρουαρίου η Lancia παρουσίασε τη νέα (τέταρτη) γενιά της Ypsilon τραβώντας πάνω της όλα τα φλας και δηλώνοντας με κάθε επισημότητα την επιστροφή της. Το μοντέλο βασίζεται (όπως ήταν αναμενόμενο λόγω του ομίλου Stellantis) στην πλατφόρμα eCMP, έχοντας μήκος 4.08μ. πλάτος 1.76μ. και ύψος 1.44μ. Το βάρος της ηλεκτρικής έκδοσης είναι στα 1.584 κιλά, η οποία έκδοση χρησιμοποιεί το ίδιο κινητήριο σύνολο με τα Peugeot e-208 και Opel Corsa Electric, δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Η μπαταρία είναι 51 kWh και προσφέρει αυτονομία στα 403χλμ.
Ένα μήνα μετά, η εταιρεία αποκαλύπτει πως το 2025 θα έρθει και η γρήγορη έκδοση HF, αμιγώς ηλεκτρική και έξτρα σπορ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της εταιρείας, θα διαθέτει ιπποδύναμη 240 ίππων και θα κάνει το 0-100 σε 5.8 δευτ.
Όσον αφορά το ίδιο το λογότυπο, είναι μια εξέλιξη του αρχικού που χρονολογείται από το 1960 και αποτελείται από τον μικρό ελέφαντα και το ακρωνύμιο. Φαίνεται αμέσως οικείο και η αυτοκινητοβιομηχανία σημειώνει ότι “τα χρώματα του λογότυπου HF – λευκό, κόκκινο και μαύρο – έχουν επαναχρησιμοποιηθεί, χωρίς να προστεθούν γραφικά στοιχεία, αλλά απλοποιώντας τα και κάνοντάς τα πιο καθαρά, ενώ παράλληλα σέβονται τις αλάνθαστες γεωμετρίες της μάρκας Lancia”. Η εταιρεία συνέχισε λέγοντας ότι το νέο λογότυπο είναι πιο σύγχρονο καθώς και μια “τέλεια ισορροπία μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος”.
Το εσωτερικό θα έχει μερικές σπορ πινελιές, θα διατηρήσει όμως τη διάταξη των δύο μεγάλων οθονών (10.25 ίντσες η κάθε μία) αλλά και το σύστημα SALA (Sound Air Light Augmentation) της Lancia το οποίο επιτρέπει στον οδηγό μέσω φωνητικών εντολών να αλλάξει την ατμόσφαιρα της καμπίνας.
Πάντως, πριν από τον ερχομό της γρήγορης έκδοσης HF το 2025, θα έρθει και μία υβριδική έκδοση με τον ήπιο υβριδικό υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων του Ομίλου.