Ρεπορτάζ: Γιώργος Στογιάννος

«Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση το βράδυ των Τεμπών σήμερα θα ήταν και οι «57» ζωντανοί, ανάμεσά μας», τονίζει κατηγορηματικά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, Δημήτρης Κουτσιαύτης σε συνέντευξή του στη «Ζούγκλα», με αφορμή την ανακοίνωση που εξέδωσε το σωματείο στην οποία τονίζεται ότι «ένα χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και παρά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, τα πράγματα στον σιδηρόδρομο παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά ιδιαίτερα στην Περιφέρεια της χώρας είναι δραματικά χειρότερα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να στηρίξει την παραπάνω πρόταση, κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα ο κ. Κουτσιαύτης δίνει μια σειρά από παραδείγματα στα οποία ο ελληνικός σιδηρόδρομος λειτουργεί με προβλήματα και παραθέτει μια σειρά από μεγάλες πόλεις της επαρχίας στις οποίες δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση.

«Εδώ και 7 μήνες η κυκλοφορία των τρένων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη στο τμήμα Δομοκού-Λάρισας, για μήκος διαδρομής περίπου 95 χλμ. όπου κυκλοφορούν τα τρένα σε μονή γραμμή χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και παραμένει άγνωστη ημερομηνία αποκατάστασης της υποδομής», υποστηρίζει μεταξύ άλλων και υπογραμμίζει ότι «είναι άγνωστο πότε θα αποκατασταθούν τα προβλήματα».

Αναφορικά με τις κινήσεις του σωματείου όλη αυτή την περίοδο εξηγεί ο κ. Κουτσιαύτης ότι μέσω των επιστολών και των εξωδίκων που απέστειλαν «Διεκδικούσαν τα αυτονόητα. Να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφαλείας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, ο κ. Κουτσιαύτης χαρακτηρίζει ως «παντελώς αναξιόπιστη» την μεταβατική διοίκηση του ΟΣΕ και προσθέτει πως «δεν έχουν γίνει όσα έχουν εξαγγελθεί και έχει περάσει ένα έτος από το δυστύχημα».

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης κρίνει ότι είναι «προς την σωστή κατεύθυνση» η απόφαση του Υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, να συσταθεί ειδική ομάδα παρακολούθησης των ραδιοεπικοινωνιών μεταξύ του προσωπικού κίνησης και των μηχανοδηγών, ειδικά μετά τις διαρροές των συνομιλιών σταθμαρχών-μηχανοδηγών προς ΜΜΕ, που όπως υποστηρίζει ο κ. Κουτσιαύτης αυτές οι συνομιλίες έχουν διαρρεύσει από τον ΟΣΕ καθώς είναι ο μόνος οργανισμός που τις κατέχει.

Όσον αφορά, τέλος, το μήνυμα που θέλουν να στείλουν οι εργαζόμενοι μηχανοδηγοί στο επιβατικό κοινό μέσω του κ. Κουτσιαύτη είναι πως «η εγγύηση του σιδηρόδρομου για ασφαλείς μεταφορές, είναι ο κλάδος τους και οι ίδιοι».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Aκούστε την συνέντευξη:

Πώς είναι τα πράγματα σήμερα στον σιδηρόδρομο  και που βασίζετε τον ισχυρισμό ότι η κατάσταση είναι χειρότερη από τα Τέμπη;

Έναν χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών και παρά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, τα πράγματα ιδιαίτερα στην περιφέρεια της  χώρας είναι χειρότερα. Να τα πάρουμε από την αρχή. Με βάση τα πρωτοσέλιδα των τελευταίων ημερών γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι υπάρχει στοχοποίηση του κλάδου μας. Εγώ δεν έκρυψα ποτέ ότι ήμουν ο μηχανοδηγός της 1313, είμαι ενώπιόν σας, ενώπιον του ελληνικού λαού. Πέρα από εμένα που ανέλαβα την ευθύνη και τιμωρήθηκα, διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για όλα τα υπόλοιπα. Καλούμε ως σωματείο, την Hellenic Τrain, τον ΟΣΕ, το υπουργείο, τη ΡΑΣ, να βγάλουν στη δημοσιότητα τα πορίσματα. Επίσης να βγουν στη δημοσιότητα οι συνομιλίες μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών. Όμως με την ευκαιρία που μου δίνετε τι αποδεικνύεται; Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση το βράδυ των Τεμπών, σήμερα θα ήταν και οι «57» ζωντανοί, ανάμεσά μας.

Εμείς στέλναμε επιστολές, εξώδικα, διεκδικούσαμε δηλαδή τα αυτονόητα. Να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφαλείας.

Ακόμα να τονίσω, ότι το σωματείο μας θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, καθώς εδώ και 7 μήνες η κυκλοφορία των τρένων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη στο τμήμα Δομοκού-Λάρισας, για μήκος διαδρομής περίπου 95χλμ όπου κυκλοφορούν τα τρένα σε μονή γραμμή χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και παραμένει άγνωστη ημερομηνία αποκατάστασης της υποδομής.

Εδώ και 7 μήνες, ο Βόλος, η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, η Καλαμπάκα, παραμένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση.

Στον προαστιακό της Πάτρας τα τελευταία 2 χρόνια ο χρόνος διάνυσης της απόστασής τους έχει σχεδόν διπλασιαστεί λόγω έλλειψης συντήρησης  της υποδομής. Ουσιαστικά υπάρχουν μειώσεις στην ταχύτητα και είναι άγνωστο πότε θα αποκατασταθεί.

Στον προαστιακό Αθήνα προς Κιάτο, από τα Λιόσια προς το Κιάτο, δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση και είναι άγνωστο πότε θα αποκατασταθεί η κανονικότητα.

Η Θράκη έχει να δει μήνες τρένο γιατί 25 διαβάσεις παραμένουν μη λειτουργούσες και αφύλακτες.

Η Φλώρινα δεν έχει δει τρένο εδώ και έναν χρόνο διότι μετά την Έδεσσα δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας.

Ο Οδοντωτός στα Καλάβρυτα και το τρένο του Πηλίου, παραμένουν κλειστά.

Στη Γραμμή προς Σέρρες ο ΟΣΕ τοποθετεί φύλακες σε σιδηροδρομικές διαβάσεις, μόνο όταν διέρχονται τρένα, όπου μεταφέρουν εμπορεύματα  αφήνοντας  τα επιβατικά τρένα εκτεθειμένα αναγκάζοντας την Hellenic Τrain να τοποθετεί εποχούμενους φύλακες. Το τρένο σταματά πριν τη διάβαση, ο φύλακας κατεβαίνει πριν τη διάβαση, την εξασφαλίζει, το τρένο διέρχεται και περιμένει τον φύλακα να επιβιβαστεί εκ νέου σε αυτό.  

Εγώ λέω, γιατί έτσι φαίνεται,  ότι είναι παντελώς αναξιόπιστη η μεταβατική διοίκηση του ΟΣΕ. Γιατί  μην ξεχνάμε ότι είναι η διοίκηση που υπήρχε και προ Τεμπών.

Βγάλατε μια ανακοίνωση σήμερα για τον ΟΣΕ, για ποιο λόγο αναφέρετε ότι δεν έχετε καμία εμπιστοσύνη στον οργανισμό;

Δεν έχουν γίνει όσα έχουν εξαγγελθεί και έχει περάσει ένα έτος από το δυστύχημα.  Ένα χρόνο μετά, δεν γίνεται να κυκλοφορούμε πλέον σε αφύλακτες διαβάσεις. Στην Αλεξανδρούπολη ύστερα από παρέμβαση του Σωματείου δεν ξαναπήγε τρένο και στις Σέρρες  βλέπουμε ότι έχουν μπει εποχούμενοι φύλακες οι οποίοι κατεβαίνουν και σταματάνε τα αυτοκίνητα για να περάσουν τα τρένα. Γυρνάμε σε εποχές πολλές δεκαετίες πίσω. Στις οποίες υπήρχαν και φύλακες…  Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει και υποστελέχωση στον ΟΣΕ, γιατί κανονικά έπρεπε να υπάρχουν 2.500 εργαζόμενοι ενώ σήμερα υπάρχουν πολύ λιγότεροι.

Αν επιλέγαμε τρία πράγματα για να προχωρήσει άμεσα η ανάταξη του σιδηρόδρομου, ποια θεωρείτε ότι θα έπρεπε να είναι αυτά;

Εμείς ζητάμε να υπάρξει συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών, με τον κ. Σταϊκούρα, για να δούμε τα προβλήματα, ώστε να διευθετηθούν άμεσα. Όλοι γνωρίζουμε ότι βήμα – βήμα μπορεί να υπάρξει και εκσυγχρονισμός και πρόοδος  σε όλα αυτά τα έργα που σήμερα δεν γίνονται.

Παρόλα αυτά είδα την απόφαση του κ. Σταϊκούρα για τη σύσταση ειδικής ομάδας παρακολούθησης των ραδιοεπικοινωνιών μεταξύ του προσωπικού κίνησης και των μηχανοδηγών, που επιβεβαιώνει όσα είχαμε καταγγείλει για τις επικοινωνίες. Είναι σε σωστή κατεύθυνση. Ο ΟΣΕ είναι ελεγχόμενος, ειδικά μετά τις πρόσφατες διαρροές σε ΜΜΕ για δήθεν «ουρλιαχτά» σε συνομιλίες σταθμαρχών-μηχανοδηγών. Εκτός και αν τα ΜΜΕ ανακαλύπτουν «ουρλιαχτά»  σε συνομιλίες που κατέχει μόνο η διοίκηση του ΟΣΕ.

Ποια είναι η θέση του σωματείου για αυτές τις διαρροές;

Εμείς δεν γνωρίζουμε, περιμένουμε απαντήσεις. Είναι προς στοχοποίηση του κλάδου μας. Γιατί αυτά βγήκαν στη δημοσιότητα μετά από 3 μήνες; Γιατί άργησαν τόσο;

Πώς είδατε την όλη διαδικασία της Εξεταστικής Επιτροπής;

Έχω εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη. Από κει και πέρα, φάνηκε στην Εξεταστική Επιτροπή απόπειρα συγκάλυψης του εγκλήματος από την πλειοψηφία.

Ποιο μήνυμα είναι αυτό που θέλουν να μεταφέρουν στους επιβάτες σιδηρόδρομου;

Εμείς, ο κλάδος μας, είμαστε η εγγύηση του σιδηρόδρομου για ασφαλείς μεταφορές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης