Απίστευτο το τι μπορεί να σκεφθούν οι αλυσίδες τροφίμων, για να αυξήσουν τα κέρδη τους, εκμεταλλευόμενες τη διεθνή οικονομική κρίση.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρατηρούνται αυξημένες πωλήσεις τροφίμων μετά την ημερομηνία λήξης τους, που προσφέρονται στους καταναλωτές σε χαμηλότερες τιμές. Το φαινόμενο επιδιώκεται να συνδεθεί με την οικονομική κρίση και με τις επιπτώσεις της κατάστασης στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Η διαπίστωση αυτή δημιουργεί φόβους διάδοσής του και σε άλλες αγορές αλλά και εκμετάλλευσής του από τις βιομηχανίες και τις αλυσίδες εφοδιασμού και τελικά άμεσης καταστρατήγησης βασικών οδηγιών σχετικά με τα τρόφιμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει καμία επίσημη παρέμβαση και πολλοί είναι αυτοί που φοβούνται επέκταση του φαινομένου και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Το θέμα έφθασε και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προκαλώντας αγανάκτηση και κινητοποίηση των ευρωβουλευτών.

Από ελληνικής πλευράς, η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Κατερίνα Μπατζελή, φέρνει το θέμα στην Κομισιόν, ζητώντας να ενεργοποιήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες της για την τιμωρία των υπευθύνων και βεβαίως την προστασία των καταναλωτών. Όπως τονίζει, η οικονομική κρίση δεν μπορεί να δικαιολογήσει σε καμιά περίπτωση την καταστρατήγηση βασικών κανόνων για την ασφάλεια των τροφίμων εκ μέρους των αλυσίδων εφοδιασμού και των βιομηχανιών τροφίμων, σε βάρος των καταναλωτών και ιδιαίτερα των κατώτερων εισοδηματικών στρωμάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά την Κ. Μπατζελή, τόσο  η Επιτροπή όσο και τα κράτη μέλη θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στον έλεγχο της αγοράς, αποκλείοντας απαράδεκτες πρακτικές, όπως η πώληση τροφίμων μετά την ημερομηνία λήξης τους, που όχι μόνο απειλούν τη δημόσια υγεία αλλά και μειώνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών. Εκτός εάν μέχρι τώρα οι βιομηχανίες τροφίμων, οι προμηθευτές και οι εμπορικές αλυσίδες χρησιμοποιούσαν πλασματικές ημερομηνίες λήξης, με απώτερο σκοπό την πιο γρήγορη προώθηση των προϊόντων και την αύξηση της κερδοσκοπίας τους, τακτική η οποία φυσικά είναι καταδικαστέα και παραπλανητική για τους καταναλωτές.

Η ευρωβουλευτής καταλήγει ότι η στήριξη των χαμηλότερων κοινωνικών ομάδων μπορεί να γίνει με ενίσχυση των επισιτιστικών προγραμμάτων με ποιοτικά διατροφικά προϊόντα, ενώ παράλληλα θα βοηθηθεί και η διάθεση αγροτικών προϊόντων, τα οποία μέχρι τώρα συσσωρεύονται στις αποθήκες των γεωργών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης