Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Mercedes παραδέχεται ότι ενθουσιάστηκε υπερβολικά με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που αφορούσε τα αποτελέσματά της για το 2023, η γερμανική μάρκα πολυτελείας δήλωσε ότι τα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβλέπεται πλέον να αντιπροσωπεύουν το 50% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2030. Πρόκειται για μια καθυστέρηση πέντε ετών σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο, καθώς τον Ιούλιο του 2021, η εταιρεία εκτιμούσε ότι τα PHEV και τα πλήρως ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα αντιπροσώπευαν το ήμισυ του όγκου μέχρι το 2025.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο «Ambition 2039» που είχε παρουσιάσει στο παρελθόν η Mercedes, υπήρχε η φράση «Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, τα Mercedes-Benz Cars στοχεύουν να είναι πλήρως ηλεκτρικά – όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν», αποτυπώνοντας τους αισιόδοξους στόχους της εταιρίας.

Πλέον, η Mercedes εκτιμά ότι τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν “έως και το 50 τοις εκατό” στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, αλλά επίσης μόνο όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν. Η εταιρεία συνεχίζει να αναφέρει ότι θα είναι σε θέση να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών μέχρι και τη δεκαετία του 2030. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει πως θα περνούν τη γραμμή παραγωγής και βενζινοκίνητα μοντέλα μέχρι το 2030.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πότε τα ηλεκτρικά μοντέλα θα κοστίζουν όσο τα βενζινοκίνητα;

Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kallenius παραδέχεται ότι η ισοτιμία κόστους μεταξύ των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών οχημάτων απέχει πολλά χρόνια. Η παρουσίαση που έγινε για τους επενδυτές έδειξε ότι το κόστος κατασκευής των EV δεν θα μειωθεί στα επίπεδα των ICE αυτή τη δεκαετία.

Τα νούμερα της Mercedes

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2023, οι συνδυασμένες παραδόσεις των PHEV και EV της Mercedes έφτασαν τις 401.943 μονάδες, αυξημένες κατά 20,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα PHEV υπέστησαν μείωση 12,5 τοις εκατό σε 161.275 μονάδες, ενώ τα EV αυξήθηκαν κατά 61,3 τοις εκατό σε 240.668 μονάδες. Το μερίδιο των PHEV και EV στον συνολικό όγκο ανήλθε σε 19,7 τοις εκατό (από 16,3 τοις εκατό το 2022). Ο στόχος για φέτος είναι τα PHEV και τα EV να αντιπροσωπεύουν οπουδήποτε μεταξύ 19 και 21% του συνολικού όγκου το 2024.

Όσον αφορά το μέλλον, η πλατφόρμα MMA που αναπτύχθηκε με γνώμονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά με υποστήριξη για κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα προσφέρει τουλάχιστον τέσσερα μοντέλα που επιβεβαιώνονται στον οδικό χάρτη προϊόντων: CLA, CLA Shooting Brake και GLB. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα έχουν αυτονομία έως και 750 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP και υποστήριξη φόρτισης 300 kW. Θα χρειάζονται 15 λεπτά για να φορτίσει η μπαταρία για 400 χιλιόμετρα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης