Ο στόχος είναι να προωθηθεί το υδρογόνο ως κύρια πηγή ενέργειας που τελικά θα αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα.
Με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) να φορτίζονται στην παγκόσμια αγορά, είναι σαφές ότι το μέλλον είναι πράγματι σε πολύ μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικό.
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν αναγνωρίσει τις δυνατότητες της ενέργειας του υδρογόνου – τόσο όταν πρόκειται να το χρησιμοποιήσουν σε κυψέλες καυσίμου για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και ως πηγή καυσίμου για κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Έχουν παρθεί αρκετές πρωτοβουλίες με επίκεντρο το υδρογόνο από εταιρείες όπως η Yamaha και η Fraunhofer IWU.
Αυτή τη φορά, είναι το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης που παρουσίασε τις καινοτομίες του με το υδρογόνο.
Η Ομάδα Ηλεκτρικών Οχημάτων του MIT έχει μεγάλη εμπειρία όσον αφορά την κατασκευή και την δοκιμή καινοτόμων ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτή η ομάδα στρέφει το βλέμμα της στον κόσμο των δύο τροχών και επιχειρεί το 2024 να αναπτύξει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που κινούνται με υδρογόνο.
Τον Οκτώβριο του 2023, η ομάδα EV του MIT πραγματοποίησε μια επιτυχημένη επίδειξη του πρωτοτύπου που κινείται με υδρογόνο.
Για να γίνουν τα πράγματα ακόμα καλύτερα, η ομάδα δεν κρατά το πρωτότυπο χωρίς να αποκαλύπτει τις καινοτομίες της.
Το νέο όχημα που κινείται με υδρογόνο σχεδιάστηκε ως πρωτότυπο ανοιχτού κώδικα, με όλα τα σχέδια να είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο.
Αυτό σημαίνει ότι η ανάπτυξη μπορεί να συνεχιστεί και να διακλαδωθεί καθώς μπορούν να εγκατασταθούν άλλα εξαρτήματα και μπορούν να διεξαχθούν περαιτέρω πειραματισμοί στο πρωτότυπο.
Ολόκληρο το έργο διευθύνεται από τον Aditya Mehrotra, έναν μεταπτυχιακό φοιτητή που συνεργάζεται με τον Alex Slocum, έναν καθηγητή μηχανολογίας.
Ο Mehrotra έχει επικεντρωθεί στα ενεργειακά συστήματα και είναι επίσης λάτρης της μοτοσυκλέτας, και έτσι σκέφτηκε την ιδέα μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας με υδρογόνο.
Η ομάδα εξήγησε ότι, ενώ οι μπαταρίες έχουν προχωρήσει και έχουν κάνει άλματα στα όρια που είχαν τα τελευταία χρόνια, εξακολουθούν να έχουν τους περιορισμούς τους.
Ένας από τους μεγαλύτερους περιορισμούς είναι ο χρόνος φόρτισής τους, με ακόμη και τους πιο γρήγορους φορτιστές σήμερα να χρειάζονται αρκετά λεπτά για να ολοκληρώσουν την πλήρης φόρτιση της μπαταρίας.
Εν τω μεταξύ, ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο θα μπορούσε, θεωρητικά, να είναι τόσο γρήγορος όσο το γέμισμα μιας δεξαμενής αερίου.
Πώς όμως λειτουργούν όλα; Σε ένα βίντεο που ανέβηκε στο επίσημο κανάλι του ΜΙΤ στο YouTube, ο Mehrotra εξηγεί ότι η μοτοσυκλέτα υδρογόνου λειτουργεί παρόμοια με μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με μπαταρία με επέκταση της αυτονομίας.
Υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας που κινεί τον τροχό και μία μονάδα ελέγχου του ρεύματος που μετατρέπει την ισχύ συνεχούς ρεύματος σε εναλλασσόμενο ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα.
Αυτή η μονάδα παίρνει ισχύ από μια μπαταρία και την παρέχει στον ηλεκτροκινητήρα για να γυρίσει τον τροχό.
Το σύστημα υδρογόνου λειτουργεί παράλληλα με την μπαταρία και ταυτόχρονα φορτίζει την μπαταρία.
Ως εκ τούτου, καθώς η μοτοσυκλέτα κινείται, εξαντλεί την μπαταρία η οποία με τη σειρά της επαναφορτίζεται συνεχώς από την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου.
Ο Mehrotra εξηγεί ότι εφόσον η μέση ισχύς εξόδου της μπαταρίας είναι χαμηλότερη από τη μέση απόδοση της κυψέλης καυσίμου υδρογόνου, η μπαταρία δεν αδειάζει ποτέ τη φόρτιση.
Όταν η κυψέλη καυσίμου δεν έχει άλλο υδρογόνο, είναι τόσο απλή η διαδικασία πλήρωσης, κάτι που διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα ή μερικά λεπτά το πολύ.
Η Ομάδα Ηλεκτρικών Οχημάτων του MIT έχει κάνει τεράστια βήματα στο παρελθόν, καθώς το έργο της παρουσιάστηκε στο Hydrogen Americas Summit και έχει επίσης προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στο World Hydrogen Summit.
Το πρωτότυπο εμφανίστηκε επίσης στο Consumer Electronics Show, μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις στο Λας Βέγκας, στη Νεβάδα, με σκοπό να παρουσιάσει καινοτομίες στον κόσμο των ηλεκτρονικών – συμπεριλαμβανομένων των EV.
Φυσικά, το επόμενο βήμα θα ήταν να βρεθούν τα όρια του τι μπορεί να κάνει η τεχνολογία υδρογόνου.
Πράγματι, η Toyota διαθέτει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με υδρογόνο που ονομάζεται Mirai, αν και δυσκολεύεται να κερδίσει το ανάλογο μερίδιο της αγοράς λόγω της έλλειψης υποδομής που περιβάλλει το υδρογόνο.
Ένα μέρος του στόχου της ομάδας EV του MIT είναι να αυξήσει τη ζήτηση για υδρογόνο, ώστε να αναπτυχθεί περισσότερη υποδομή και τεχνολογία που περιβάλλει το υδρογόνο.
Η ομάδα ελπίζει ότι στο μέλλον, τα ορυκτά καύσιμα μπορούν να αντικατασταθούν πλήρως από υδρογόνο, παρέχοντας ταυτόχρονα το ίδιο επίπεδο απόδοσης και ευκολίας με τη βενζίνη.