Σημαντική αλλαγή παρατηρήθηκε στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων e-shoppers κατά τη διάρκεια του 2023, συγκριτικά με το 2022, στο πλαίσιο της ετήσιας ανασκόπησης Fashion (Re)search της ευρωπαϊκής πλατφόρμας αναζήτησης μόδας GLAMI.

Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από τις απαντήσεις 4.246 Ελλήνων καταναλωτών στο διαδίκτυο, σχετικά με τις αγοραστικές τους συνήθειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναλυτικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό (46,8%) των συμμετεχόντων επέλεξε να διαθέσει 50 ευρώ έως 100 ευρώ μηνιαίως σε ηλεκτρονικές αγορές μόδας το 2023. Συγκεκριμένα, το 65,9% δαπάνησε λιγότερα χρήματα σε ρούχα και παπούτσια σε σχέση με το 2022, αφού η πλειονότητα (45,5%) θεώρησε πως οι τιμές αυξήθηκαν κατά πολύ.

Οι χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο ήταν βασικό κίνητρο ώστε το 69,8% των Ελλήνων e-shoppers να εξακολουθήσει να επιλέγει τις διαδικτυακές αγορές από τα φυσικά καταστήματα, μία συμπεριφορά που ισχύει σε ακόμη 8 ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιείται το GLAMI και συμμετείχαν στην έρευνα (Τσεχία, Σλοβακία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κροατία και Σλοβενία).

Αύξηση τιμών στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ παρατήρησαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2023. Συγκεκριμένα το 45,5% απάντησε πως οι λιανικές τιμές στον χώρο της μόδας αυξήθηκαν κατά πολύ -μόνο το 9,2% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας μόδας Fashion (Re)search του GLAMI θεωρεί πως παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο- με το 34,8% των Ελλήνων e-shoppers να επενδύσει λιγότερο σε premium ή ανώτερης ποιότητας προϊόντα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ορισμός ενός αυστηρού budget ήταν κυρίαρχη τάση στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων για το 2023 όσον αφορά στα προϊόντα μόδας, όπως προκύπτει από την πιο πρόσφατη έρευνα μόδας Fashion (Re)search του GLAMI. Το 46,8% των Ελλήνων δαπάνησε 50 ευρώ-100 ευρώ μηνιαίως, το 19,3% μεταξύ 100-200 ευρώ και μόνο ένα 5,3% μπόρεσε να ξοδέψει 200-300 ευρώ τον μήνα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως ένα ποσοστό της τάξης του 18,7% διέθεσε λιγότερα από 50 ευρώ τον μήνα σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ.

Οι ίδιες αγοραστικές συνήθειες επικράτησαν και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται το GLAMI, με εξαίρεση τη Βουλγαρία όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (30,3%) στο πλαίσιο της έρευνας του GLAMI, απάντησε πως διέθεσε 100-200 ευρώ τον μήνα για αγορές μόδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Έλληνες καταναλωτές το 2023 έκαναν σημαντικά λιγότερες αγορές, επιλέγοντας μόνο τα «απαραίτητα» (56,5%) ή αγοράζοντας μόνο προϊόντα σε έκπτωση (41,1%). Ένα μικρότερο ποσοστό 20,7% επέλεξε να αγοράσει λιγότερο premium ή ακόμη και secondhand προϊόντα (4,6%).

Την ίδια στιγμή, οι χαμηλές τιμές που προσφέρονται από τα e-shops αποτελούν βασικό παράγοντας επιλογής διαδικτυακών αγορών για το 69,8% των Ελλήνων καταναλωτών.

Επίσης, σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και το γεγονός ότι εξοικονομούν χρόνο εφόσον δεν χρειάζεται να μετακινηθούν (60,7%) καθώς και η προσφορά περισσότερων διαθέσιμων επιλογών όσον αφορά στα brands και τις τάσεις που μπορούν να ανακαλύψουν online (53,3%).

H δυνατότητα σύγκρισης των τιμών και των διαδικτυακών προσφορών αποτελεί επίσης κίνητρο για το 45,2% των Ελλήνων που επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως και οι εκπτωτικοί κωδικοί (promocodes) που πολύ συχνά προσφέρουν τα e-shops (30,6%). Τέλος, οι online διαφημίσεις φαίνεται να επηρεάζουν μόνο το 5,9% των Ελλήνων e-shoppers.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης