του Δημήτρη Διατσίδη
Στο Riccione, πολύ κοντά στην πίστα του Μιζάνο η Gresini Racing παρουσίασε επίσημα την ομάδα της για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP του 2024, με οδηγούς τους Alex Marquez (που οδηγούσε για την ομάδα και το 2023) και τον αδελφό του Marc Marquez, τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή που όλοι περίμεναν να τον δουν στα χρώματα της Ιταλικής ομάδας και πάνω στη μοτοσυκλέτα της Ducati.
H Discoteca Cocorico του διάσημου θέρετρου, άνοιξε τις πόρτες της χειμωνιάτικα για να υποδεχτεί πάνω από χίλιους καλεσμένους που κατέκλυσαν το χώρο, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη παρουσίαση ιδιωτικής ομάδας που έγινε ποτέ!
Στις μοτοσυκλέτες της ομάδας υπάρχει ένα μεγάλο κενό στο κέντρο του φέρινγκ, το οποίο αναμένεται να πληρωθεί από έναν μεγάλο χορηγό που θα έρθει τις επόμενες ημέρες, αλλά γι αυτό το θέμα δεν έγινε καν λόγος επισήμως. Την παράσταση έκλεψε – όπως αναμενόταν – ο Marc Marquez που είπε ότι μπορεί να είναι μεγάλες οι προσδοκίες όλων από αυτόν, αλλά ότι ο ίδιος θα έχει μια διαφορετική προσέγγιση από το να ξεκινήσει τη χρονιά πηγαίνοντας για τη νίκη και τον Τίτλο. “Έχω δύο χρόνια χωρίς νίκη και πέρασα τραγικά τα τέσσερα τελευταία χρόνια, οπότε θα μαθαίνω τη μοτοσυκλέτα και θα είμαι σιγά-σιγά γρήγορος. Άλλωστε οδήγησα για 50 μόνο γύρους, μια μοτοσυκλέτα την οποία ο Bagnaia και ο Martin γνωρίζουν από χρόνια και με την οποία έχουν κάνει πολλές νίκες. Το ότι πήγα καλά στην Βαλένθια μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός ότι είναι μια πίστα που μου ταιριάζει πολύ. Θα δούμε τι θα γίνει στην Σεπάνγκ και στο Κατάρ που είναι πίστες που ποτέ δεν έχω πάει καλά στην καριέρα μου”, είπε ο Marc που πήρε το μεγαλύτερο μέρος των ερωτήσεων σε σχέση με τον αδελφό του. “Αισθάνθηκα καλά με τη μοτοσυκλέτα από την πρώτη στιγμή και από την πρώτη μέρα χθες στην Gresini ένιωσα καλά με τους ανθρώπους. Πρέπει να μάθει ο νέος μου αρχιμηχανικός ο Carchedi τον τρόπο δουλειάς μου και εγώ να μάθω το δικό του και να προσαρμοστούμε. Δεν ξέρω αν το οδηγικό στυλ μου με την Ducati θα είναι αυτό που είχα στην Βαλένθια. Θα δούμε μετά τα δύο πρώτα τεστ”, είπε για την προσαρμογή του στην Ducati. O Alex συμπλήρωσε ότι σε σχέση με τη μοτοσυκλέτα του 2022, αυτή του 2023 που θα χρησιμοποιούν και οι δύο φέτος, είναι λίγο πιο δυνατή και αυτή η δύναμη είναι κάτι που θέλει κάθε οδηγός.
Απαντώντας στο πόσο δύσκολη ήταν η απόφαση να φύγει από την Honda μετά από 11 χρόνια, είπε: “Τα δύο τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα, όχι μόνο λόγω της μοτοσυκλέτας, αλλά και από τους δικούς μου τραυματισμούς. Όμως αισθάνομαι ότι μπορώ ακόμη να μάχομαι για τις πέντε πρώτες θέσεις, κάτι που δεν μπορούσα να κάνω με την προηγούμενη μοτοσυκλέτα. Για να μάχεσαι για το Πρωτάθλημα πρέπει να είσαι το κάτι άλλο…”, είπε αφήνοντας να εννοηθεί ότι ακόμη δεν θεωρεί τον εαυτό του έτοιμο για αυτό. “Θα προσπαθήσω να δημιουργήσω το μέλλον μου και πάλι”, ήταν ίσως το πιο σημαντικό που είπε στη σημερινή συνέντευξη!
Ανάμεσα στα άλλα που είπε αναφέρθηκε στο ότι είναι στο άριστα από πλευράς ψυχολογίας και από πλευράς φυσικής κατάστασης είναι η πρώτη φορά μετά αυτά τα τέσσερα τελευταία χρόνια που δεν έχει τραυματισμούς.
Τέλος αναφέρθηκε στο ότι θα συνεχίσει να ρισκάρει για βρει τα όρια της μοτοσυκλέτας! “Είναι το στυλ μου και σίγουρα θα πιέζω. Περιμένω να έρθει η πρώτη πτώση, δεν ξέρω αν θα είναι στην Σεπάνγκ ή στο Κατάρ, αλλά θα έλθει. Καλύτερα να έλθει στις δοκιμές παρά στον Αγώνα”, είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέντευξη τονίστηκε και από τον Alex η καλή σχέση που έχουν ως αδέλφια και το ότι ο “παλιός” στην ομάδα κράτησε το δεξί μέρος του γκαράζ της ομάδας, παρά το ότι το ήθελε – όπως είχε συνηθίσει στην Honda – o Marc. Πάντως και οι δύο συμφώνησαν ότι για τον πρώτο Αγώνα στο Κατάρ το φαβορί ανάμεσα στους δύο είναι ο μικρότερος που έχει και τη μεγαλύτερη εμπειρία με αυτή τη μοτοσυκλέτα.
Φυσικά ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας οφείλεται στην Nadia Padovani τη γυναίκα του Fausto Gresini, που ανέλαβε να συνεχίσει την ομάδα και μάλιστα φέτος να την κάνει τόσο δυνατή με συνολικά 10 Πρωταθλήματα ανάμεσα στους δύο οδηγούς της. “Ο Φάουστο θα γελάει ευχαριστημένος τώρα”, μου είπε ένας από τους ανθρώπους της ομάδας, που για χρόνια ήταν πολύ κοντά στον αείμνηστο οδηγό και ιδρυτή της ομάδας.