Με αρκετά χρόνια καθυστέρηση ο Ε65, ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος που υπόσχεται να μειώσει τις χρονικές αποστάσεις μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλίας αλλά και με την Εγνατία Οδό, γίνεται πραγματικότητα. Τα προβλήματα φαίνονται ότι έχουν ξεπεραστεί και το νότιο τμήμα μήκους 32,5 χιλιομέτρων αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τον Ιούνιο του 2024.

Από την άλλη πλευρά στο βόρειο τμήμα του Ε65 το οποίο έχει συνολικό μήκος 70,5 χιλιομέτρων τα έργα προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, ιδιαίτερα στα δύσκολα κατασκευαστικά σημεία, όπως είναι οι σήραγγες και οι γέφυρες. Συνολικά το βόρειο τμήμα, βρίσκεται στο 39,81% της κατασκευής του και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια, ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί εδώ και χρόνια αλλά όλο το έργο πήγε πίσω, αφενός μεν λόγω της χρεοκοπίας της χώρας και έλλειψης χρηματοδότησης και αφετέρου στο νότιο τμήμα, λόγω των στατικών προβλημάτων που είχε η αρχική χάραξη του δρόμου, ο οποίος περνούσε πάνω από σήραγγες του ΟΣΕ. Όσον αφορά το βόρειο τμήμα, υπήρξε απίστευτα μεγάλη καθυστέρηση εξαιτίας της αρχικής χάραξης που ανέβαζε σε δυσθεώρητα ύψη το κόστος κατασκευής,  αλλά και σε προσφυγές περιβαλλοντικών οργανώσεων για τα άγρια ζώα που ζουν στην περιοχή. Τελικά έγιναν νέες μελέτες και νέα χάραξη χωρίς πολλές σήραγγες και γέφυρες, μειώνοντας το κόστος κατασκευής, εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και ξεπεράστηκαν τα προβλήματα με τις προσφυγές.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας-Ε65, με συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα, είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας. Το εμβληματικό αυτό έργο, συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη που βασίζεται στα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Αναλυτικά οι εργασίες στο νότιο και βόρειο τμήμα

Βόρειο τμήμα: Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 39,81%. Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη ευνοεί τις συνθήκες ασφαλείας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
  • 23 Γέφυρες
  • 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων

Πρόοδος Κατασκευής Βορείου Τμήματος

  • Συνολική πρόοδος κατασκευής 39,81%
  • Σήραγγες 76,51%
  • Γέφυρες & Τεχνικά 61,90%
  • Ασφαλτικές εργασίες 24,75%
  • Χωματουργικές εργασίες 37,64%

Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017. Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.

Νότιο τμήμα: Στην Ξυνιάδα και τον ομώνυμο κόμβο ενώνεται και το τρίτο γνωστό ως νότιο τμήμα του Ε65 το οποίο βρίσκεται σε τελικό στάδιο με την με πρόοδο των εργασιών να φτάνει σχεδόν το 98%. Με την ολοκλήρωσή του νοτίου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Νοτίου Τμήματος

  • Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ.
  • 1 αμφίπλευρη Σήραγγα
  • 9 Γέφυρες (6 >50μ., 3 μικρότερες)
  • 4 Κάτω Διαβάσεις
  • 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 72 Κιβωτοειδείς Οχετοί και 9 Διαβάσεις Πανίδας
  • 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας)
  • 1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων
  • 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης

Πρόοδος Κατασκευής Νοτίου Τμήματος

  • Συνολική πρόοδος κατασκευής σχεδόν 98%
  • Σήραγγες 99,96%
  • Γέφυρες & Τεχνικά 99,30%
  • Ασφαλτικά οδοστρωμάτων 88,91%
  • Χωματουργικές εργασίες 98,83%

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65

  • Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45 (από 03:15 σήμερα)
  • Αθήνα – Γρεβενά 04:00
  • Αθήνα – Μέτσοβο 04:00
  • Αθήνα – Καστοριά 04:35
  • Αθήνα – Κοζάνη 04:30
  • Αθήνα – Καρπενήσι 03:00
  • Αθήνα – Τρίκαλα <03:00
  • Αθήνα – Καρδίτσα 02:35’

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης