Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ δήλωσε πως «η ακρίβεια είναι το πρώτο πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει σήμερα το ελληνικό νοικοκυριό και από τότε που αρχίσαμε να έχουμε πρόβλημα πληθωρισμού, η κυβέρνηση έχει προτάξει την αντιμετώπισή της ως απόλυτη κυβερνητική προτεραιότητα κι έχει πάρει πολλά μέτρα σε αυτή την κατεύθυνση».

Υπενθύμισε ότι μόνο τον περασμένο Δεκέμβριο εκταμιεύθηκαν περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση πρωτίστως των πιο αδύναμων νοικοκυριών και σημείωσε πως έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι, έχουν επιβληθεί πολλά πρόστιμα και τώρα υπάρχουν τα εργαλεία για τον τρόπο τιμολόγησης των προϊόντων στο ράφι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρωθυπουργός ρωτήθηκε γιατί η Ελλάδα έχει το ακριβότερο βρεφικό γάλα στην Ευρώπη και το ελαιόλαδο 23,7% πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. «Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, για κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων κάνουμε πια πιο δραστικές παρεμβάσεις, οι οποίες έχουν σκοπό να μειώσουν τελικά τις τιμές στο ράφι.

Διότι έχουμε ένα μοντέλο στην Ελλάδα όπου έχουμε υψηλές ονομαστικές τιμές και μετά υψηλές εκπτώσεις και πίσω από αυτό το συγκεχυμένο καθεστώς τιμολόγησης τελικά κρύβονται οι υψηλότερες τιμές», απάντησε σημειώνοντας πως είναι αδικαιολόγητο πολυεθνικές εταιρείες να πωλούν το ίδιο προϊόν σημαντικά ακριβότερα στην Ελλάδα απ’ ό,τι σε άλλες αγορές. «Δεν δικαιολογείται. Μερικές φορές ακούμε δικαιολογίες: ‘είμαστε νησιωτική χώρα, είμαστε απομονωμένοι’.

«Δεν τα πιστεύω αυτά και δεν υποστηρίζονται και από τα πραγματικά δεδομένα. Όταν είπα λοιπόν ότι η Ελλάδα δεν είναι «μπανανία» και δεν θα κερδοσκοπούν στις πλάτες των Ελλήνων καταναλωτών μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, το εννοώ. Και αν αυτό το οποίο λέω ενοχλεί αυτές τις εταιρείες, τι να κάνω, εγώ έχω μια υποχρέωση: να προστατεύσω αυτή τη στιγμή τον Έλληνα καταναλωτή και να εξασφαλίσω ότι λίγο-πολύ τα ίδια προϊόντα σε μια ενιαία αγορά -είμαστε σε μια ενιαία αγορά, έχουμε την ίδια αγορά, αυτό υποτίθεται ότι πρεσβεύει η Ευρωπαϊκή Ένωση πρώτα και πάνω από όλα την ενιαία αγορά- ότι τα προϊόντα αυτά δεν θα πωλούνται πολύ πιο ακριβά στην Ελλάδα απ’ ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», τόνισε ενώ ειδικά για το βρεφικό γάλα είπε ότι η κυβέρνηση προχώρησε ένα βήμα παραπέρα καθορίζοντας πλαφόν στο κέρδος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ερώτηση γιατί η κυβέρνηση δεν επιλέγει τη διατίμηση που ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ, είπε ότι οι διατιμήσεις πολύ συχνά οδηγούν σε ελλείψεις στο ράφι και σημείωσε ότι το βρεφικό γάλα είναι αναντικατάστατο προϊόν για τις γυναίκες που δεν θηλάζουν το μωρό τους.

«Από την άλλη, όμως, δεν θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο να έχουμε ελλείψεις στην αγορά και να τραβήξουν οι εταιρείες αυτές τα προϊόντα τους. Άρα, αυτή την ισορροπία πρέπει να βρούμε. Νομίζω ότι την έχουμε βρει. Θα δυσαρεστηθούν κάποιες εταιρείες από τις παρεμβάσεις μας, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς αν μπορεί να δούμε και άλλα αντίστοιχα μέτρα, απάντησε «αν χρειαστεί, ναι» και υπενθύμισε ότι το ίδιο έκανε η κυβέρνηση και για να αντιμετωπίσει και τις πρωτοφανείς αυξήσεις των τιμών της ενέργειας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση φορολόγησε τα διυλιστήρια και εισέπραξε περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ πέρσι τα οποία επέστρεψε τελικά στην κοινωνία μέσα από έκτακτες ενισχύσεις.

«Άρα, από τη στιγμή που διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν στρεβλώσεις στη λειτουργία της αγοράς, στην οποία εγώ πιστεύω, πιστεύω στην αγορά, αλλά γνωρίζω πολύ καλά ότι δεν είμαστε μια κοινωνία αγγέλων. Και γνωρίζω πολύ καλά ότι το κέρδος, η διεκδίκηση του υπερκέρδους ή του κέρδους απληστίας, μπορεί πάντα να είναι στο μυαλό κάποιων. Εκεί έχουμε την υποχρέωση να παρέμβουμε και το κάνουμε», ανέφερε.

Μετά από σχετική ερώτηση είπε ότι η κυβέρνηση εξετάζει το πλαίσιο των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών και στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, πάντα σε συνδυασμό με την Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία, είπε, είναι ταγμένη στο να υπηρετεί την αντιμετώπιση ολιγοπωλιακών πρακτικών που οδηγούν τελικά σε υψηλότερες τιμές.

Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι όλες οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στοχεύουν στη μεγαλύτερη διαφάνεια που είναι αυτή η οποία επιτρέπει στον καταναλωτή να συγκρίνει τιμές.

Επ’ αυτού αναφέρθηκε στο «e-Καταναλωτής», σημειώνοντας πως είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο και ενθάρρυνε τους τηλεθεατές να το αξιοποιούν περισσότερο γιατί, όπως είπε, δίνει πολύ χρήσιμα συγκριτικά στοιχεία τιμών.

«Έτσι λειτουργεί εύρυθμα μία αγορά, όταν λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Έτσι λειτούργησε, θέλω να θυμίσω, και ο ανταγωνισμός, τελικά, στις τιμές των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας. Διότι, θυμάστε, πόση κριτική, καλοπροαίρετη, μέσα από διάφορα, έτσι, εύθυμα βιντεάκια και memes είδαμε για τα πολύχρωμα τιμολόγια.

Πλην όμως, τελικά αυτή η διαφάνεια στις τιμές οδήγησε τους προμηθευτές, τουλάχιστον για τον μήνα Ιανουάριο -και εκτιμώ ότι αυτό θα συνεχιστεί τουλάχιστον και για τους επόμενους μήνες, γι’ αυτούς που έχουμε ορατότητα- να δώσουν τιμές χαμηλότερες από αυτό το οποίο και εσείς ως δημοσιογράφοι μπορεί να περιμένατε. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά ανταγωνισμός στην πράξη. Όμως με ένα κράτος το οποίο εποπτεύει την αγορά και το οποίο παρεμβαίνει όποτε αυτό είναι απαραίτητο», υπογράμμισε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης