Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης

Την τελευταία πενταετία το BMW Group έχει επενδύσει 700 εκατομμύρια ευρώ προετοιμάζοντας το εργοστάσιο της Λειψίας ώστε να αυξήσει την παραγωγή του και να προσαρμοστεί στις ειδικές απαιτήσεις της MINI. Μέχρι το τέλος του 2024, οι εργαζόμενοι στην παραγωγή θα αυξηθούν κατά 900 και πλέον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έναρξη της παραγωγής του MINI Countryman σηματοδοτεί μια σειρά από πρωτιές και ορόσημα για το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. Το MINI κατασκευάζεται στη Γερμανία, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις BMW Σειρά 1 και Σειρά 2.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να το πετύχουν αυτό οι Γερμανοί έκαναν πολλές μετατροπές και έκαναν μια ευέλικτη γραμμή παραγωγής. Το εργοστάσιο της Λειψίας έχει επίσης συνδέσει το όνομά του με αρκετές καινοτομίες όσον αφορά την εξοικονόμηση πόρων στην παραγωγή, αποδεικνύοντας με τη σειρά του την επιτυχημένη ανάπτυξη του μακροπρόθεσμου γενικού σχεδίου «BMW iFACTORY».

Ο Milan Nedeljković, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Παραγωγή εξήγησε ότι:

«Ξεκινώντας την παραγωγή του MINI Countryman στη Λειψία, εισάγουμε μία multibrand φιλοσοφία λειτουργίας στο ευέλικτο σύστημα παραγωγής μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα εργοστάσιο της Λειψίας είναι κατασκευασμένο με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Η ομάδα σχεδιασμού εστίασε εξαρχής στις αποδοτικές διαδικασίες και σε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για την παραγωγή και την κατανάλωση ενέργειας. Το όραμά των επιστημόνων είναι να απαλλάξουν όσο το δυνατόν περισσότερο τον τομέα της παραγωγής από τον άνθρακα, αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα με πράσινο υδρογόνο.

Όσον αφορά το νέο MINI Countryman, το BMW Group βασίζεται στις δεξιότητες και την εξαιρετική ευελιξία του εργοστασίου της Λειψίας για να χαράξει νέους δρόμους στην παραγωγή. Ενσωματωμένο απρόσκοπτα στη διαδικασία παραγωγής, το MINI Countryman βγαίνει πλέον από την ίδια γραμμή συναρμολόγησης με τις BMW Σειρά 1, BMW Σειρά 2 Gran Coupé και BMW Σειρά 2 Active Tourer.

Χάρη στις ευέλικτες δομές συναρμολόγησης, το εργοστάσιο της Λειψίας είναι σε θέση να κατασκευάζει μοντέλα δύο μαρκών με τρία διαφορετικά συστήματα κίνησης – εσωτερικής καύσης, plug-in-υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά – όλα στην ίδια γραμμή παραγωγής. Το MINI Countryman τρίτης γενιάς θα είναι διαθέσιμο με βενζινοκινητήρα, πετρελαιοκινητήρα ή αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ενώ οι μπαταρίες υψηλής τάσης για το MINI Countryman Electric κατασκευάζονται επίσης στη Λειψία.

Το BMW Group έχει επενδύσει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ στις εγκαταστάσεις της Λειψίας με σκοπό να αυξήσει τον όγκο παραγωγής νέων μοντέλων. Από το 2018 το τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων, το βαφείο, η γραμμή συναρμολόγησης και τα logistics έχουν αναβαθμιστεί με εκτενείς προσθήκες και βελτιώσεις, με αποτέλεσμα η ικανότητα παραγωγής να αυξηθεί από 250.000 μονάδες που ήταν μέχρι πρότινος, σε έως και 350.000 μονάδες ετησίως αυτή τη στιγμή.

Για την προσαρμογή του συστήματος παραγωγής στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του MINI, το BMW Group προχώρησε σε επένδυση ύψους περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ. Αρχικά, γύρω στα 100 MINI Countryman την ημέρα θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής, ενώ αναμένεται να φτάσουν τα 500 κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους. Αυτά θα προστεθούν στα σχεδόν 1.000 αυτοκίνητα της μάρκας BMW που ήδη φεύγουν καθημερινά από το εργοστάσιο. Ως εκ τούτου, όχι μόνο διασφαλίζονται οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας, αλλά θα δημιουργηθούν έως και 900 νέες στην παραγωγή οχημάτων.

Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη και επέκταση του εργοστασίου της Λειψίας είναι η μετάβασή του στην ηλεκτροκίνηση. «Η Λειψία παραμένει ηλεκτρική», δηλώνει η Petra Peterhänsel, διευθύντρια του εργοστασίου. «Με τα BMW i3 και i8, ήμασταν πρωτοπόροι της ηλεκτρικής κινητικότητας στο BMW Group και, από το 2024, θα παράγουμε το επόμενο αμιγώς ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο: το MINI Countryman Electric. Θα κατασκευάζουμε επίσης τις μπαταρίες υψηλής τάσης που θα χρησιμοποιούνται σε αυτό».

Από του χρόνου το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία θα διαχειρίζεται ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής για τις μπαταρίες υψηλής τάσης πέμπτης γενιάς, η οποία αποτελείται από τρία στάδια: επίστρωση κυψελών, παραγωγή μονάδων και συναρμολόγηση μπαταριών. Οι πέντε γραμμές επίστρωσης κυψελών, οι τρεις γραμμές παραγωγής μονάδων και η πρώτη γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης θα αρχίσουν να λειτουργούν, ενώ μια δεύτερη γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2024.

Ο τομέας παραγωγής των συγκεκριμένων εξαρτημάτων στη Λειψία απασχολεί σήμερα πάνω από 800 άτομα και υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη, με επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Βιώσιμα υλικά και παραγωγή.

Το MINI Countryman Electric συνιστά ένα σημαντικό βήμα στη μετάβαση της μάρκας MINI στην αμιγή ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 συνδυάζοντας την ηλεκτρική αίσθηση go-kart με το μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Κατά την ανάπτυξη του νέου μοντέλου, η μάρκα MINI επέδειξε μέγιστη υπευθυνότητα στην επιλογή των υλικών και την παραγωγή: το χρώμιο δεν υιοθετείται πλέον πουθενά τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό και οι χυτές ζάντες ελαφρού κράματος κατασκευάζονται από δευτερογενές αλουμίνιο σε ποσοστό έως και 70%. Οι μόνιμα διεγερμένοι σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες είναι εξαιρετικά αποδοτικοί και κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου χωρίς στοιχεία σπάνιων γαιών.

Το εσωτερικό κατασκευάζεται αποκλειστικά από καινοτόμα, υψηλής ποιότητας υλικά που είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Για παράδειγμα, το ταμπλό, οι επενδύσεις των θυρών, το κάλυμμα του δαπέδου και τα πατάκια είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υφάσματα. Αποτελώντας μία υψηλής ποιότητας εναλλακτική λύση έναντι των συμβατικών υλικών, όπως τα πλαστικά, τα ανακυκλωμένα υφάσματα μειώνουν τις εκπομπές CO2 σε όλη την αλυσίδα αξίας και απαιτούν λιγότερο νερό για την κατασκευή τους.

Καινοτόμος μέθοδος βαφής οροφής σε χρώμα αντίθεσης.

Ένα από τα εντυπωσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του εξωτερικού του MINI είναι η οροφή, η οποία μπορεί να παραγγελθεί σε διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο αμάξωμα δημιουργώντας μία οπτική αντίθεση. Στο MINI Countryman θα βάφεται με μια νέα, φιλική προς το περιβάλλον μέθοδο, γνωστή ως βαφή χωρίς υπερψεκασμό, η οποία προετοιμάζεται επί του παρόντος για χρήση στην ευρεία παραγωγή. Αυτή αποτρέπει τη σπατάλη βαφής που χαρακτηρίζει τις συμβατικές μεθόδους και διευκολύνει την παραγωγή επιφανειών με περισσότερα από ένα χρώματα, καθώς δεν απαιτείται πλέον η επίπονη διαδικασία κάλυψης με μάσκες.

Η συγκεκριμένη μέθοδος συμβάλλει επίσης στη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς ο αέρας που εξέρχεται από τον περιβάλλοντα χώρο χρειάζεται λιγότερο καθαρισμό. Επίσης, απαιτεί λιγότερο αέρα σε καθορισμένη θερμοκρασία και υγρασία. Ως αποτέλεσμα, καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια τόσο για την επίτευξη μιας συγκεκριμένης θερμοκρασίας όσο και για την επεξεργασία.

Μια άλλη βιώσιμη καινοτομία που εφαρμόζεται στο εργοστάσιο της Λειψίας είναι η τεχνολογία καυστήρα που χρησιμοποιείται για το στέγνωμα του χρώματος στην οροφή. Πέρυσι η Λειψία έγινε το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων στον κόσμο που δοκίμασε πιλοτικά τη νέα τεχνολογία, η οποία μπορεί να χρησιμοποιεί όχι μόνο φυσικό αέριο αλλά και υδρογόνο.

Οι ευέλικτοι καυστήρες μπορούν να καίνε υδρογόνο (H2), φυσικό αέριο (μεθάνιο – CH40), ένα μείγμα των δύο αυτών καυσίμων ή να τα εναλλάσσουν μεταξύ τους χωρίς να χρειάζεται να διακόπτεται η λειτουργία τους. Μετά από επιτυχείς δοκιμές, το εργοστάσιο της Λειψίας έχει πλέον εγκαταστήσει πέντε δισθενείς καυστήρες με δυνατότητα χρήσης υδρογόνου για ευρεία παραγωγή, που χρησιμοποιούνται για την οροφή του MINI Countryman. Υπάρχουν σχέδια για τη μετατροπή σε δισθενή λειτουργία και άλλων καυστήρων στο βαφείο.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης