Σε ανάρτηση προχώρησε η Γεωργία Λαλέ, η δημιουργός του έργου που αποσύρθηκε από την έκθεση στο ελληνικό προξενείο στη Νέα Υόρκη έπειτα από την παρέμβαση του Υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Γεραπετρίτη.

Η ίδια δημοσίευσε φωτογραφίες από τους χώρους όπου φιλοξενούνταν τα έργα της, οι οποίοι τώρα είναι άδειοι, έπειτα από την απόσυρση του έργου «Flag» λόγω της παρέμβασης αλλά και του έργου «Neighborhood Guilt» από την ίδια, έπειτα από «ανησυχία για την ασφάλειά του», όπως τόνισε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην ίδια ανάρτηση, η κυρία Λαλέ επισυνάπτει και την ανακοίνωση της επιμελητικής επιτροπής της έκθεσής της την οποία υπογράφουν τρεις εικαστικοί και η διευθύντρια παραγωγής.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Georgia Lale Studio (@georgia_lale_studio)

Η καλλιτέχνιδα ανέφερε στην ανάρτησή της:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Τα έργα “Flag” και “Neighborhood Guilt” κατέβηκαν. Το “Flag” μετά τη λογοκρισία από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών και το “Neighborhood Guilt” λόγω της ανησυχίας μου για την ασφάλειά του.

Θέλω να ευχαριστήσω όλους που στάθηκαν στο πλευρό της τέχνης μου και του μηνύματός της. Και ειδικά την Πολιτιστική Επιτροπή και το προσωπικό του Ελληνικού Προξενείου στη Νέα Υόρκη που πίστεψαν στο έργο μου και μου έδωσαν χώρο.

Δεν θα πρέπει να σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για το ανθρώπινο δικαίωμα της ελευθερίας και της ζωής. Τα θύματα των γυναικοκτονιών και της συζυγικής βίας είναι ηρωίδες της Ελλάδας και κάθε έθνους.

Το έργο “Neighborhood Guilt” έχει 22 σπίτια. Ένα για κάθε θύμα γυναιοκτονίας στην Ελλάδα το 2022. Κάθε σπίτι έχει σημειώσεις με τα ονόματά τους, την ηλικίας τους, το μέρος που βρίσκονταν και την ημερομηνία θανάτου τους.

Και τα δύο έργα δημιουργήθηκαν με σεντόνια που μου δόθηκαν από γυναίκες που ζουν στην Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι τα έχουν χρησιμοποιήσει για να ξεκουράσουν τα σώματά τους και ότι ονειρεύονται έναν κόσμο στον οποίο όλοι μπορούν να ζουν με ασφάλεια και οι δημιουργοί μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα τους εαυτούς τους και την εποχή τους χωρίς λογοκρισία.

Η στήριξή σας μας φέρνει πιο κοντά και σε ένα καλύτερο αύριο».

Γεραπετρίτης: «Τα σύμβολα του κράτους πρέπει να φαίνονται ακέραια στις υπηρεσίες του σκληρού πυρήνα του κράτους»

Για την απόφασή του να παρέμβει ώστε να κατέβει η ροζ σημαία από το ελληνικό προξενείο της Νέας Υόρκης, μίλησε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης, στο ΣΚΑΪ.

«Και ως άνθρωπος και ως ακαδημαϊκός υποστηρίζω την ελευθερία της τέχνης και της έκφρασης, ακόμη κι όταν είναι αιχμηρή και επιθετική» είπε και συμπλήρωσε:

«Εδώ νομίζω το ζήτημα έχει να κάνει σε σχέση με το περιβάλλον που παρουσιάστηκε το έκθεμα. Θα δεχόμουν να έχω το συγκεκριμένα έργο σε ένα μουσείο ή σε γκαλερί ή στο σπίτι. Εδώ όμως μιλάμε για μια ανάρτηση έργου στο ελληνικό προξενείο της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για τον σκληρό πυρήνα του κράτους και την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό».

Και συνέχισε: «Το προξενείο οφείλει να φέρει ακέραια τα εμβλήματα και τα σύμβολα της χώρας και να εξυπηρετεί του ομογενείς και να έχει χαρακτήρα ουδέτερο. Δεν είναι γκαλερί και χώρος για έκθεση».

Εμβλήματα και σύμβολα της χώρας εντός της λειτουργίας του σκληρού πυρήνα του κράτους οφείλουν να φαίνονται ακέραια, όπως είπε.

Όπως είπε, υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορεί να το δεχτούν αυτό. Αυτό είναι σημαντικό για την ουδετερότητα του κράτους σε ό,τι αφορά τα σύμβολα του κράτους.
«Η λογική είναι ότι η ελευθερία της τέχνης είναι αδιαπραγμάτευτη. Όμως όταν μιλάμε για υπηρεσίες τους σκληρού πυρήνα του κράτους πρέπει να έχει ουδετερότητα όσον αφορά τα σύμβολα και τα εμβλήματα του κράτους».

Τέλος είπε ότι «το μήνυμα για την έμφυλη βία οφείλει να περνάει, όμως εδώ έχουμε εμβλήματα του κράτους σε υπηρεσία του σκληρού πυρήνα του κράτους. Οφείλαμε να έχουμε αυτή τη στάση».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης