Σύμφωνα με την Δόμνα Μιχαηλίδου, αναμένεται θα παρθεί τις επόμενες εβδομάδες η υπουργική απόφαση για την πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά bullying μεταξύ ανηλίκων.

Η απόφαση θα θέτει τις προδιαγραφές για την ψηφιακή πλατφόρμα, στην οποία θα καταγράφονται περιστατικά bullying σε βάρος παιδιών και εφήβων. Η υφυπουργός Παιδείας, υποστήριξε ότι στόχος είναι η ψηφιακή πλατφόρμα να βοηθήσει στο «σπάσιμο της σιωπής».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην υπουργική απόφαση, που εκδίδεται τις επόμενες εβδομάδες, θα περιγράφεται πώς θα πρέπει να δημιουργηθούν πρωτοκόλλα, δηλαδή ποιος θα καταγράφει, τι θα καταγράφει, πώς θα χρησιμοποιείται η καταγεγραμμένη πληροφορία, με ασφάλεια και για το θύμα αλλά και για εκείνον που δίνει την πληροφορία.

Ακόμα, σύμφωνα με την ίδια, θα είναι τα πρωτόκολλα διαχείρισης αυτών των περιστατικών για το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού και την εύρεση πληροφόρησης, γιατί πολλές φορές μπορεί ένα παιδί να διαβιεί σε μία οικογένεια κακοποιητική ή παραμελητική.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά, από την πλευρά της τόνισε, ότι έχουν αυξηθεί και είναι τρομακτικά τα φαινόμενα βίας μεταξύ ανηλίκων και επέμεινε στην ανάγκη καλλιέργειας της ενσυναίσθησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως ανέφερε, ενώ δεν έχει κλείσει καλά-καλά ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα περιστατικά ξυλοδαρμού, βίας και επιθετικότητας, μεταξύ παιδιών και εφήβων και με ασήμαντες αφορμές, εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, δεν είναι πλέον μεμονωμένα.

Η κ. Θρασκιά τόνισε τη σημασία προληπτικής δράσης και της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης. Σύμφωνα με την ίδια, στόχος πρέπει να είναι η ενδυνάμωση της ατομικής αυτοεκτίμησης και η θεμελίωση της ενσυναίσθησης, ως εργαλείο απαραίτητο, αυτογνωσίας και ευαισθητοποίησης προς τους άλλους.
Το καλύτερο έδαφος, δε, για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης είναι το σχολείο. Με αυτό το σκεπτικό, κάλεσε την υφυπουργό Παιδείας να ενημερώσει τι προτίθεται να πράξει το υπουργείο Παιδείας.

Αν, δηλαδή, θα προβεί στην ένταξη ειδικού μαθήματος στο σχολικό πρόγραμμα για την καλλιέργεια ενσυναίσθησης προς αποτροπή της ατομικής επιθετικής συμπεριφοράς και ως εργαλείο θεμελίωσης μίας συμπεριφοράς υπέρ του κοινωνικού συνόλου.

Η κ. Μιχαηλίδου συμφώνησε ότι η πρόληψη ως μέσο αντιμετώπισης της βίας και του σχολικού εκφοβισμού είναι σίγουρα προτιμότερη από την καταστολή και βέβαια από οποιαδήποτε τιμωρία και αναγνώρισε ότι η έκταση του προβλήματος είναι τέτοια που επιβάλλει μέτρα παρακολούθησης και εποπτείας αλλά και μέτρα έγκαιρης παρέμβασης και αντιμετώπισης των περιστατικών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης