Ο Αθανάσιος Τσέτης ζει στη Θεσσαλονίκη και ασχολείται με την εστίαση και τον τουρισμό. Στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές θα είναι υποψήφιος με το συνδυασμό «Ομάδα για την Θεσσαλονίκη» και Δήμαρχο τον  Στέλιο Αγγελούδη. Δεν είναι η πρώτη φορά που θέτει υποψηφιότητα στη Θεσσαλονίκη, καθώς όπως αναφέρει ήταν υποψήφιος  με τον Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Παρακάτω μιλάει για την πόλη του, την απόφασή του να πολιτευτεί αλλά και τι θα κάνει εάν εκλεγεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κύριε Τσέτη, ποιός είστε;

Γεννήθηκα στην Θεσσαλονίκη και δραστηριοποιούμαι ως επί το πλείστον στον τομέα της εστίασης και του τουρισμού. Έχω διατελέσει από βοηθητικός υπάλληλος, εργάτης σε βιομηχανία, βοηθός τεχνίτη ως και διευθυντικό στέλεχος εταιρείας τεχνολογικής αιχμής και ιδιοκτήτης ή μέτοχος σε εταιρικά σχήματα ανά την Ελλάδα.

Είστε υποψήφιος με την Ομάδα για την Θεσσαλονίκη και τον Στέλιο Αγγελούδη για Δήμαρχο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ενασχόληση μου με τα κοινά δεν ξεκίνησε σήμερα, ήμουν υποψήφιος με τον Κύριο Ζέρβα και για λίγες ψήφους και λόγω εκλογικού συστήματος δεν συμμετείχα στο Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου, τοποθετήθηκα (αμισθί) στο διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού βρεφοκομείου Άγιος Στυλιανός, όπου προσπάθησα με όσες δυνάμεις είχα να προσφέρω.

Έχω υπάρξει από τα ιδρυτικά μέλη του σωματείου εθελοντών του Δήμου Θεσσαλονίκης, είμαι εθελοντής αιμοδότης, κάνω εθελοντικές δράσεις για το πρόγραμμα βοήθεια στο σπίτι για ανήμπορους συμπολίτες μας κλπ.

Τι έχει η Θεσσαλονίκη σαν πόλη που την κάνει τόσο αγαπητή;

Κατά αρχήν, Θεσσαλονίκη είναι για μένα όλο το πολεοδομικό και όχι μόνο συγκρότημα, από το Καλοχώρι έως την Επανωμή και τον Χορτιάτη.

Ζώντας και δραστηριοποιούμενος ως επί το πλείστον στο λεγόμενο κέντρο της πόλης, είμαι μάρτυρας όλων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και των παθογενειών του.

Ένα κέντρο που περιλαμβάνει τα περισσότερα αξιοθέατα, παραλιακή λεωφόρος, Α προβλήτα λιμένος, Μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, Αγορά ένδυσης, εστιατόρια, καφέ, ξενοδοχεία, ιατρεία, ιατρικά κέντρα και κλινικές.

Η συνύπαρξη όλων αυτών αποτελεί κατά την γνώμη μου, το συγκριτικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς είναι είναι  ζωντανό και ασφαλές για περιήγηση με τα πόδια κέντρο τις περισσότερες ώρες του 24ώρου και ο επισκέπτης η κάτοικος μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του.

Είναι όλα τόσο ιδανικά; Γιατί οι Θεσσαλονικείς έχουν δυσφορία σε μεγάλο ποσοστό προς την διοίκηση του Δήμου;

Υπάρχουν τα προβλήματα, του κυκλοφοριακού, της έλλειψης ελεύθερων χώρων και του λιγότερου πρασίνου ανά κάτοικο συνδυασμένο με την επικίνδυνη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Δυστυχώς έχουμε φτάσει στο σημείο, τα αυτονόητα για έναν δήμο ,να είναι ζητούμενα για εμάς, όπως η καθαριότητα, η αποκομιδή απορριμμάτων, οι επικίνδυνοι με λακούβες δρόμοι και πεζοδρόμια με σπασμένες πλάκες, ζητούμενα που όμοροι δήμοι τα έχουν λυμένα.

Τι θα κάνετε σαν νέα δημοτική αρχή εάν εκλεγείτε όπως δείχνουν οι πιθανότητες;

Κάνοντας τα αυτονόητα σαν νέα δημοτική αρχή, με την σύμπραξη όλων των φορέων προσωπικό Δήμου, Δημότες, φορείς και συλλογικότητες ενεργών πολιτών, να καθαρίσει η πόλη και να είναι αντάξια των προσδοκιών μας, μια πόλη με σεβασμό σε όλες τις κατηγορίες των πολιτών μας, στην προσβασιμότητα στις υπηρεσίες του Δήμου επίσης για όλους.

Η προσπάθεια μας θα πρέπει να έχει μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους για την δημιουργία ελεύθερων χώρων, την ανάπτυξη και την αξιοποίηση όλου του ανθρώπινου δυναμικού της πόλης μας.

Ποια είναι η θέση και το όραμα σας προσωπικά για την πόλη;

Για την έλλειψη ελεύθερων χώρων υπάρχει μόνο μια διέξοδος κατά την γνώμη μου, η επέκταση προς την θάλασσα όπως δείχνω στην φωτογραφία παρακάτω ,μέσω ΣΔΙΤ, ώστε να κερδηθεί ο ζωτικός χώρος που καταπατήθηκε την περίοδο της έντονης ανοικοδόμησης. Το στίγμα μας για τις επόμενες γενιές και την Θεσσαλονίκη του 2100 και όχι του 2030,θα πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες που θα προκύψουν καθώς και να ανταγωνίζεται αναπτυξιακά πόλεις από τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό θα ήθελα να το ενστερνιστεί ο θεσσαλονικιός και να μην αρκείται στα ΄¨καθρεπτάκια΄΄ που μοιράζει για χρυσάφι το εκάστοτε πολιτικό προσωπικό που εκπροσωπεί την πόλη μας και ακούμε σαν εξαγγελίες για έργα…αμφιβόλου χρησιμότητας κατά την γνώμη μου, όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ στον ίδιο χώρο, το flyover κλπ.

Άλλοι χτίζουν πόλεις και νησιά μέσα στην θάλασσα  κι εμείς εδώ συζητάμε δεκαετίες την ανάπτυξη ενός ξύλινου ντέκ  στην παλιά παραλία. Αλήθεια ποιος δεν απολαμβάνει την νέα παραλία  μετά την βραβευμένη ανάπλασή της; Λίγοι όμως θυμούνται ότι όλο αυτό επιτεύχθηκε με επιχωμάτωση  κι επέκταση   προς την θάλασσα. Σκεφτείτε να μην υπήρχε λόγω αντιδράσεων περί ιστορικής φυσιογνωμίας η δήθεν οικολογικής ευαισθησίας περί  προστασίας των αχινών…

Τι νομίζετε κατά την γνώμη σας ότι λείπει από την Θεσσαλονίκη;

Στους μεσοπρόθεσμους στόχους, επιθυμώ την διαρκή ανάπτυξη του πρασίνου και θα αναφέρω παρακάτω την πρόταση μου για επίτευξη του, καθώς και την ανάπτυξη των συγκοινωνιών ως πόλου έλξης και ουσιαστικής ανάπτυξης.

Πέραν της πολύπαθης λειτουργίας του Μετρό, που δεν έχει συμπεριλάβει το μεγαλύτερο τμήμα της πόλης που βρίσκεται δυτικά, καθώς και της σύνδεσης με τον αερολιμένα που κακώς κατά την γνώμη μου βρίσκεται ανατολικά μακριά από τον λιμένα τον σιδηροδρομικό δίκτυο και σταθμό καθώς και την πλουτοπαραγωγική αγροτική και βιομηχανική περιοχή που βρίσκεται δυτικά, έχουμε την θαλάσσια συγκοινωνία και το λιμάνι εντός του κέντρου της πόλης.

Μια θαλάσσια συγκοινωνία που αυτή την στιγμή διεξάγεται με 2 μικρά και αργά καραβάκια περισσότερο τουριστικής παρά ουσιαστικής μεταφορικής αξίας.

Η δημιουργία υδατοδρομίω ν για τα υδροπλάνα,    είναι άμεση και επιτακτική(εντός του αστικού ιστού και του ιστορικού κέντρου,  ΟΛΘ ή Παραλιακό μέτωπο).Το υδατοδρόμιο θα πρέπει άμεσα να συνυπάρξει με ένα πλέγμα υδατοδρομίων στην ευρύτερη περιοχή, ώστε να καταστεί πόλος ανάπτυξης πχ Κατερίνη για Όλυμπο, Δίον κλπ, Πήλιο, Χαλκιδική και στις 3 χερσονήσους ,τα  3 λεγόμενα κοινώς γνωστά ΄΄πόδια΄΄ της Χαλκιδικής, Λίμνες και ποτάμια βορείου Ελλάδος κλπ…

Το λιμάνι της πόλης δεν εξυπηρετεί επιβατικά ως θα έπρεπε τους κατοίκους της πόλης, όμορων νομών καθώς και γειτονικών κρατών, το γιατί δεν γίνεται έχει να κάνει με την ασύμφορη λειτουργική δαπάνη λόγω αποστάσεως από την νησιωτική χώρα του αιγαίου.

Εδώ ο δήμος Θεσσαλονίκης και οι όμοροι δήμοι θα πρέπει να πιέσουν και να συμβάλουν να αλλάξει αυτή η κατάσταση.

Ποιοι θα μπορούσαν να συμβάλουν στην δημιουργία μια καλύτερης πόλης που όπως είπατε οραματίζεστε;

Στην Θεσσαλονίκη, υπάρχει το μεγάλης επιστημονικής αξίας ΑΠΘ, το ΤΕΙ Σίνδου και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, η πόλη απολάμβανε και κατά κάποιο τρόπο εκμεταλλευόταν την παρουσία 100.000 περίπου φοιτητών ως εισρεόμενο εισόδημα(in coming money). Η πρόταση μου για το επιστημονικό αυτό δυναμικό, είναι η αξιοποίησή του μέσω συμμετοχής του σε δομές και ανάγκες παράλληλα με την επίτευξη των εργασιών και τίτλων σπουδών του, σε εμπειρική εφαρμογή. πχ η πρωτοβάθμια υγεία και στελέχωση δημοτικών ιατρείων, ΚΑΠΗ,περίθαλψης αδέσποτων ζώων, η συντήρηση και βελτίωση του πρασίνου μαζί με χορηγικές δράσεις και αντίστοιχες υποτροφίες ανταπόδοσης από πλευράς δήμου.

Πράσινο και ποιότητα ζωής, ποια η θέση σας για αυτό;

Στο θέμα του πρασίνου, δυστυχώς έχουμε τις αρνητικές πρωτιές με το λιγότερο πράσινο ανά κάτοικο στην Ευρώπη και την μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση χωρίς οι δημοτικές αρχές να κάνουν κάτι για την αντιμετώπιση τους.

Η πρόταση μου είναι η διαρκής ενίσχυση και αύξηση του πρασίνου καθώς είναι μια ζώσα διαδικασία ,μέσω της συμμετοχής όλων, ιδιωτών, επειχειρήσεων, Δήμου, ΑΠΘ, ΤΕΙ κλπ.

Κάτι πιο συγκεκριμένο;

Η εφαρμογή των ταρατσόκηπων. Αυτή την στιγμή υπάρχει ένα αποκρουστικό δάσος κεραιών κι ελλείψει χώρων προτείνω την εκμετάλλευση των ταρατσών, για βελτίωση των συνθηκών ζωής και εισπνεόμενου αέρα(η Θεσσαλονίκη έχει ατμοσφαιρική ρύπανση πάνω από τα όρια του επιτρεπτού, είναι σοβαρότατο ζήτημα υγείας).

Τα οφέλη είναι πολλαπλά για τους ενοίκους των πολυκατοικιών και τους κατοίκους της πόλης( εξοικονόμηση ενέργειας, ηχομόνωση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των κτηρίων, συλλογή υδάτων βροχής και λιγότερη πίεση στο αποχετευτικό σύστημα κι έτσι επίσης λιγότερα πλημμυρικά φαινόμενα, χώρος ψυχικής ευφορίας κλπ)

Ο  Δήμος μπορεί να συμβάλει μέσω επιδοτήσεων με την μορφή μειώσεως τελών, διαγωνιστικών διαδικασιών επιβράβευσης κάθε έτος της πιο πράσινης ταράτσας κλπ.

Τέλος θα ήθελα η νέα διοίκηση, θα συνδράμω και θα συμβάλλω προς αυτό, να κάνει χρηστή και διαφανή χρήση και του τελευταίου ευρώ και να αξιοποιήσει στο 100% όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για επίτευξη των σκοπών και προς όφελος των δημοτών της πόλης,   μιας πόλης που να  μας κάνει περήφανους για κάθε πτυχή της…γιατί είμαστε από την Θεσσαλονίκη και μας αρέσει πολλλλλύ!!!

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης