Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Η παρουσίαση του νέου Fiat έγινε φυσικά στην έδρα της. Στην Ιταλία. Εκεί στην πανευρωπαϊκή εκδήλωση υπήρχαν το αμιγώς ηλεκτρικό 600e και το υβριδικό 600 Hybrid. Δύο βασικά μοντέλα που ορίζουν τη δυναμική επιστροφή της FIAT σε μια κατηγορία που παραδοσιακά δείχνει το δρόμο στις προτιμήσεις των μέσων αγοραστών. Διαθέτει κορυφαίες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, υποστηρίζοντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο FIAT 600 σχεδιάστηκε με το βάρος σε τρεις πυλώνες:

Τη μέγιστη ευρυχωρία σε ένα κόμπακτ αμάξωμα μήκους 4,17 m,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Tην εύκολη οδήγηση στην πόλη και

Tο συνδυασμό της εμβληματικής σχεδίασης με την υψηλή αποδοτικότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο μοντέλο είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως το μεγαλύτερο αδερφάκι του 500e και είναι η εξέλιξη του θρυλικού DNA με μεγαλύτερες διαστάσεις και πέντε πόρτες για υψηλή πρακτικότητα. Αντίστοιχοι σχεδιαστικοί δεσμοί με το 500e υπάρχουν και στην καμπίνα που έχει χώρο για πέντε ενήλικες που θα βολέψουν εύκολα τα μικροαντικείμενα τους στα 15 λίτρα αποθηκευτικών χώρων.

Χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών η πρόσβαση αλλά και η αποβίβαση είναι εύκολη και αυτό σημαίνει ότι οι σχεδιαστές του FIAT 600 πέτυχαν το στόχο τους.

Το νέο Fiat έχει τέλειο υψηλή εξατομίκευση και κορυφαία τεχνολογία για την άνεση, την ασφάλεια και την ψυχαγωγία. Ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει μέχρι ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μασάζ στο κάθισμα του οδηγού.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” μαζί με την οθόνη αφής 10,25” του συστήματος infotainment βάζουν στιβαρές βάσεις για την ποιοτική ψηφιακή εμπειρία στην καμπίνα του νέου FIAT 600, ενώ οι υπηρεσίες Connected services την ολοκληρώνουν.

Εστιασμένο κυρίως στην ασφάλεια, το Connect ONE μπορεί να εκτελεί κλήσεις ανάγκης και εξυπηρέτησης, καθώς και να δίνει χρήσιμα στοιχεία για την κατάσταση του αυτοκινήτου σε μηνιαία βάση.

Το Connect PLUS είναι σχεδιασμένο για να κάνει τη χρήση πιο άνετη, περιλαμβάνοντας υπηρεσίες πλοήγησης, απομακρυσμένο έλεγχο μέσω της εφαρμογής FIAT app και πολλές ακόμα δυνατότητες.

Ειδική αναφορά αξίζει στο Trip Report που βοηθάει το χρήστη να αναλύει και να βελτιώνει τον τρόπο που οδηγεί, ώστε να πετυχαίνει χαμηλότερη κατανάλωση, ελαφρύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τη λιγότερη δυνατή φθορά του αυτοκινήτου.

Το νέο 600e χρησιμοποιεί το πλέον εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα του ομίλου Stellantis, που είναι κόμπακτ και αποδοτικό. Η συστοιχία των μπαταριών έχει χωρητικότητα 54 kWh και συνεργάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 156 PS, εξασφαλίζοντας αυτονομία πάνω από 400 km κατά WLTP σε μικτές συνθήκες και πάνω από 600 km σε καθαρά αστικό περιβάλλον.

Η φόρτιση υποστηρίζει έως 100 kW σε ρεύμα DC που σημαίνει ότι η μπαταρία φτάνει στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Για το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) ο on board φορτιστής είναι 11 kW και μια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε κάτω από έξι ώρες. Ζωηρό και οικονομικό, το 600e ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-50 km/h σε 4,4” και τα 0-100 km/h σε 9”, τη στιγμή που η οδήγησή του είναι πανεύκολη όπως και το παρκάρισμα.

Fiat 600 Hybrid

Ο όρος Hybrid στο 600 υποδηλώνει ένα έξυπνο και αποτελεσματικό σύστημα που αποδίδει 100 PS και μειώνει αξιοσημείωτα την κατανάλωση, εκπέμποντας μόνο 110 έως 114 g CO2/km (αναμένεται η τελική έγκριση).

Το 600 Hybrid δίνει αληθινή υβριδική εμπειρία, με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, τόσο στο καθαρά αστικό πεδίο με ταχύτητα έως 30 km/h όσο και στον πιο ανοιχτό δρόμο όταν οι απαιτήσεις ισχύος είναι χαμηλές.

Το σύστημα συντίθεται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,2 lt, ισχύ 100 PS και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, μια μπαταρία ιόντων λιθίου τάσης 48V και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που είναι έξι σχέσεων και τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη. Το τελευταίο φιλοξενεί τον ηλεκτρικό κινητήρα -αρχιτεκτονική “P2”- των 21 kW (28,6 PS), το inverter και την κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος μετάδοσης.

Το νέο FIAT 600 Hybrid ολοκληρώνει την διαδικασία 0-100 km/h σε σχεδόν 11” (τιμή προς τελική έγκριση) και η ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές βελτιώνει τα χαρακτηριστικά απόδοσης και δίνει ζωντανή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.

Το 600 Hybrid ξεκινάει 100% ηλεκτρικά (e-launch) περιορίζοντας ουσιαστικά την κατανάλωση, διαθέτει λειτουργία e-creeping με την οποία κινείται προς τα εμπρός χωρίς ο οδηγός να αγγίζει το γκάζι (e-queueing), ενώ πλήρως ηλεκτρικό μπορεί να είναι και το παρκάρισμα (e-parking).

Συγκεντρώνοντας όλα τα πλεονεκτήματα του εξηλεκτρισμού σε ολόκληρη την γκάμα του, το νέο 600 υπογραμμίζει την ηχηρή επιστροφή της FIAT στο B-Segment, μια κατηγορία στην οποία παραδοσιακά δείχνει το δρόμο.

To 2024 η Fiat θα παρουσιάσει ένα νέο σύστημα κίνησης που θα ταιριάζει τέλεια στις ανάγκες των πελατών καθώς επίσης και μια υβριδική έκδοση.

Μέχρι να το οδηγήσουμε στην Ελλάδα στηριχθήκαμε σ αυτά που οι κατασκευαστές ανακοίνωσαν. Επομένως αν πραγματικά είναι ευρύχωρο, αν έχει καλό στήσιμο και ικανοποιητικά κρατήματα θα τα μάθετε σε επόμενη ενημέρωση. Ωστόσο σημαντικό είναι η ολοκληρωτική επιστροφή της FIAT στο B-Segment. Στην κατηγορία που προτιμά ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης