του Δημήτρη Διατσίδη
Έγραψε ιστορία στην έδρα του ο 24χρονος Mattia Casadei (με την ομάδα HP Pons Los40) καθώς έγινε ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της FIM Enel MotoE™ του 2023.
Η MotoE™ είναι η κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, που ξεκίνησε ως Παγκόσμιο Κύπελλο, από το 2019 – 2022 με τις μοτοσυκλέτες της Ιταλικής Energica, που πήραν μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα παραγωγής και την μετέτρεψαν σε αγωνιστική, με ένα μεγάλο βάρος που έφτανε τα 260 κιλά. Από φέτος ανέλαβε η Ducati την προμήθεια μοτοσυκλετών σε όλους τους αγωνιζόμενους και κατάφερε να σχεδιάσει μια εξαρχής αγωνιστική, την “V21L”, όπως την λέει, που έχει βάρος στα 225 κιλά και απόδοση 150 ίππους από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που ανεβάζει πάνω από 18,000 στροφές ανά λεπτό και ζυγίζει μόλις 21 κιλά.
Σε όλες τις πίστες η νέα μοτοσυκλέτα ήταν 2-3 δευτερόλεπτα ταχύτερη από την προηγούμενη και η αίσθηση των οδηγών ήταν πολύ πιο αγωνιστική. Η τελική ταχύτητα στην πίστα του Mugello έφτασε τα 281.9 χλμ/ώρα.
Ο Mattia Casadei πήγε στον τελευταίο διπλό αγώνα στο Misano με μικρό προβάδισμα στη βαθμολογία και θα μπορούσε να κάνει αγώνες τακτικής για να τερματίσει 3ος ή 4ος και να πάρει τον Τίτλο. Όμως το έκανε με στυλ! Ο Ιταλός κατέκτησε το Πρωτάθλημα με μια δύσκολη νίκη στον 1ο Αγώνα του εντός έδρας Γύρου, βγαίνοντας στην κορυφή περνώντας τον Hector Garzo με μόλις 0.021 δευτερόλεπτα διαφορά.Τελικά από τους 16 Αγώνες φέτος, κέρδισε τους 5 και ανέβηκε στο βάθρο των νικητών στους 10, μια σταθερότητα που τον έφερε στην κορυφή, με τον Jordi Torres (Openbank Aspar Team) που είχε πάρει τον Τίτλο το 2020 και 2021 να υποκλίνεται στην ανωτερότητά του και να καταφέρνει να πάρει τη δεύτερη θέση της βαθμολογίας για ένα βαθμό διαφορά από τον Matteo Ferrari (Felo Gresini MotoE™) που ήταν ο πρώτος Πρωταθλητής της Moto E το 2019.
Στον 2ο Αγώνα, ο ήδη Πρωταθλητής Casadei πάλεψε και πάλι για τη νίκη και τελικά πήρε την 3η θέση, μετά από τρομερή μάχη με τους Spinelli και Garzo, που πήραν τη 2η και 1η θέση αντίστοιχα.
Ο Mattia Casadei λοιπόν που γεννήθηκε στο Ρίμινι στις 2 Ιουνίου του 1999, είναι ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έχοντας κάνει ξεκίνημα στην κατηγορία Supersport του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WorldSBK, πριν περάσει στην MotoE™ το 2019 και ανέβει τα σκαλιά της επιτυχίας με 7 νίκες συνολικά, 23 βάθρα και μια ωραία φιλία με τον διάσημο σχεδιαστή Aldo Drudi που του σχεδίασε το κράνος μεταξύ άλλων. Ο σεμνός του χαρακτήρας και το αγωνιστικό του πείσμα έχουν κερδίσει πολλούς στο χώρο των Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP.