Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η επέλαση της ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του πλανήτη. Ήδη στην Ε.Ε. από το 2035 θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά καινούργια αυτοκίνητα ενώ πολλές κυβερνήσεις μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων προωθούν την αγορά EV.
Σίγουρα όσο προχωρά η τεχνολογία τα ηλεκτρικά γίνονται καλύτερα και πιο αποδεκτά (αυτονομία, αξιοπιστία κτλ.), με το μεγαλύτερο πρόβλημα να αποτελεί ακόμα το δίκτυο φόρτισης.
Μέχρι σήμερα τα πάντα ευνοούν την αγορά ηλεκτρικού το οποίο με τα τωρινά δεδομένα δείχνει αρκετά οικονομικό σε χρήση. (Δυνατότητα φόρτισης βραδινές ώρες με άλλη τιμολόγηση, έλλειψη τελών κυκλοφορίας, ακόμα και δωρεάν παρκάρισμα). Φαίνεται όμως πως τελικά οι κυβερνήσεις θα αρχίσουν να ρεφάρουν από την χασούρα που έχουν από τα EV οχήματα, τα οποία αφού δεν πληρώνουν βενζίνη (άρα και φόρο που πηγαίνει στο κράτος), είναι πρόβλημα στα έσοδα.
Ένας νομοθέτης από την πολιτεία της Φλόριντα μόλις κατέθεσε ένα νομοσχέδιο που αν περάσει θα σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να πληρώνουν ένα πρόσθετο ετήσιο τέλος ταξινόμησης. Οι οδηγοί EV θα αντιμετωπίσουν ετήσια χρέωση 200 δολαρίων (η οποία θα αυξηθεί σε 250 δολάρια το 2029) επιπλέον των συνήθων τελών ταξινόμησης, τα οποία στη Φλόριντα κυμαίνονται σήμερα από 50 έως 255 δολάρια. Οι ιδιοκτήτες PHEV θα επιβαρυνθούν με μια πιο μετριοπαθή εισφορά 50 δολαρίων.
Το νομοσχέδιο αποσκοπεί στο να αντισταθμίσει τη μείωση των φορολογικών εσόδων που αναμένεται να υποστεί η Φλόριντα τα επόμενα χρόνια, καθώς οι άνθρωποι απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τα συμβατικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετακινούνται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φορτηγά και SUV.
Εάν κάτι τέτοιο έρθει και στην Ελλάδα, θα σας κάνει να σκεφτείτε διπλά την αγορά ενός EV;