Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Εν έτει 2023 κανείς δεν αμφισβητεί τα οφέλη της χρήσης ζώνης ασφαλείας. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι σώζονται κάθε χρόνο από σοβαρά ατυχήματα επειδή έχουν δεμένες τις ζώνες ασφαλείας τους. Ταυτόχρονα όμως, μέχρι και σήμερα η χρήση ζωνών ασφαλείας στα πίσω καθίσματα θεωρείται δευτερεύουσας σημασίας και πολλές φορές δεν γίνεται πράξη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εν δυνάμει δολοφόνοι οι πίσω επιβάτες χωρίς ζώνη

Εάν ένα αυτοκίνητο συγκρουστεί με ταχύτητα 90χλμ./ώρα και στις πίσω θέσεις υπάρχει επιβάτης με σωματικό βάρος 75 κιλών, τότε το βάρος του μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 4 τόνους, οι οποίοι θα πέσουν στα εμπρός καθίσματα.

Αντιστοίχως, ακόμη και αν στα πίσω καθίσματα δεν υπάρχουν άνθρωποι αλλά αντικείμενα, στην περίπτωση της σύγκρουσης, αυτά λόγω ορμής, λειτουργούν σαν σφαίρες. Σκεφτείτε ότι ένα αντικείμενο με βάρος μισό κιλό σε σύγκρουση με ταχύτητα 50χλμ./ώρα, το βάρος του ανεβαίνει στα 22 κιλά. Εάν πάλι η ταχύτητα της σύγκρουσης αυξηθεί στα 90χλμ./ώρα, τότε το βάρος αγγίζει τα 70 κιλά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτός είναι και ο λόγος που ονομάζεται «φαινόμενο του ελέφαντα», διότι ακόμα και ένα αντικείμενο με χαμηλό βάρος, μπορεί να συγκριθεί (ανάλογα με την ταχύτητα βέβαια) με το βάρος ενός ελέφαντα. Σύμφωνα με το IIHS οι πιθανότητες θανάτου ενός οδηγού ή συνοδηγού, διπλασιάζονται όταν πίσω του βρίσκεται ένας επιβάτης που δεν φοράει τη ζώνη ασφαλείας.

Αξίζει να αναφέρουμε πως θεωρείται αρκετά έξυπνη και προνοητική κίνηση, να έχουμε δεμένες τις ζώνες ασφαλείας στα πίσω καθίσματα ακόμα και εάν δεν υπάρχουν επιβάτες ή αντικείμενα. Αυτό γιατί, σε μία σφοδρή σύγκρουση, ακόμα και τα αντικείμενα στο πορτμπαγκάζ μπορούν να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς εάν «πέσει» η πλάτη των καθισμάτων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης