του Δημήτρη Διατσίδη
Ο πιο διάσημος Αγώνας Αντοχής για το αντίστοιχο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, είναι οι 8 Ώρες της Suzuka, που γίνεται συνήθως τέλη Ιουλίου ή αρχές Αυγούστου στην περίφημη πίστα της Ιαπωνίας. Για τους Ιάπωνες κατασκευαστές μια νίκη εκεί είναι το ίδιο σημαντική με τη νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP και φυσικά δίνουν τα πάντα για ένα καλό αποτέλεσμα στο δύσκολο αυτό αγώνα των 8 ωρών.
Φέτος η μάχη αναμενόταν ανάμεσα στην Yamaha, την Honda και την Suzuki κυρίως. Όμως τελικά η Honda είναι που κυριάρχησε ολοκληρωτικά κάνοντας το 1-2-3-4 και επιπλέον έχοντας 7 μοτοσυκλέτες της στις 10 πρώτες! Ήταν η 29η νίκη της Honda σε αυτόν τον αγώνα, που είναι ένα ακόμη ρεκόρ. Η μοτοσυκλέτα που χρησιμοποίησαν ΄’ολες οι ομάδες είναι φυσικά η Honda CBR1000RRR και η νικήτρια ομάδα Team HRC with Japan Post με το νούμερο #33 τερμάτισε ένα γύρο μπροστά από τη δεύτερη ομάδα με το #104 την Toho Racing.
Για τη νικήτρια ομάδα οδήγησαν οι Tetsuta Nagashima, Takumi Takahashi και Xavi Vierge και ο Takahashi έγινε ο πιο πετυχημένος οδηγός της ιστορίας των 8 Ωρών, καθώς αυτή ήταν η 5η νίκη της καριέρας του, ισοφαρίζοντας τον Tohru Ukawa, που έχει πετύχει κάτι ανάλογο στο παρελθόν.
Ο Vierge που αγωνίστηκε αντικαθιστώντας τον αρχικά δηλωθέντα Iker Lecuona (που έτρεξε στο Silverstone), έγραψε και αυτός την πρώτη του νίκη.
Ο Takahashi ξεκίνησε συντηρητικά αλλά με το πλεονέκτημα της εργοστασιακής του μοτοσυκλέτας, πήρε την πρωτοπορία στον 11ο γύρο. Ο μεγάλος αντίπαλος, η νούμερο #7 Yamaha, ενώ προηγείτο μέχρι εκείνο το σημείο, αναγκάστηκε να μπει στα πιτς με ένα απλό ηλεκτρικό πρόβλημα, που όμως χρειάστηκε 14 γύρους για να επιδιορθωθεί και έτσι έχασε κάθε ελπίδα για τη νίκη, τερματίζοντας τελικά 13 γύρους πίσω από τη νικήτρια στην 23η θέση, από τις 50 συμμετέχουσες ομάδες.
Η δεύτεροι στον τερματισμό ήταν οι Ryuichi Kiyonari, Takuma Kunimine και Ikuhiro Enokido, σε μια αμιγώς Ιαπωνική ομάδα. Με το #73 η SDG Honda Racing, με τους Naomichi Uramoto, Teppei Nagoe και Haruki Noguchi, συμπλήρωσε το βάθρο.
Η πρώτη μη-Honda ήταν η 5η ομάδα με το #76 πάνω στην Suzuki και οδηγούς τον Βρετανό Dan Linfoot και τον Ιάπωνα Takuya Tsuda.
Έτσι οι 8 Ώρες της Suzuka δίνουν φέτος στην Honda τη μεγάλη χαρά της κυριαρχίας, μετά τις πρόσφατες απογοητεύσεις σε MotoGP & WorldSBK.