Πολύ δυναμικά και με καλές προοπτικές ξεκίνησε η σεζόν για την Πιερία, που φέτος κάνει “άνοιγμα” στην αγορά της Αγγλίας και αναμένει να ξεπεράσει την κερδοφορία του 2019, την ώρα που το υψηλό λειτουργικό κόστος παραμένει σταθερά η μεγάλη αγωνία για τους ξενοδόχους.

Όπως αναφέρει ο Ηρακλής Τσιτλακίδης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η κανονικότητα επανήλθε. «Έχουμε ξεκινήσει από τις αρχές Απριλίου. Όσα ξενοδοχεία είχαν ανοίξει πήγαν αρκετά καλά σε πληρότητες. Δεν είναι ένα μεγάλο ποσοστό, είναι περίπου το 15 με 20%, αυτό δηλαδή που είναι κλασικά, ενώ το σύνολο των ξενοδοχείων άνοιξε μετά τις 20 Μαΐου. Ο Απρίλιος ήταν ένας καλός μήνας, ο Μάιος μέτριος, λόγω εκλογών και καιρού, αλλά ο Ιούνιος πάει εξαιρετικά καλά. Αυτήν τη στιγμή όπως δείχνουν τα πράγματα, φαίνεται να βαδίζουμε σε μια καλή χρονιά που μπορούμε να την συγκρίνουμε με τα νούμερα του 2019. Ευελπιστούμε ότι θα είμαστε πάνω σε εισπράξεις και ελπίζω – παρόλο που έχει αυξηθεί και το λειτουργικό κόστος- ότι θα μπορέσουμε να προσεγγίσουμε ή να ξεπεράσουμε την κερδοφορία του 2019, αυτό είναι το κρίσιμο μέγεθος. Γενικά φαίνεται ότι τα καλύτερα είναι μπροστά μας», σημειώνει. Όπως υπενθύμισε, πέρυσι η σεζόν ξεκίνησε μετά τις 20 Ιουνίου, ο Ιούλιος πήγε εκπληκτικά, αλλά μετά τις 20 Αυγούστου σημειώθηκε σχετικά απότομη πτώση, λόγω του καιρού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Αυτήν τη στιγμή έχουμε μια πρώτη πεντάδα επισκεπτών που προέρχονται από τη γερμανική αγορά, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σερβία και στην οποία επίσης συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα. Έχουμε ένα μείγμα που μας δίνει, αν θέλετε, έναν συνδυασμό ανθεκτικότητας και φυσικά φιλοδοξούμε να εμπλουτίσουμε αυτό το μείγμα με νέες αγορές. Το μεγάλο στοίχημα της περιοχής, μετά τις συναντήσεις που κάναμε και στο Βερολίνο (σ.σ. στη διεθνή έκθεση Τουρισμού ITB τον Μάρτιο) είναι να συνάψουμε συμφωνία και με τους βρετανούς tour operators. Είναι κάτι που το περιμένουμε και ευελπιστούμε να γίνει. Μέχρι τέλος του μήνα θα το ξέρουμε», σημείωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας.

Σε ό,τι αφορά το τουριστικό προφίλ της περιοχής, γίνονται προσπάθειες να αναπτυχθούν και άλλες μορφές τουρισμού και να γίνουν γνωστές και άλλες δυνατότητες που έχει ο επισκέπτης εκτός θερινής σεζόν.

«Έχουμε τον Όλυμπο, με το τεράστιο μυθολογικό υπόβαθρο, παγκοσμίου φήμης, με μοναδικό του οικοσύστημα, που όμως θέλουμε να δημιουργεί ζήτηση και όχι απλώς να συντελεί στην εμπειρία», υπογραμμίζει ο κ.Τσιτλακίδης. «Δεν υπάρχει γενικότερα το ενιαίο αφήγημα της περιοχής, ο Όλυμπος δεν έχει ενταχθεί στο ενιαίο αφήγημα και υπενθυμίζω ότι βρίσκεται σε απόσταση μιας ώρας από το αεροδρόμιο Μακεδονία. Δεν υπάρχουν συνέργειες στη δημιουργία ενός ενιαίου αφηγήματος του dna της περιοχής. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει για να μην υπάρχει σύγχυση στον επισκέπτη με τα αποσπασματικά και αποκομμένα μηνύματα που εκπέμπει ο καθένας», προσθέτει και συμπληρώνει: «Ο επισκέπτης δεν γνωρίζει τα όρια των Περιφερειών. Έρχεται στην περιοχή και λέει ας δούμε και τον Όλυμπο αλλά δεν έρχεται μόνο για τον Όλυμπο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, οι προσπάθειες συνεχίζονται. Όπως αναφέρει: «κάνουμε προσπάθειες για την ανάπτυξη και του προσκυνηματικού τουρισμού. Είχαμε πρόσφατα και την παρουσίαση ενός ειδικού λευκώματος με τη συνεργασία της προέδρου του ΕΟΤ Άντζελας Γκερέκου, προβάλλουμε την γαστρονομία μας, τους αρχαιολογικούς μας χώρους και μας ευνοεί επίσης το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο κέντρο της Ηπειρωτικής Ελλάδας. Σιγά-σιγά μάς ανακαλύπτει και η νότια Ελλάδα, ενώ αυξάνεται και η μέση διάρκεια παραμονής. Από τις 2,5 μέρες που ήταν το 2029 έφτασε στις 5,5 ενώ συνεχίζουμε να προσπαθούμε για τον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος και την επιμήκυνση της σεζόν.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις στην περιοχή, ο κ.Τσιτλακίδης είπε «ότι η περίοδος του covid τα πήγε όλα πίσω, ωστόσο συνεχίζουν να γίνονται καθώς υπάρχουν τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, οι επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί μέσω του Αναπτυξιακού νόμου αλλά και επενδύσεις οι οποίες είναι εκτός χρηματοδοτικών εργαλείων. Γενικότερα υπάρχει κινητικότητα στην περιοχή».

Σημειώνεται ότι η Πιερία διαθέτει περίπου 10.000 ξενοδοχειακές κλίνες και άλλες τόσες σε ενοικιαζόμενα, από τις οποίες περίπου οι μισές βρίσκονται στον Δήμο Κατερίνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης