Του Γιώργου Παλληκάρη

Υπάρχουν μοντέλα που απλά σε πηγαίνουν από το σημείο Α στο σημείο Β. Υπάρχουν μοντέλα που σε βοηθούν να φτάσεις ατσαλάκωτος, υπάρχουν και μοντέλα που σε κάνουν να πατάς το γκάζι και να εξαφανίζεσαι χαμογελώντας. Το SUV της Cupra, Formentor, καταφέρνει όχι μόνο όλα τα παραπάνω, αλλά να είναι άκρως sport ενώ πετυχαίνει κατανάλωση μικρού μοντέλου, στην plug-in υβριδική έκδοση της δοκιμής μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο φράγμα του ΜόρνουΠαραλάβαμε το λευκό Formentor και ξεκινήσαμε κατευθείαν για ένα ταξίδι με αρκετά χιλιόμετρα, ατελείωτες στροφές αλλά και χωμάτινα μέρη, προς την Ορεινή Ναυπακτία. Για να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο στο 100%, πήγαμε από τις πολλές στροφές του δρόμου της Στερεάς Ελλάδας και επιστρέψαμε από την άνεση και την ασφάλεια του Ρίου Αντιρρίου και της Ολυμπίας οδού, για να έχουμε την απόλυτη εικόνα. 

Δίπλα στις ανεμογεννήτριες και σε μεγάλο υψόμετροΠριν μπούμε στις λεπτομέρειες, αξίζει να «δούμε» το κινητήριο σύνολο του Formentor (του πρώτου μοντέλου που κατασκεύασε η Cupra ως ξεχωριστή sport μάρκα). Κάτω από το καπό του συναντάμε έναν 1.400άρη TSI βενζινοκινητήρα απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων και 330 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 245 ίππους ( 400 Nm ροπής) στην έκδοση VZ eHybrid που δοκιμάζουμε, με την μπαταρία των 12.8 kWh να φορτίζει σε οικιακή πρίζα σε 5 ώρες και να προσφέρει μέχρι και 45 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Μία μπαταρία όμως που φορτίζει και εν κινήσει κατά το ρολάρισμα και κυρίως κατά το φρενάρισμα, ενώ λειτουργεί τόσο αρμονικά με τον TSI κινητήρα, που οδηγός και επιβάτες δεν καταλαβαίνουν στιγμή τις εναλλαγές.

Οι οθόνες απαιτούν μία μικρή εξοικείωση Βάλαμε το GPS στην κεντρική οθόνη 12 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία γίνονται σχεδόν όλες οι ρυθμίσεις, ενώ ο οδηγός αντικρίζει έναν πλήρως ψηφιακό και μετατρέψιμο, ανάλογα με τα γούστα του, πίνακα οργάνων 10.3 ιντσών. Είναι πραγματικά σαν παιχνίδι και λιγότερο σαν οδήγηση, να βλέπεις την πράσινη γραμμή Charge να γεμίζει και να σου δίνει ηλεκτρικά χιλιόμετρα σε κάθε φρενάρισμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο οδηγός κάθεται αρκετά χαμηλά και νιώθει απόλυτα προστατευμένος, ενώ μετά την Θήβα οι στροφές άρχισαν να είναι αρκετές και αμέσως εκτιμήσαμε τα εξαιρετικά σε άνεση και κυρίως σε στήριξη bucket καθίσματα. Καθίσματα τα οποία κυριολεκτικά δεν σε αφήνουν να φύγεις από τη θέση σου ακόμα και σε στροφές – πέταλα. Παράλληλα οι χώροι στο εσωτερικό είναι υπεραρκετοί (χώρος αποσκευών στα 345λτ. λόγω της υβριδικής φύσης του μοντέλου), και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στο μεγαλύτερο βαθμό μαλακά και εξαιρετικής ποιότητας. 

Σε ένα από τα πολλά σημεία που μπορείς να κάνεις διάλλειμα έχοντας υπέροχη θέαΣτον δρόμο το αυτοκίνητο πατάει πολύ γερά, και το 6τάχυτο αυτόματο DSG κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρίνεται εξαιρετικά. Η μεγάλη ροπή του και η κίνηση αποκλειστικά των μπροστινών τροχών , πολλές φορές φλερτάρει με τα όρια της πρόσφυσης και το ESP λαμβάνει διακριτικά, αλλά συχνά δράση. Από το μενού επιλογών στην οθόνη (θα θέλαμε η αλήθεια είναι ένα μπουτόν για την συγκεκριμένη λειτουργία) ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πιο προφίλ οδήγησης του ταιριάζει με κορυφαίο όλων το “Cupra” το οποίο δυναμώνει τον ήχο και κάνει το πεντάλ του γκαζιού εξαιρετικά ευαίσθητο σε κάθε επαφή.

Το Cupra μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για πάνω από 45χλμ. με σωστή διαχείρισηΌταν αρχίσαμε να ανηφορίζουμε προς την Ορεινή Ναυπακτία, για περίπου 1 ώρα, ο δρόμος ήταν συνεχόμενες, ανηφορικές στροφές. Το Formentor πραγματικά δεν σε αφήνει να κουραστείς και να αγχωθείς, καθώς τόσο η πληροφορία του τιμονιού όσο και η ανταπόκριση του γκαζιού (σημειώστε 0-100χλμ/ώρα σε μόλις 7 δευτ. παρά τα 1.700 κιλά του οχήματος) είναι εξαιρετικές. Η κεκλιμένη μπροστινή κολώνα περιορίζει λίγο την ορατότητα ενώ όπως σε όλα τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά, οφείλεις να συνηθίσεις λίγο την ιδιαίτερη αίσθηση του πεντάλ φρένου, όμως άπαξ και το μάθεις, πετάς. Το σημαντικότερο όμως όλων είναι πως το αυτοκίνητο ακούει σε κάθε εντολή του οδηγού χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση και έτσι απολαμβάνεις πραγματική οδήγηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το λεωφορείο της γραμμής Άνω Χώρας που πλέον μας ταξιδεύει στο παρελθόνΜετά από πολύωρο ταξίδι, φτάσαμε στην Άνω Χώρα της Ορεινής Ναυπακτίας για μία διανυκτέρευση. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να φορτίσουμε πλήρως το Formentor σε μία απλή οικιακή πρίζα (5 ώρες), και να έχουμε στη διάθεση μας από την επόμενη ημέρα επιπλέον 45 αμιγώς ηλεκτρικά και άκρως αθόρυβα χιλιόμετρα.

Οι δρόμοι εξαιρετικοί, το τοπίο μαγευτικό και το αυτοκίνητο ετοιμοπόλεμο με 245 άλογα, έχοντας μάλιστα την ικανότητα να κινούμαστε μέσα σε αρκετά γραφικά χωριά, εντελώς αθόρυβα. Κάτι που μαζί με την επιβλητική εικόνα του μοντέλου, έκανε τους περαστικούς να κοιτούν συνεχώς το αυτοκίνητο και εμείς να χαιρόμαστε πως δεν ταράζουμε την ησυχία της φύσης,

Ο δρόμος της επιστροφής ήταν μέσω Ρίου Αντιρρίου, όμως επιβαλλόταν μίας στάση και στην πόλη της Ναυπάκτου. Μάλιστα από την Άνω Χώρα, μέχρι τη Ναύπακτο ο δρόμος ήταν κατηφορικός και γεμάτος στροφές, κάτι που κράτησε τη μπαταρία του Cupra φορτισμένη και έτσι πραγματικά κινούμασταν για πάνω από 60 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά. 

Εκεί συναντήσαμε έναν μεγάλο οπαδό της Cupra, το γνωστό σε όλη την πόλη, κτηνίατρο Πλούμη Νικόλαο, ο οποίος διαθέτει ο ίδιος ένα κατάμαυρο Cupra Formentor και αφού το πάρκαρε δίπλα στο δικό μας, μας επέτρεψε να το φωτογραφίσουμε. Όταν τον ρωτήσαμε πώς του φαίνεται η ζωή με το Cupra, αμέσως χαμογέλασε και μας είπε πως ήταν η καλύτερη αγορά που έχει κάνει και πως δεν το έχει βαρεθεί στιγμή.

Στην πιο γνωστή γέφυρα της Ελλάδας με κόστος διοδίων στα 13.70 ευρώΗ επιστροφή από την γέφυρα και την Πελοπόννησο δεν είχε στροφές και έτσι είχαμε χρόνο να απολαύσουμε τον εξοπλισμό του οχήματος ο οποίος πραγματικά έχει τα πάντα. Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, έναρξη χωρίς κλειδί, 19άρες ζάντες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες μπρος πίσω και πολλά ακόμα.

Ούτε ο οδηγός, ούτε επιβάτες κουράστηκαν σε ένα ταξίδι όπου το Cupra Formentor ξεδίπλωσε πλήρως τις αρετές του. Στις στροφές, στις ανέσεις, στους χώρους, ενώ φαίνεται πως έχει να προσφέρει την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση μιας και με μπαταρία φορτισμένη είναι κάτω από τα 2λτ./100χλμ. ενώ αμιγώς βενζινοκίνητα πολύ σπάνια θα δείτε το 7 μπροστά (εκτός εάν πατήσετε τέρμα το πεντάλ του γκαζιού). 

Επιδόσεις – Οικονομία – Sport αντιδράσεις (ειδικά στην επιλογή Cupra) για μία έκδοση που τα έχει όλα με τιμή στα 45.390 ευρώ. Well Done Cupra.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης