Η VW είναι μία μάρκα που μας έχει συνηθίσει στην κατασκευή επιβατικών αυτοκινήτων με κύρια προτεραιότητά της την ποιότητα, τις επιδόσεις αλλά και το δυνατό brand name. Αν και έχει δυναμική παρουσία στα επαγγελματικά οχήματα, απείχε παντελώς από την κατηγορία των pick up οχημάτων. Μία κατηγορία που μονοπωλούν οι Ιάπωνες κατασκευαστές και μάλιστα διαθέτουν τέτοια φήμη που δύσκολα μπορεί κάποιος να τους την… πάρει.
Θέλοντας να εισβάλει κατευθείαν στα βαθιά, η VW κατασκεύασε το πρώτο σύγχρονο pick up, το οποίο, χωρίς να υπερβάλλουμε, έχει όλα τα φόντα για να πετύχει μία τρανή πορεία στην ελληνική και όχι μόνο αγορά. Κατ’ αρχάς να θυμίσουμε ότι η VW είχε παλαιότερα εμπειρία από την κατηγορία, αλλά πάνε σχεδόν 15 χρόνια από τότε που έχει να κάνει την εμφάνισή του τέτοιο όχημα. Πλέον ο ανταγωνισμός είναι πιο σκληρός και, για να πετύχεις, πρέπει να προσφέρεις το κάτι παραπάνω. Με το Amarok να έχει δοκιμαστεί στις πιο σκληρές συνθήκες, όπως το ράλι Ντακάρ, δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί τον εκπρόσωπο της μάρκας στην κατηγορία. Με την διπλοκάμπινη έκδοση να αποτελεί το «δύο σε ένα» (αυτοκίνητο και εργαλείο δουλειάς), το Amarok ξεκινά ένα πολύ δύσκολο έργο.
Δείτε το video από τα περάσματα στο Όλυμπο αλλά και τα… απρόοπτα που μας συνέβησαν
Σε διαδρομές του Ολύμπου
Με το συγκεκριμένο όχημα πραγματοποιήσαμε ένα περίεργο… ταξίδι. Ξεκινήσαμε από τη Θεσσαλονίκη και κατευθυνθήκαμε προ το Λιτόχωρο και από εκεί στον Όλυμπο. Αρχικά πραγματοποιήσαμε μία στάση στην τελευταία κωμόπολη, πριν ξεκινήσουμε τα δύσκολα, ανεβαίνοντας το υψηλότερο βουνό της Ελλάδας. Καλύψαμε άγνωστες διαδρομές με δύσκολα και απαιτητικά κομμάτια και μετά από πολλά χιλιόμετρα, αυτό που μας έμεινε ήταν η άνεση που σίγουρα είναι ένα σημείο που παίζει καθοριστικό ρόλο. Μην ξεχνάτε ότι ένας επαγγελματίας, μετά από ώρες δουλειάς, θα οδηγήσει και σίγουρα η άνεση παίζει σημαντικό ρόλο. Σε αυτό βοηθά και το όλο σύνολο της καμπίνας που θυμίζει επιβατικό αυτοκίνητο. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα κάνουν πιο άνετη τη ζωή των επιβατών, ενώ τεχνολογικά… εργαλεία, όπως το CD player κ.ά., κερδίζουν πόντους. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 4 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, ανάρτηση comfort ή heavy duty (επιλογή του πελάτη και μάλιστα χωρίς χρέωση), συστήματα υποβοήθησης αναρρίχησης (Hill Start Assist) και κατάβασης (Hill Desent Control). Εσωτερικά πάντως μπορούν να καθίσουν άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ στον χώρο αποσκευών ο όγκος φόρτωσης που φτάνει τα 2,52 m3 μπορεί να μεταφέρει σχεδόν ένα τόνο ωφέλιμου φορτίου. Όσον αφορά στην ελκτική ικανότητα, αυτή αγγίζει τους 2.8 τόνους.
Δίλιτρος κινητήρας και 4×4
Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό όπου βλέπουμε κινητήρες με 2.5 και 3.0 λίτρα, το γερμανικό όχημα παίρνει κίνηση από έναν δίλιτρο κινητήρα diesel, ο οποίος είναι εφοδιασμένος με δύο υπερσυμπιεστές και αποδίδει 163 ίππους. Εντυπωσιακή είναι η γραμμή ροπής, όπου στη μέγιστη απόδοσή της φτάνει τα 400 Nm και παίζει πρωταρχικό ρόλο. Να σημειώσουμε ότι το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων, αν και θα το προτιμούσαμε αυτόματο που όμως θα κάνει την εμφάνισή του το 2011. Αν και οι επιδόσεις δεν είναι σημαντικές για ένα pick up, σίγουρα παίζει ψυχολογικό ρόλο στον υποψήφιο πελάτη. Το Amarok λοιπόν χρειάζεται 10.8 δευτερόλεπτα για να αγγίξει από στάση τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 182 χλμ/ώρα. Καθόλου άσχημα, αν αναλογιστεί κανείς και τη μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 8 λίτρα ακόμα και με σκληρή χρήση. Στα εκτός δρόμου κομμάτια, όπου επιβάλλεται η χρήση 4×4, το Amarok διαθέτει επιλεκτική τετρακίνηση αλλά και αργά (low) που ενεργοποιούνται με το πάτημα των αντίστοιχων κουμπιών δίπλα στο λεβιέ ταχυτήτων.
Στο διά ταύτα
Το VW Amarok δεν είναι ένα τυχαίο pick up που απλώς ήρθε να βάλει τη μάρκα στην κατηγορία. Το πολυεργαλείο της γερμανικής μάρκας ήρθε για να κάνει πρωταθλητισμό και να δημιουργήσει «πονοκέφαλο» στους ανταγωνιστές αλλά και μία διαφορετική πρόταση στους νέους πελάτες. Προσφέρει χώρους που θυμίζουν επιβατικό και με τον κατάλληλο εξωτερικό εξοπλισμό μπορεί να δείξει πολύ… άγριο, ενώ έχει και το υπέρ της χαμηλής κατανάλωσης. Εκεί που υστερεί είναι στην ιπποδύναμη που σαφώς δεν μπορεί να κοντραριστεί με μοντέλα που προσφέρονται με περισσότερους ίππους, ακόμα και 230!
Η τιμή του ξεκινά από τα 26.950 ευρώ και φθάνει τα 29.650 στην πιο πλούσια έκδοση.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά VW Amarok 163Hp
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.968 biturbo
Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ.) 163/4.000
Ροπή (Nm) 400/1.500-2.000
0-100 (χλμ/ώρα) 10.8
Τελική (χλμ/ώρα) 192
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 7.8
Μήκος (μέτρα) 5,254
Πλάτος (μέτρα) 1,944
Ύψος (μέτρα) 1,834
Όγκος Φόρτωσης (m3) 2,52
Ωφέλιμο Φορτίο (κιλά) 862 – 1.047
Τιμή (ευρώ) 26.950
ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ VW AMAROK