Αποστολή στη Malaga:Του Περικλή Χαλάτση

Είναι περίεργο που προσπαθούμε να διαγράψουμε από τη μνήμη μας όλες αυτές τις εικόνες με τα σκληροτράχηλα Jeep και τους δυνατούς κινητήρες που κάποτε δοκιμάζαμε στην Αφρική και στην Ασία. Ωστόσο η λογική αλλάζει και πρέπει να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Σήμερα τα καινούργια αυτοκίνητα της ίδια μάρκας έχουν ηλεκτρικούς κινητήρες και χωρίς να χάσουν τις ικανότητες τους, κινούνται σε όλα τα εδάφη, αλλά αθόρυβα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Πανευρωπαϊκή παρουσίαση που έγινε πριν από λίγες ώρες (20/4) η Jeep παρουσίασε το νέο  Avenger, που είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) στην ιστορία της μάρκας. H παρουσίαση του Jeep Avenger στην Ευρώπη σηματοδοτεί την επόμενη φάση εξηλεκτρισμόύ της μάρκας, η οποία έως το 2025 θα διαθέτει τέσσερα BEV στην γκάμα της. Μέχρι το 2030, το σύνολο των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, με τη μάρκα να συμβάλει καθοριστικά στους στόχους για την ουδετερότητα άνθρακα της Stellantis.  

Μόλις φθάσαμε στο αεροδρόμιο της Malaga βρεθήκαμε στο χώρο του πάρκινγκ που η Jeep είχε παρατάξει όλον τον ηλεκτρικό στόλο και τα Avenger.

Εξωτερικά τα αυτοκίνητα έχουν όλα τα χαρακτηριστικά της αμερικάνικης φίρμας. Ωστόσο οι γραμμές είναι πιο μοντέρνες και πιο ελκυστικές. Χωρίς να χρονοτριβούμε ξεκινήσαμε με τα αθόρυβα Avenger για την πρώτη οδηγική εμπειρία. Πριν κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το Avenger είναι ένα αυθεντικό Jeep που ακολουθεί το σύγχρονο ρεύμα της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Ισπανία υπήρχαν αρκετά Avenger σε διάφορα χρώματα αλλά όλα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Το σημαντικό είναι ότι όλα εξοπλίζονται με το σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Selec-Terrain και με το σύστημα Hill Descent Control. Αυτό βοηθάει το αυτοκίνητο να κινηθεί άνετα και σε συνθήκες που μόνο 4Χ4 μπορούσαν να κινηθούν με ασφάλεια. Το σύστημα Selec-Terrain δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αποφασίσει ποια λειτουργία θα επιλέξει για να κινηθεί με ασφάλεια. Το σύστημα αυτό έχει τις επιλογές Νormal για καθημερινή οδήγηση, Eco για μεγαλύτερη αυτονομία και Sport. Επίσης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το σύστημα για κίνηση στο χιόνι (snow), το Mud για λάσπη και το Sand για άμμο.

Πατήσαμε το κουμπί της εκκίνησης και ξεκινήσαμε αρχικά να οδηγήσουμε στη εθνική οδό, στη συνέχεια στα βουνά με συνεχόμενες στροφές και για λίγα χιλιόμετρα στο χώμα.
Οδηγικά το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ με καλή πληροφόρηση, η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου είναι προοδευτική. Στις στροφές δεν παίρνει κλίσεις ενώ κινείται με απόλυτη ασφάλεια.

Έχει σχεδιασθεί πάνω στην πλατφόρμα e-CMP2, με το 60% των στοιχείων της να είναι αποκλειστικά για το μοντέλο της Jeep. Παρά το μεγάλος ύψος του από το έδαφος η αεροδυναμική του είναι καλή ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,33Cd.
Από το έδαφος απέχει 200 χλστ ενώ οι γωνίες προσέγγισης είναι (20 μοίρες), η ράμπα (20 μοίρες) και η γωνία διαφυγής (32 μοίρες). Περιμετρικά το αμάξωμα προστατεύεται από μαύρη πλαστική επένδυση, ενώ διαθέτει ποδιές εμπρός-πίσω. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μήκος του Avenger είναι 4.084 χλστ. (16εκατ. μικρότερο σε σύγκριση με το Renegade), το πλάτος είναι 1.776 χλστ και το ύψος 1.528 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος στο σημείο των αναρτήσεων φτάνει τα 20,9εκ. και στην προστατευτική ποδιά της μπαταρίας τα 22,3εκ ενώ έχει πολύ μικρή διάμετρο στροφής (μόλις 10,5μ.) για μέγιστη ευελιξία. 

Η εμπειρία μας στη Malaga μπορεί να μην ήταν μεγάλη ωστόσο ήταν εποικοδομητική. Οι Ισπανοί μόνιμοι κάτοικοι – υπήρχαν ήδη χιλιάδες τουρίστες στις παραλίες- ρωτούσαν διαρκώς όποιον δημοσιογράφο έβρισκαν αν το αυτοκίνητο εξακολουθεί να έχει τις αρετές των Jeep αλλά και ποια είναι η αυτονομία του.
Η απάντηση είναι ότι τεχνολογικά είναι το ίδιο με τα Jeep που γνωρίζουμε. Ποιοτικά είναι ίσως καλύτερο ενώ τεχνολογικά είναι προηγμένο και ασφαλές.

Όταν ξεκινήσαμε να οδηγούμε το χρυσαφί Avenger στο καντράν του οδηγού έγραφε ότι οι μπαταρίες ήταν φορτισμένες κατά 90% και η αυτονομία του ήταν για 400 χιλιόμετρα. Οι κατασκευαστές λένε ότι το Avenger σε αστικές συνθήκες φτάνει και τα 550 χλμ. Το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger είναι μα καλή επιλογή για τους ευρωπαίους καταναλωτές. Προσφέρει τεχνολογία αιχμής, πλούσιους χώρους, άνεση, αλλά και ευχάριστο χαρακτήρα. 

Το νέας γενιάς σύστημα των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής. Η ονομασία του νέου ηλεκτροκινητήρα είναι Μ3.

Το Avenger κατασκευάζεται στην Ευρώπη και εφοδιάζεται με στοιχεία όπως: 
•    Πρακτικό design: Διαθέτει προστασία 360ο του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων και των φωτιστικών σωμάτων, ενώ οι προστατευτικές ποδιές είναι από υλικό με ενσωματωμένη τη χρωστική ουσία, έτσι ώστε να μην χαράσσονται. 
•    Συμπαγείς διαστάσεις: Με 4,08 μέτρα, το πλέον συμπαγές Jeep διαθέτει χώρους για πέντε άτομα και τις αποσκευές τους. 
•    Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό: Το εσωτερικό του Jeep Avenger ακολουθεί τη φιλοσοφία “design to function” προσφέροντας πολλαπλές θέσεις με συνολική χωρητικότητα 34 λίτρων για αντικείμενα στην καμπίνα. Κάθε σημείο σχεδιάστηκε ώστε να είναι απόλυτα λειτουργικό, ενώ ο χώρος αποσκευών με πλάτος 1 μέτρο είναι ευρύχωρος, αλλά και εξαιρετικά πρακτικός.

•    Φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα κίνησης: Το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger διαθέτει αυτονομία 400χλμ. σε μικτές συνθήκες και έως 550χλμ. σε αστικές συνθήκες. Το σύστημα φόρτισης που διαθέτει επιτρέπει την επαναφόρτιση από το 20% στο 80% σε μόλις 24 λεπτά, ενώ σε μόλις 3 λεπτά μπορεί να ανακτήσει αυτονομία 30χλμ. 
•    Τεχνολογία αιχμής: Η δυνατότητα κίνησης σε κάθε είδους διαδρομή αποτελεί το χαρακτηριστικό του Avenger. Εφοδιασμένο με μια πλήρη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) διαθέτει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, αλλά και για πρώτη φορά, σε ένα προσθιοκίνητο Jeep, τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control.

•    Κορυφαία συνδεσιμότητα: Εφοδιασμένο με το σύστημα infotainment Uconnect με την οθόνη αφής των 10,25’’ και ψηφιακό πίνακα οργάνων (7’’ ή 10,25’’ ανάλογα με την έκδοση), το Avenger εξασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα μέσω και των εφαρμογών mirroring, Android Auto και Apple CarPlay. Την ίδια στιγμή οι υπηρεσίες UconnectTM Services επιτρέπουν τον έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου (φόρτιση, σύστημα κλιματισμού, κλείδωμα, κτλ.) από απόσταση, μέσω του smartphone του ιδιοκτήτη.

Στην Ελληνική αγορά το Avenger είναι διαθέσιμο με τιμές από 27.500 ευρώ ενώ έχει 4ετή εργοστασιακή εγγύηση / υπηρεσία οδικής, με ισχύ έως 160.000χλμ. Η εγγύηση για την μπαταρία είναι 8ετής με ισχύ έως 160.000χλμ. Ωστόσο η διάθεση του θα ξεκινήσει τον Ιούνιο 2023.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης