Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδόν ένας μήνας έχει περάσει από το τεστ της Sepang. Στο τέλος των 3 ημερών δοκιμών στη Μαλαισία, τα φύλλα χρόνου μίλησαν, με την Ducati και την Aprilia να κυριαρχούν. Επτά Desmosedici και 2 RS-GP στις 9 πρώτες θέσεις, με τους Ιάπωνες να μένουν πίσω. 

Αύριο ξεκινάει το τελευταίο τεστ πριν τη σεζόν, στην πίστα του Portimao, στην ίδια πίστα που θα φιλοξενήσει το πρώτο Grand Prix της χρονιάς στις 25 Μαρτίου. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτό το τεστ είναι σημαντικό για τις ομάδες όχι μόνο για να δώσουν κάποιες τελευταίες πινελιές (για κάποιους, κάτι περισσότερο) στις μοτοσυκλέτες και για να έχουν μια επιβεβαίωση των βημάτων που έγιναν στη Sepang, αλλά και για να προετοιμαστούν για το πρώτο Grand Prix της χρονιάς. Υπό αυτή την έννοια, στο padock θα υπάρχουν αυτοί που θα μπορέσουν να βάλουν στη θέση τους τα τελευταία κομμάτια του παζλ και εκείνοι που θα έχουν σημαντικά περισσότερη δουλειά να κάνουν.

DUCATI

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το γεγονός ότι η Ducati τελείωσε τις δοκιμές της Sepang στην πρώτη θέση με την GP22 (που οδηγούσε ο Luca Marini) δεν προκαλεί έκπληξη, γιατί μιλάμε για την μοτοσυκλέτα που πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το περσινό σημείο αναφοράς, μια νικητήρια μοτοσυκλέτα που έχει φτάσει στο απόγειο της ανάπτυξής της. Όμως ήταν σημαντικό για την Ducati να δει τις GP23 να βρίσκονται ήδη κοντά της. Την τελευταία ημέρα των δοκιμών, ο Bagnaia κατάφερε να φτάσει στη δεύτερη θέση, ενώ ο Bastianini ήταν στην 4η και ο Martin στην 5η θέση, επίσης με τη νέα μοτοσυκλέτα. Σημάδι ότι τα λάθη του παρελθόντος αφομοιώθηκαν και έγιναν βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση.

APRILIA

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Στο άλλο ιταλικό στρατόπεδο, η Aprilia, χρειάζεται να κάνει μερικά ακόμη βήματα. Στο εργοστάσιο του Noale έχουν δουλέψει σε όλους τους τομείς αυτό το μήνα και κυρίως στον κινητήρα, ο οποίος αναμένεται να φτάσει στο Portimao “κουβαλώντας” λίγους ίππους παραπάνω. Η βάση είναι καλή, με τα αεροδυναμικά βοηθήματα και το πλαίσιο να φαίνονται ότι βολεύουν όλους τους αναβάτες, ακόμα και τους νεοφερμένους. Η ύπαρξη μιας δορυφορικής ομάδας θα μπορούσε να είναι πολύ σημαντική για την Aprilia, η οποία θα μπορεί να δοκιμάσει περισσότερα πράγματα ταυτόχρονα, κυνηγώντας τη Ducati. 

HONDA


Ένα μεγάλο ερωτηματικό πλανάται πάνω από τον Ιάπωνα γίγαντα. Η αλήθεια είναι ότι η Honda είχε πολύ παραπάνω βήματα να κάνει από τα “απλά” μικρά ραφιναρίσματα των Ιταλών. Έρχεται από μια καταστροφική σεζόν, έχει αλλάξει 2 από τους 4 αναβάτες της καθώς και την ανώτατη διοίκηση της εσωτερικής οργάνωσης, οπότε το να περιμένουμε ένα θαύμα θα ήταν αφελές. Ο Marc Marquez είχε 4 μοτοσυκλέτες που δοκίμαζε στη Sepang, αλλά δήλωσε στο τέλος ότι ακόμα και η μοτοσυκλέτα στην οποία κατέληξε μετά το πέρας των τριήμερων δοκιμών δεν είναι αρκετή για να παλέψει για το Πρωτάθλημα. Το σίγουρο είναι ότι το HRC βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά, αλλά φαίνεται να καταβάλλει προσπάθεια για να επιστρέψει σε τροχιά νίκης. Το πόσος καιρός θα χρειαστεί για αυτό, είναι δύσκολο να το γνωρίζουμε.

YAMAHA

Η Yamaha έφυγε από τη Sepang με ανάμεικτα συναισθήματα και περιμένει να κάνει ένα μεγάλο βήμα στο Portimao. Οι Ιάπωνες δούλεψαν σκληρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα και ακόμη και μια γρήγορη ματιά στη νέα M1 ήταν αρκετή για να το αντιληφθεί κανείς. Μετά το προβληματικό τεστ της Valencia το Νοέμβριο, ο νέος κινητήρας απέδωσε όντως στη Sepang σκορπίζοντας χαμόγελα στο γκαράζ και σε έναν ανήσυχο Fabio Quartararo. Μετά όμως ήρθε η καταστροφή. Τόσο αυτός, όσο και ο ομόσταυλός του, Franco Morbidelli, ήταν αργοί στο ρυθμό ενός γύρου, με τον Γάλλο να δηλώνει ότι οι κατατακτήριες θα είναι εφιάλτης. Με την θέση στη σχάρα εκκίνησης να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στα MotoGP, η Yamaha σίγουρα έριξε πολύ βάρος σε αυτό τον τομέα έκτοτε. Περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα στο Portimao. 

KTM

Οι Αυστριακοί δείχνουν πάντα ότι βρίσκονται στα πρόθυρα του να κάνουν το αποφασιστικό βήμα μπροστά αλλά μέχρι τώρα δεν τα έχουν καταφέρει. Αυτό συνέβη και στο τεστ της Sepang, όπου η RC16 παρουσίασε κάποια προβλήματα. Η πληθώρα νέων ανταλλακτικών υπήρχε, όμως τα κομμάτια έδειχναν να μην συνδέονται μεταξύ τους. Οι πόροι (οικονομικοί και ανθρώπινοι) δεν λείπουν, αλλά πρέπει να βιαστούν, καθώς ο χρόνος τελειώνει. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης