Επιμέλεια : Περικλής Χαλάτσης
Το νέο Renault Austral συνδυάζει τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες, 4CONTROL Advanced και MULTI-SENSE Advanced, που αποτελούν το επιστέγασμα μιας εξέλιξης που διήρκεσε πάνω από 10 χρόνια. Ο συνδυασμός του 4CONTROL Advanced και του MULTI-SENSE Advanced στο νέο Austral, δημιουργεί μια μοναδική οδηγική εμπειρία.Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πλήρες φάσμα επιλογών εξατομίκευσης που κάνουν την οδήγηση ακόμη πιο ευχάριστη.
Ας δούμε όμως τί είναι αυτά τα συστήματα «4CONTROL Advanced» και «MULTI-SENSE Advanced», που αποτελούν την πιο update εκδοχή των ομώνυμων τεχνολογιών και παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο νέο Austral. Η Renault το φθινόπωρο του 2007 παρουσίασε την τεχνολογία 4WD Active Drive, το οποίο λίγους μήνες αργότερα το 2008, υιοθετήθηκε για πρώτη φορά από το Laguna GT, αλλάζοντας το όνομά του σε 4CONTROL.
Η ιδέα ήταν ότι η τετραδιεύθυνση μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο περισσότερο ασφαλές, ευέλικτο και να του εξασφαλίσει την ίδια δυναμική συμπεριφορά με ένα σπορ μοντέλο.
Όταν τότε είχαμε γράψει ότι στρίβουν οι πίσω τροχοί πολλοί ήταν αυτοί που πίστεψαν ότι τα μπερδέψαμε και έπρεπε να είχαμε πει ότι στρίβουν οι τροχοί μπροστά.
Ωστόσο είχαμε γράψει σωστά. Γιατί η τεχνολογία για ασφαλέστερη οδήγηση προέβλεπε οι πίσω τροχοί να μπορούν να στρίβουν η αν θέλετε να γυρίζουν έως και 3,5° αλλά προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα.
Το 4CONTROL εξασφάλιζε στο Laguna GT την ευελιξία ενός αυτοκινήτου πόλης. Χάρη στη μέγιστη γωνία στέψης της 1,9° προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, το σύστημα προσέφερε εξαιρετικές δυνατότητες χειρισμού και στις υψηλές ταχύτητες. Στην πραγματικότητα, το σύστημα βοήθησε το Laguna να κάνει καλύτερη επίδοση ακόμα και από την Porsche Boxster στο περίφημο τεστ ταράνδου (elk test).
Το 2015, η 2η γενιά 4CONTROL που παρουσιάστηκε στα Espace, Talisman και Megane GT, συνδυάστηκε με μια άλλη καινοτομία της Renault: το σύστημα MULTI-SENSE.
MULTI-SENSE: ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση
Η τεχνολογία MULTI-SENSE αλλάζει τα δεδομένα και ενισχύει την αίσθηση και τις συγκινήσεις που βιώνει ένας οδηγός κατά την οδήγηση. Η οδική συμπεριφορά και η απόκριση του αυτοκινήτου αλλάζουν σύμφωνα με τρεις βασικούς τρόπους λειτουργίας: Sport, Eco και Neutral
Το MULTI-SENSE αλλάζει την απόκριση του υδραυλικού τιμονιού, το δυναμικό έλεγχο οδήγησης και την απόκριση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου ταχυτήτων. Για παράδειγμα, στη λειτουργία Sport, το τιμόνι «σφίγγει» περισσότερο, ενώ ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρίνονται πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού.
Όσον αφορά το περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το MULTI-SENSE αλλάζει τα χρώματα και τον φωτισμό στο εσωτερικό της καμπίνας και, ανάλογα με το μοντέλο, μπορεί να αλλάξει ακόμη και τον ήχο του κινητήρα.
Ένα χειριστήριο για όλες τις λειτουργίες
Χρησιμοποιώντας το κουμπί MULTI-SENSE που είναι τοποθετημένο στο τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στους τρεις βασικούς τρόπους οδήγησης του συστήματος OpenR Link: Sport, Eco και Neutral. Κάθε λειτουργία διαθέτει προεπιλεγμένες ρυθμίσεις βελτιστοποιημένες από τους μηχανικούς της Renault για καλύτερη αίσθηση. Αυτή η λειτουργία είναι ίδια με αυτή που είχε ήδη η προηγούμενη γενιά.
Ο οδηγός τώρα μπορεί να επιλέξει να αυξήσει ή να μειώσει την ένταση της αίσθησης που συνοδεύει τις βασικές ρυθμίσεις και να προσαρμόσει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας απλά το ολοκαίνουργιο, βαθμονομημένο από 1-13, χειριστήριο που βρίσκεται στην οθόνη αφής του συστήματος multimedia OpenR. Είναι ακριβώς σαν να ρυθμίζεις την ένταση του ήχου.
Οι αλλαγές στον κύκλο στροφής, όπου καθορίζεται και ο βαθμός ευελιξίας του νέου Austral, εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις που γίνονται στο επίπεδο έντασης. Με το 4CONTROL Advanced, οι πίσω τροχοί έχουν επίσης βελτιωθεί για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη νέα σειρά ρυθμίσεων, ενώ συμμετέχουν πλέον σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, στρέφοντας έως και 5°. Η επιπλέον 1,5° σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές, σημαίνει ότι ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί σε μόλις 10,1 μέτρα. Κανένα άλλο SUV στην κατηγορία του Austral δεν έχει τόσο καλή συμπεριφορά στη δυναμική οδήγηση με υψηλή ταχύτητα, και τόσο εύκολο στο χειρισμό με χαμηλή ταχύτητα.
Πως οι μηχανολόγοι κατάφεραν αυτή την καινοτομία
Οι μηχανολόγοι της Renault μετά από αρκετά χρόνια μελετών, δοκιμών και εξελίξεων προχώρησαν σε δύο μηχανολογικές καινοτομίες. Ο ολοκαίνουργιος πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων της πλατφόρμας CMF-C/D καθιστά δυνατό τον έλεγχο της διαδρομής και της ευθυγράμμισης των τροχών του αυτοκινήτου.
Ο άξονας ελέγχεται ιδανικά όταν συνδυάζεται με τη δεύτερη μηχανολογική καινοτομία: έναν νέο ενεργοποιητή διπλής εξόδου που αντικαθιστά τις κλασικές αντιστρεπτικές ράβδους που χρησιμοποιήθηκαν παλιότερα στα Laguna GT και Talisman.Αυτά τα συστήματα «4CONTROL Advanced» και «MULTI-SENSE Advanced», αποτελούν την πιο update εκδοχή των ομώνυμων τεχνολογιών και παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο νέο Austral.