Το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλο της εταιρίας ανανεώθηκε πλήρως 12 χρόνια και 1.46 εκ. μονάδες μετά την πρώτη του παρουσίαση.

Γενικά η αρχή στα μικρά αυτοκίνητα που έχουν λιγότερα περιθώρια κέρδους είναι να γίνονται κοινοπραξίες μεταξύ των εταιριών. Έτσι μοιράζεται το κόστος, οι προμηθευτές, η τεχνογνωσία και η συνολική επένδυση. Με δεδομένο το γεγονός ότι η Fiat είναι ο ειδικός στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, η Ford επέλεξε να αρχίσει μια συνεργασία μαζί της για να κατασκευάσουν η μεν πρώτη το καινούριο 500 και το Panda, ενώ η Ford το Κa.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι η ίδια λογική που ακολουθήθηκε για τη δημιουργία των Citroen C1, Toyota Aygo και Peugeot 107. Η βασικότερη διαφορά του από το 500άκι είναι η ρύθμιση της ανάρτησης που έγινε από τους μηχανικούς της Ford. Αλλά και τα περισσότερα τμήματα του σασί είναι δοκιμασμένα από την εταιρία σε άλλα μοντέλα, τα τελευταία 2,5 χρόνια. Βεβαίως και ο κινητήρας έχει διαφοροποιηθεί λίγο από του Fiat, ώστε να «συμπεριφέρεται σαν Ford», όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι υπεύθυνοι της εταιρίας.

Τα στοιχεία που διατηρούνται σε σχέση με το προηγούμενο Ka είναι ο ιδιαίτερος σχεδιασμός, η δυναμικότητα, η απόλαυση στην οδήγηση και όλα αυτά σε συνδυασμό με το μικρό μέγεθος, τη χαμηλή τιμή και την περιβαλλοντολογική ευθύνη. Ουσιαστικά, έχει ίδιο μήκος, 10 εκ. μεγαλύτερο ύψος, 8 εκ. ψηλότερη θέση οδήγησης, 20% μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, πολλές μικρές θήκες στην καμπίνα των επιβατών και υποδοχή για σύνδεση συσκευής με USB.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εξωτερικά

Σχεδιαστικά έχουν διαφοροποιηθεί οι αναλογίες, αλλά έχουν πολλαπλασιαστεί οι επιλογές σε αισθητικά θέματα. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν 12 χρώματα. Αυτά σε συνδυασμό με τη διχρωμία του εσωτερικού και τις περλέ λεπτομέρειες, το κάνουν να δείχνει μεγαλύτερο. Μιας όμως που το νεανικό κοινό, που είναι οι βασικοί αγοραστές της κατηγορίας, είναι πολύ απαιτητικό, η Ford δημιούργησε μια σειρά εργοστασιακών πακέτων εξατομίκευσης. Αυτά είναι το «Tattoo», το «Digital Art» και το «Grand Prix», που διαφέρουν σε εμφάνιση και πολυτέλεια. Συγκεκριμένα :

Το «Tattoo». Ένα μοντέρνο και χαρούμενο τατουάζ με μία καρδιά στο κέντρο, σε τολμηρές μεταλλικές αποχρώσεις. Εξωτερικά έχει ένα μεγάλο λογότυπο Tattoo στην οροφή και ένα μικρότερο λογότυπο στο φτερό. Εσωτερικά έχει το λογότυπο «Tattoo» ανάγλυφο στην πλάτη των καθισμάτων, στα ασημί γκρι προσκέφαλα και στις επενδύσεις των θυρών, ανθρακί δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, βελούδινα πατάκια με κεντημένο έμβλημα, λαβή επιλογέα και λαβή χειρόφρενου που συνδυάζουν ανθρακί δέρμα με αλουμινένιο φινίρισμα. Υπάρχει επίσης μία μοναδική επιλογή δερμάτινων καθισμάτων, που έχουν ειδικό μεταλλικό φινίρισμα στα ένθετα και ένα ανάγλυφο έμβλημα του Tattoo.

Το «Digital Art». Με ζωηρά σχέδια σε στυλ «street fashion» και με βασικό χρώμα ένα νέο πράσινο έντονης αντίθεσης. Εξωτερικά περιλαμβάνει λωρίδες και ένα πλαίσιο μάσκας σε πράσινη απόχρωση. Εσωτερικά περιλαμβάνει καθίσματα με ένθετα-μοτίβα και πράσινα προσκέφαλα, πράσινα πάνελ θυρών και ένα συμπαγές πράσινο φινίρισμα στο πλαίσιο της κεντρικής κονσόλας, στο τιμόνι και τους δακτυλίους γύρω από τους αεραγωγούς. Ανάμεσα στις τελικές πινελιές είναι μία λαβή επιλογέα και μία λαβή χειρόφρενου που συνδυάζουν πράσινο δέρμα με αλουμινένιο φινίρισμα και βελούδινα πατάκια με πράσινη ραφή.

Και τέλος το «Grand Prix». Ένα συναρπαστικό σχεδιαστικό θέμα με το μοτίβο της καρό σημαίας, βασισμένο σε κόκκινο ή λευκό χρωματικό συνδυασμό εξωτερικού (ανάλογα με την απόχρωση αμαξώματος). Εξωτερικά περιλαμβάνει λωρίδες με σχέδια και ένα πλαίσιο μάσκας σε συμπαγή απόχρωση, ενώ μπορεί να συνδυαστεί με μία πίσω αεροτομή και λευκές αλουμινένιες ζάντες. Εσωτερικά έχει κόκκινα καθίσματα με ένα ανάγλυφο λευκό σχέδιο κα λευκά προσκέφαλα, κόκκινες επενδύσεις θυρών και κόκκινη δερμάτινη ταπετσαρία στο τιμόνι. Οι λαβές επιλογέα και χειρόφρενου που συνδυάζουν κόκκινο δέρμα με αλουμινένιο φινίρισμα και βελούδινα πατάκια με κόκκινη ραφή ολοκληρώνουν το πακέτο.

Κινητήρες και επιδόσεις

Υπάρχει επιλογή μεταξύ δύο κινητήρων. Του πετρελαίου 1.3 με 75 ίππους και του 1.2 βενζινοκινητήρα  που αποδίδει ισχύ 69 ίππων. Αν και τα νούμερα δείχνουν μικρά, στο δρόμο είναι πολύ ευχάριστο, παρκάρει σχεδόν παντού, χώρεσε άνετα τις βαλίτσες μας στην ευρωπαϊκή του πρεμιέρα στην Ibiza και μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Φυσικά δεν είναι το ταχύτερο μικρό που έχουμε οδηγήσει αλλά τελικά ελάχιστοι είναι αυτοί που ζητούν αγωνιστικές επιδόσεις από αυτή την κατηγορία, των μικρών, βολικών αυτοκινήτων πόλης.

Ασφάλεια

Κατά την εξέλιξη του νέου Ka, δόθηκε στην ενεργητική ασφάλεια ίδια προτεραιότητα με την παθητική, με τη βοήθεια μιας ολοκληρωμένης σειράς συστημάτων πέδησης, ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας.

Ένα προηγμένο ABS τοποθετείται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα Ka, και συμπληρώνεται από ένα σύστημα Electronic Brake-force Distribution (EBD) που ελέγχει την κατανομή πέδησης στον πίσω άξονα για να διατηρήσει την ισορροπία του οχήματος και να αποτρέψει το μπλοκάρισμα των τροχών.

Για περαιτέρω βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας, υπάρχει προαιρετικά το ESP (Electronic Stability Programme). Οι μηχανικοί της Ford συνεργάστηκαν με τους προμηθευτές του συστήματος για να ρυθμίσουν το σύστημα ESP σύμφωνα με το DNA της Ford, έτσι ώστε να εναρμονίζεται με τα χαρακτηριστικά του νέου Ka. Αυτό διασφαλίζει ότι το σύστημα ενεργοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να απολαμβάνει την δυναμική του αυτοκινήτου, χωρίς περιττές παρεμβολές του συστήματος ελέγχου ευστάθειας. Όλα τα νέα Ford Ka έχουν EPAS (Electric Power-Assisted Steering) με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας. Και με κύκλο στροφής μόλις 9,2 μέτρα, προσφέρει ευελιξία και δυνατότητα ελιγμών στην πόλη.

Προς το παρόν δεν ανακοινώνεται αν θα υπάρξει έκδοση cabrio,  μεγαλύτερος κινητήρας, και αυτόματο κιβώτιο.

Το μικρότερο Ford κατασκευάζεται στην Πολωνία και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν μέσα στις γιορτές με αρχική τιμή τις 8.995 Ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης