Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Αφού είπε ότι η εξάπλωση του ηλεκτρισμού θα θέσει σταδιακά ένα τέλος στα συμβατικά SUV, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Citroën, Vincent Cobée, μίλησε για το τι μπορεί να συμβεί στον «κόσμο μετά τα SUV». Πιστεύει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα έχουν άλλο τρόπο παρά να σχεδιάζουν αυτοκίνητα με χαμηλότερες γραμμές οροφής και πιο αεροδυναμικά αμαξώματα για να βελτιώσουν την απόδοση. Στην ιδανική περίπτωση, η μείωση του βάρους θα βοηθούσε ιδιαίτερα την αυτονομία, αλλά αυτό είναι πιο εύκολο στην θεωρία παρά στην πράξη.
Η χρήση αλουμινίου αντί για χάλυβα θα αύξανε το κόστος κατασκευής που στη συνέχεια θα “έμπαινε” αναπόφευκτα στην τελική τιμή του οχήματος. Δεδομένου ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αποφύγουν το υψηλότερο κόστος, προσπαθούν να αναζητήσουν άλλους τρόπους για να ενισχύσουν τη γκάμα ενός EV. Ο Cobée τόνισε την αυξανόμενη σημασία μιας πιο αεροδυναμικής σχεδίασης, καθώς τα ψηλά και κυλινδρικά σχήματα βλάπτουν την απόδοση.
Οι κορυφαίοι της Citroën προβλέπουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα βάλουν φρένο στην προώθηση των SUV περιορίζοντας τα κίνητρα μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα που ζυγίζουν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο. Κατά συνέπεια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αργά ή γρήγορα θα πρέπει να κατασκευάσουν μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα. Η κατασκευή SUV με αμάξωμα αλουμινίου για μαζικές αγορές δεν είναι εφικτή λόγω του απαγορευτικού κόστους, επομένως τα πιο συμπαγή οχήματα με πιο κομψά σχήματα είναι ο τρόπος που πρέπει να ακολουθηθεί στην εποχή του ηλεκτρισμού.
Ο Γάλλος επιχειρηματίας συνέχισε επισημαίνοντας ότι το concept Oli που παρουσιάστηκε πέρυσι θα μπορούσε να είναι μια λύση. Έχει αναπτυχθεί με στόχο βάρος μόλις 1.000 κιλά και αξιοπρεπή αυτονομία 400 χιλιομέτρων από μια μπαταρία 40 kWh. Είχε χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο βασιζόμενος σε μεγάλο βαθμό σε ανακυκλωμένα υλικά. Για να πετύχει το χαμηλό βάρος, η εταιρεία έβγαλε το ηχοσύστημα και το αντικατέστησε με αφαιρούμενα ηχεία Bluetooth. Επιπλέον, τα μπροστινά καθίσματα χρησιμοποιούσαν 80 τοις εκατό λιγότερα εξαρτήματα από τα καθίσματα σε ένα αντίστοιχο SUV, ενώ οι τροχοί ήταν ένας συνδυασμός αλουμινίου και χάλυβα για περαιτέρω μείωση του βάρους.
Το Oli ήταν μια άσκηση απλότητας που έφτασε στα άκρα. Ο Cobée πιστεύει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να καταλήξουν σε ένα «κοινό έδαφος» στο δρόμο για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα.