Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας Xiaomi, γνωστή για τα κινητά της τηλέφωνα, κατασκευάζει το πρώτο της αυτοκίνητο. Ενόψει λοιπόν της επίσημης προβλεπόμενης κυκλοφορίας του το 2024, «διέρρευσε» μερικές ανεπίσημες φωτογραφίες χαμηλής ανάλυσης που αποκαλύπτουν την σιλουέτα του EV.
Η Xiaomi ίδρυσε για πρώτη φορά το τμήμα ανάπτυξης οχημάτων της το 2021, αγοράζοντας την εταιρεία τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης Deepmotion Tech και χτίζοντας ένα εργοστάσιο κατασκευής EV λίγο αργότερα. Είχαν έτοιμο το πρώτο τους concept από το περασμένο καλοκαίρι και τώρα, η έκδοση παραγωγής αυτού του οχήματος, που ονομάζεται MS11, ετοιμάζεται να δει το φως του ήλιου.
Συνολικά, ο σχεδιασμός του σεντάν είναι αρκετά όμορφος. Η sportback σιλουέτα του που μοιάζει μερικώς και με κουπέ, είναι αναμενόμενη, καθώς πρόκειται για ένα EV που πρέπει να είναι αεροδυναμικό και ακόμα κι αν δεν ήταν ηλεκτρικό, δεν έχουν απομείνει πολλά σεντάν στην αγορά που δεν έχουν υιοθετήσει το συγκεκριμένο στυλ αμαξώματος.
Ομολογουμένως, ένας από τους λόγους που μπορεί να φαίνεται τόσο καλό είναι επειδή φαίνεται να δανείζεται ορισμένα στοιχεία από σχέδια πετυχημένων σπορ αυτοκινήτων. Εμπρός, δεν μπορούμε παρά να αισθανόμαστε ότι οι προβολείς και το γενικό σχήμα του προφυλακτήρα είναι πολύ McLaren, και το κλιμακωτό πίσω άκρο με τα φώτα πλήρους πλάτους θυμίζει αρκετά την Aston Martin DBS. Ακόμη και οι τροχοί φαίνεται να είναι κάπως παρόμοιοι με αυτούς μιας Lamborghini Huracan Evo. Κατά τα άλλα, ο αισθητήρας Lidar που είναι τοποθετημένος στην οροφή και οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών υπαινίσσονται την τεχνολογικά φορτωμένη φιλοσοφία αυτού του αυτοκινήτου, η οποία αναμένεται να δώσει μεγάλη έμφαση στην αυτόνομη οδήγηση.
Οι προδιαγραφές αυτονομίας και ισχύος δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, αλλά μια αναφορά από το Car News China δείχνει ότι το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί μπαταρίες που παρέχονται από την CATL και την BYD, ενώ οι ηλεκτρικοί κινητήρες θα κατασκευάζονται από την ίδια τη Xiaomi. Μόλις το MS11 κυκλοφορήσει επίσημα, πιθανότατα θα ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως η Sony και το Afeela sedan της Honda, ένα άλλο ηλεκτρικό όχημα που αναπτύχθηκε εν μέρει από μια εταιρεία τεχνολογίας.