Γράφει ο Θάνος Κυλάφης
To shakedown test στη Sepang είναι προγραμματισμένο για τις 5-7 Φεβρουαρίου και εκεί θα συμμετάσχουν οι αναβάτες δοκιμών καθώς και ο rookie, Augusto Fernandez. Φέτος δεν θα έχουμε τους αναβάτες της Aprilia εκεί, καθώς η απόδοση του εργοστασίου από το Noale κατά το 2022 τους έβγαλε από τις παραχωρήσεις που απολαμβαναν μέχρι πέρυσι.
Και με το τεστ της Valencia να έχει live κάλυψη μέσω του motogp.com (για τους συνδρομητές) και με την αντίληψη της Dorna να είναι ότι θέλει να ανοίξει το άθλημα περισσότερο, να προσελκύσει νέους θεατές και ένα μεγαλύτερο κοινό (από αυτή τη θέση εξηγούνται και οι αγώνες Sprint) θα περίμενε κανείς ότι το Sepang Shakedown, η πρώτη δοκιμή του 2023, θα έχει μια αντίστοιχη αντιμετώπιση. Και όμως…
Μόλις 2 εβδομάδες πριν το τεστ, οι δημοσιογράφοι σε όλη την υφήλιο ενημερώθηκαν έκπληκτοι ότι η πρόσβαση στην πίστα και σε όλους τους χώρους της θα απαγορεύεται στον τύπο μετά από αίτημα των ομάδων. Μάλιστα αναφέρθηκε ότι το αίτημα έγινε πέρυσι στην IRTA, αλλά η ενημέρωση έφτασε μόλις τώρα, με πολλούς δημοσιογράφους να έχουν ήδη κλείσει εισητήρια και δωμάτια σε ξενοδοχεία. Υποθέτουμε ότι η απαγόρευση αυτή ζητήθηκε ώστε να μην αποκαλυφθούν τα μυστικά των μοτοσυκλετών του 2023. Σε ποιούς; Οι ομάδες και οι μηχανικοί θα είναι εκεί και, αν για παράδειγμα η Ducati θέλει να μάθει τί κάνει η Honda, θα μπορεί πολύ απλά να δει την μοτοσυκλέτα να κατευθύνεται μέσα και έξω από τα pits, με τους μηχανικούς να μπορούν να αναγνωρίσουν πολύ καλύτερα το τι γίνεται από μερικούς δημοσιογράφους που θα τραβήξουν φωτογραφίες.
Όπως ήταν αναμενόμενο αυτό επέφερε θύελλα αντιδράσεων, όχι μόνο από τον κόσμο της δημοσιογραφίας, αλλά και από τα ίδια τα μέλη του paddock. “Ήμουν πραγματικά έκπληκτος όταν άκουσα τα νέα”, ανέφερε ο Francesco Guidotti, “Eιλικρινά το να το λες 15 μέρες πριν είναι απαράδεκτο. Η ΚΤΜ δεν έχει πρόβλημα, δεν έχει τίποτα να κρύψει και δεν μας ενοχλούν οι δημοσιογράφοι στην πίστα”.
Και ενώ επίσημα δεν ξέρουμε ποιός κατασκευαστής κίνησε τα νήματα για αυτή την απαγόρευση, οι άνθρωποι του paddock δείχνουν προς κάποιον Ιάπωνα κατασκευαστή. Κάποιον που είχε ζητήσει πέρυσι από τους συναδέλφους του GPone.com να μην φωτογραφίζουν την μοτοσυκλέτα τους.
“Ναι είναι ο συνηθισμένος κατασκευαστής”, συνέχισε ο Guidotti. “Διαμαρτυρήθηκαν γιατί κατά την διάρκεια των τεστ πρέπει να βάζουν πάνελ μπροστά στη μοτοσυκλέτα τους όταν αυτή επιστρέφει στα pits”.
H Aprilia και η Ducati πήραν επίσης θέση υπέρ της ανεμπόδιστης προσέλευσης των δημοσιογράφων στην πίστα.
“Είμαστε εντελώς ανοιχτοί και είναι μέρος της φιλοσοφίας μας να τους εμπλέκουμε (τους δημοσιογράφους). Χρειαζόμαστε δημοσιογράφους, ακόμα κι αν πολλές φορές θυμώνουμε διαβάζοντας ένα άρθρο”, ανέφερε ο Massimo Rivola. “Είναι μέρος του παιχνιδιού. Είναι δίκαιο ακόμα κι αν δεχόμαστε κριτική. Το σημαντικό είναι να κρατάμε την προσοχή μας σε υψηλό επίπεδο”.
Ο Davide Tardozzi της Ducati ακολούθησε λέγοντας ότι κανείς στη Ducati δεν ζήτησε να γίνει μια τέτοια κίνηση, ενώ όλοι οι δημοσιογράφοι θα πρέπει να είναι εκεί για να «μιλούν σε όποιον θέλουν».
“Χθες άκουσα ποιος ήταν υπεύθυνος και είπα ότι δεν μου φάνηκε σωστό. Χωρίς αμφιβολία οι δημοσιογράφοι πρέπει να μπουν στην πίστα. Το σημαντικό είναι να είναι παρών ο Τύπος και να έχουν τη δυνατότητα οι δημοσιογράφοι να μιλήσουν με όποιον θέλουν”.
“Δεν μας είχαν ενημερώσει καθόλου. Δεν ξέρω αν έκανε κάποιος αίτημα, αλλά μπορώ να πω ότι κανείς δεν είχε ρωτήσει τη Ducati για τίποτα. Με κάνει να πιστεύω ότι το αίτημα κάποιου έγινε δεκτό”.
Tελικά μετά τις αντιδράσεις, και την πλήρη προχειρότητα με την οποία οι αρμόδιοι διαχειρίστηκαν το θέμα, οι 5 κατασκευαστές συμφώνησαν να επιτρέψουν την είσοδο των δημοσιογράφων στην πίστα, αλλά όχι στην γραμμή των pits. Ένα περίεργο ημίμετρο που δεν ξεκινά με τον καλύτερο τρόπο την σεζόν του 2023.