Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων έχουν εξελιχθεί σε τεράστιο βαθμό από το 1959, όταν η Volvo παραχώρησε δωρεάν τη πατέντα σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μισό αιώνα μετά, η εταιρία ZF έρχεται να εφαρμόσει μία εξαιρετική ιδέα η οποία εναρμονίζεται απόλυτα με τις απαιτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρία, οι νέες θερμαινόμενες ζώνες, θα αγκαλιάζουν τους επιβάτες με αποτέλεσμα να χρειάζεται λιγότερο έργο από τον κινητήρα για να ζεσταθεί συνολικά η καμπίνα. Η θέρμανση ή η ψύξη της καμπίνας, είναι ο μεγάλος εχθρός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επηρεάζοντας σε τεράστιο βαθμό την αυτονομία τους.

Αν και αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ένα απλό τέχνασμα, το ίδιο πράγμα ειπώθηκε για τα θερμαινόμενα τιμόνια παλιά, όμως η αξία τους αποδείχθηκε. Η ZF έχει αναλύσει τους αριθμούς και εκτιμά ότι η αυτονομία ενός EV σε χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να αυξηθεί έως και 15 τοις εκατό. Οι αγωγοί θέρμανσης είναι ενσωματωμένοι στη ζώνη ασφαλείας για να παρέχουν μια ομοιόμορφη αίσθηση ζεστασιάς ενώ αυξάνουν ελάχιστα το πάχος της.

Χρησιμοποιώντας περίπου 70 watt ισχύος, οι ζώνες ασφαλείας μπορούν να θερμανθούν έως και τους 40 βαθμούς Κελσίου. Η ZF αναφέρει ότι η Ζώνη Θερμότητας της συμπεριφέρεται σαν μια κανονική ζώνη ασφαλείας, που σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο δεν θα χρειαστεί να υποστεί καμία τροποποίηση για να τη χωρέσει. Οι αγωγοί θέρμανσης υφαίνονται στη δομή της ζώνης ασφαλείας και η θέση για τα στοιχεία επαφής για τα ηλεκτρικά κυκλώματα θέρμανσης, επιλέχθηκε ώστε να μην παρεμποδίζει την λειτουργία της. Κατά συνέπεια, το επίπεδο ασφάλειας παραμένει το ίδιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρέπει να αναφέρουμε ότι η θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας δεν είναι μία πατέντα που ακούγεται για πρώτη φορά. Στα τέλη του 2018, η Ford κατέθεσε ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στο USPTO, δημοσιεύοντας ένα έγγραφο 31 σελίδων που περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο λειτουργίας της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Εικονογραφήθηκαν αρκετές παραλλαγές της ιδέας με διαφορετικά σχέδια, αλλά η ιδέα ήταν σε μεγάλο βαθμό η ίδια. Περίπου ένα χρόνο αργότερα, η Mercedes παρουσίασε το Πειραματικό Όχημα Ασφαλείας (ESF) που βασίζεται στην GLE και αυτό είχε επίσης θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας.

Δεν είναι ακόμα σαφές εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν να εφαρμόσουν αυτήν την τεχνολογία, αλλά εάν υπάρχουν πραγματικά οφέλη στην απόδοση, να περιμένετε να δείτε θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας σε πολυτελή EV πολύ σύντομα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης