του Δημήτρη Διατσίδη

O Παγκόσμιος Πρωταθλητής των WSBK επέστρεψε σε έναν Τίτλο 16 χρόνια μετά την πρώτη του επιτυχία! Αν μη τι άλλο δείχνει μια σταθερή αξία, που προέρχεται από μια προσήλωση που λίγοι οδηγοί θα μπορούσαν να επιδείξουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Σίγουρα είναι πάρα πολύς καιρός που πήρα τον Τίτλο στα 125cc από το 2006, έτσι αισθάνομαι λίγο μεγαλύτερος – σίγουρα – αλλά για μένα ήταν πολύ σημαντικό αυτό το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, γιατί αισθάνομαι τόσο υπερήφανος που δούλεψα πραγματικά σκληρά όσο ποτέ στην καριέρα μου”, είπε ο Alvaro Bautista στο zougla.gr μας στο Ρίμινι στη διάρκεια της Απονομής της FIM.

“Tώρα θεωρώ ότι είμαι στην καλύτερη στιγμή της καριέρας μου και από φυσική κατάσταση και δουλεύω πραγματικά πολύ σκληρά για να δώσω τη μάχη για αυτόν τον Τίτλο και τελικά μετά από 16 χρόνια, το να μπορώ να κερδίσω και πάλι ναι, το ευχαριστιέμαι ακόμη περισσότερο από εκείνη την εποχή στα 125”, συμπλήρωσε.

Μετά μας μίλησε για το ότι το 2019 “κατάφερε” να χάσει το Πρωτάθλημα στην πρώτη του προσπάθεια με την Ducati Panigale V4R, πριν μετακομίσει για δύο χρόνια στην Honda.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Είναι δύσκολο να το εξηγήσω, γιατί ακόμη και τώρα δεν έχω καταλάβει πολύ καλά το τι έγινε. Αλλά είχα ξεκινήσει τη σεζόν πολύ γρήγορος, κερδίζοντας τους πρώτους 11 Αγώνες στη σειρά και δεν ξέρω γιατί πήγα τόσο γρήγορα πάνω στη μοτοσυκλέτα, αλλά απλά το έκανα. Και μετά άρχισα να κάνω κάποια λάθη. Δεν είχα αρκετή εμπειρία με τα λάστιχα και με μερικές πίστες στις οποίες δεν είχα ποτέ αγωνιστεί, επίσης με την κατηγορία. Έτσι υπήρξαν πολλά στοιχεία μαζί που δεν μας επέτρεψαν να τελειώσουμε τη χρονιά με τον τρόπο που είχαμε ξεκινήσει”, είπε για τη χρονιά που υπήρξαν φήμες ακόμη και προβλημάτων με την αμοιβή του, αφού οι πολλαπλές νίκες είχαν ανεβάσει πολύ τα χρήματα που έπαιρνε, έχοντας συμβόλαιο για μικρή σχετικά στάνταρ αμοιβή και πολλά πριμ για τις νίκες!

“Ευτυχώς τώρα έχω περισσότερη εμπειρία σε αυτήν την κατηγορία, ξέρω πολύ καλύτερα τα λάστιχα, τις πίστες, έτσι ειλικρινά τότε ήταν ένας συνδυασμός πάρα πολλών παραγόντων. Εκείνη η εποχή ήταν επίσης η πρώτη φορά για την Ducati με την Panigale V4, χρειαζόταν να έχουν περισσότερη εμπειρία με τη μοτοσυκλέτα γιατί πήραμε όχι την πιο σωστή απόφαση από τεχνικής πλευράς αρκετές φορές. Τελικά ήταν το αποτέλεσμα πολλών πραγμάτων αλλά κυρίως της απειρίας από τη δική μου πλευρά, αλλά και από την πλευρά της Ducati που δεν μας επέτρεψαν να δώσουμε τη μάχη για το Πρωτάθλημα μέχρι το τέλος”, είπε χωρίς να αναφερθεί στο τότε επίμαχο θέμα που σίγουρα η σημερινή ομάδα θέλει να ξεχαστεί…

Ο απεσταλμένος μας στο Ρίμινι, με τον Alvaro Bautista

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πέρα από αυτό μας μίλησε για το πως του φαίνεται η εξέλιξη της Panigale από τότε μέχρι τώρα.

“ Νομίζω ότι η Ducati δούλεψε πραγματικά πάρα πολύ σκληρά τα τελευταία χρόνια, γιατί φέτος νίκησε και στο MotoGP και επίσης στα Superbike. Πέρασαν πάρα πολλά χρόνια που ειδικά στους οδηγούς δεν είχε πάρει το Πρωτάθλημα, στο MotoGP από το 2007 και στα WSBK από το 2011, έτσι ήταν πολύς καιρός χωρίς Τίτλους, αλλά δούλεψαν πραγματικά σκληρά και έφτιαξαν μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα στο MotoGP, αλλά και στα Superbike. Έτσι τώρα η Ducati είναι ο πιο δυνατός κατασκευαστής στην αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Και δεν θέλουν να σταματήσουν εδώ, θέλουν να βελτιωθούν κι άλλο και να εξελίξουν τις μοτοσυκλέτες. Την επόμενη χρονιά θα έχουμε μια νέα μοτοσυκλέτα, αλλά βασικά είναι πολύ ίδια με τη μοτοσυκλέτα που έχουμε τώρα. Έχει αλλάξει λίγο ο χαρακτήρας του κινητήρα, τα ηλεκτρονικά, αλλά μικρές αλλαγές που μετά από αυτά τα χρόνια είδαμε ότι πρέπει να αλλάξουν. Γιατί σε αυτό το Πρωτάθλημα για να κάνεις κάποιες αλλαγές στη μοτοσυκλέτα, πρέπει να έχεις και μια αντίστοιχη μοτοσυκλέτα παραγωγής, γιατί δεν είναι όπως στο MotoGP που μπορείς να αλλάξεις τα πάντα. Πρέπει να έχεις ένα νέο μοντέλο για να το χρησιμοποιήσεις στο WSBK. Και ναι, προσπαθήσαμε να διορθώσουμε κάποια σημεία, ίσως όχι μεγάλες αλλαγές, αλλά μικρές αλλαγές που ήταν απαραίτητες για να κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Έτσι το νέο μοντέλο έχει αυτές τις αναβαθμίσεις για την επόμενη σεζόν”.

Ποιος θα είναι ο ανταγωνισμός το 2023;

“Σίγουρα τώρα που είμαι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, όλοι οι άλλοι θέλουν να με κερδίσουν. Δεν αισθάνομαι την πίεση στο να κερδίσω το Πρωτάθλημα πάλι. Αλλά σίγουρα έχω περισσότερη αυτοπεποίθηση, εμπιστεύομαι περισσότερο τον εαυτό μου, ξέρω ότι κέρδισα ένα Πρωτάθλημα και γιατί όχι να το ξανακερδίσω. Αλλά θα πρέπει να έχουμε την ίδια νοοτροπία που είχαμε φέτος, να μην προσπαθήσουμε να κάνουμε περισσότερα από όσα μπορούμε, να μην ξεπεράσουμε τα όρια. Να προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερό μας, να επικεντρωθούμε στον εαυτό μας και να πάρουμε το μάξιμουμ από την Ducati και μετά θα δούμε. Στους Αγώνες τα πάντα μπορεί να συμβούν, μέχρι να πέσει η καρό σημαία, αυτό είναι το καλό με τους αγώνες”, είπε ο 38χρονος Ισπανός.

“Ναι, ο στόχος μου είναι όχι να κερδίσω το Πρωτάθλημα, αλλά να έχω την καλύτερη δυνατή απόδοση και αυτή ήταν η νοοτροπία που είχα και αυτήν τη σεζόν και θα προσπαθήσω να το κρατήσω και για την επόμενη. Και στα χαρτιά ο Toprak Razgatlioglu και ο Jonathan Rea θα είναι δυνατοί, αλλά δεν ξέρω τι θα κάνουν και οι νέοι οδηγοί που φθάνουν από άλλες κατηγορίες. Tώρα εμείς οι τρεις είμαστε ένα βήμα μπροστά από τους υπόλοιπους και αυτοί οι δύο θα είναι οι δυνατότεροι αντίπαλοι μου. Θα δούμε τους νέους αλλά και ο Lekuona και ο Vierge που είναι δεύτερη χρονιά, έχουν δυναμική να δώσουν μάχες για τις μπροστά θέσεις. Δεν αργεί να ξεκινήσει το Πρωτάθλημα και πιστεύω ότι φέτος το επίπεδο θα είναι υψηλότερο παρά ποτέ”.

Απάντησε και για το πότε θα επιστρέψει στο MotoGP

“Δεν ξέρω! Θα ήταν ωραίο αν κάνω ένα τεστ με την Ducati, γιατί φαίνεται ότι είναι μια διασκεδαστική μοτοσυκλέτα και θα ήθελα να έχω την αίσθηση της μοτοσυκλέτας MotoGP. Τη δύναμη το seamless κιβώτιο, τα κάρμπον φρένα, ναι, θέλω να κάνω ένα τεστ και ίσως αν τα πάω καλά, γιατί να μην κάνω μια έκτακτη συμμετοχή για να διασκεδάσω”.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης