Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Σήμερα όλα τα φώτα είναι στραμμένα στην Opel και στο best seller μικρομεσαίο της μοντέλο. Ο λόγος φυσικά για το Astra, το οποίο μετά από 32 χρόνια παρουσίας στον χώρο με θερμικούς κινητήρες, για πρώτη φορά έρχεται αμιγώς εξηλεκτρισμένο, τόσο σε hatchback όσο και σε wagon έκδοση.
Οι μάρκες του ομίλου Stellantis συνεχίζουν μία προς μία τον εξηλεκτρισμό τους και σήμερα η Opel προχώρησε στα αποκαλυπτήρια της μεγάλης στιγμής του Astra. Το ηλεκτρικό μικρομεσαίο έρχεται μηχανικά συνδεδεμένο με το Pegeuot E-308 που γνωρίσαμε πριν δύο μήνες, και έτσι εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ για κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Η ισχύς του αυτοκινήτου είναι στους 156 ίππους με την ροπή να φτάνει τα 270 Nm ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 170χλμ./ώρα. Η μπαταρία που έχει χρησιμοποιηθεί είναι 54 kWh με χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα 51 kWh, προσφέροντας στο μοντέλο με μία φόρτιση πάνω από 416χλμ. αυτονομίας. Χρειάζεται περίπου μισή ώρα για να φορτίσει έως το 80% σε ταχυφορτιστή DC 100 kW.
Αξίζει να αναφέρουμε πως η wagon έκδοση διατηρεί την πρακτικότητα και την ευρυχωρία του, προσφέροντας 516λτ. χώρου αποσκευών, τα οποία μπορούν να εκτιναχθούν στα 1.552λτ. εάν πέσουν τα πίσω καθίσματα.
Η κυκλοφορία του αμιγώς ηλεκτρικού Opel Astra αναμένεται να γίνει την επόμενη άνοιξη, ερχόμενη να συμπληρώσει την γκάμα δίπλα στην κορυφαία GSe plug-in έκδοση με τους 225 ίππους και τα 360 Nm ροπής.
Η Stellantis προχωρά το πλάνο εξηλεκτρισμού σε όλες τις μάρκες της και βλέπουμε σταδιακά πως πολλά από τα best seller μοντέλα που γνωρίζουμε εδώ και δεκαετίες, περνούν στη νέα εποχή. Να θυμίσουμε πως ο στόχος είναι να πωλούνται στην Ευρώπη μόνο ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030.