Στα άκρα οδηγείται η σύγκρουση μεταξύ της κυβέρνησης και των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών Δ.Χ., με τους τελευταίους να ετοιμάζουν για την Τρίτη δυναμικές κινητοποιήσεις στο κέντρο της Αθήνας, με τελικό προορισμό τη Βουλή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις 12 το μεσημέρι, οι φορτηγατζήδες θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση, προκειμένου να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, προσανατολίζονται στο να κάνουν ολονύτκτια διαμαρτυρία στην πλατεία Συντάγματος, ενόψει της ψήφισης του επίμαχου νομοσχεδίου για τις εμπορευματικές μεταφορές την Τετάρτη.

Οι συνδικαλιστές του κλάδου δηλώνουν ανυποχώρητοι σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι οδηγεί το επάγγελμα σε μαρασμό.

Σε ό,τι αφορά τα μπλόκα, οι αυτοκινητιστές παραμένουν στα διόδια της Ελευσίνας και στα δύο ρεύματα, στη γέφυρα του Praktiker στη Μαγούλα, στο 12ο χλμ. στη στροφή Σκαραμαγκά προς Αθήνα, στη Λεωφόρο Σχιστού από Λαμπράκη προς ΝΕΟΑΚ στο ρεύμα προς Αθήνα, στη Μεταμόρφωση στο ρεύμα προς Λαμία, στα διόδια Καλαμακίου στο ρεύμα προς Αθήνα, στον παράδρομο του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, Βουλιαγμένης και Αλίμου στο ρεύμα προς Αθήνα και στη Λεωφόρο Χασιάς στο ύψους του πάρκου Τρίτση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε απόγνωση οι πολίτες, δυσχέρειες στην αγορά

Την ίδια στιγμή, οι παρατεταμένες κινητοποιήσεις των φορτηγατζήδων έχουν προκαλέσει «ασφυξία» στην ελληνική αγορά.

Ήδη έχουν εμφανιστεί οι πρώτες μεγάλες ελλείψεις σε είδη πρώτης ανάγκης στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Χιλιάδες κοντέινερ παραμένουν ακινητοποιημένα τόσο στον ΣΕΜΠΟ του Πειραιά όσο και της Θεσσαλονίκης.

Ο εμπορικός κόσμος κάνει λόγο για τεράστια οικονομική ζημία, εξαιτίας της απεργίας. Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), οι επιχειρήσεις του τομέα της μεταφοράς, διαμεταφοράς και logistics επιβαρύνονται με ζημίες της τάξης των 5 εκατ. ευρώ ημερησίως, ενώ για κάθε ημέρα συνέχισης της αποχής χάνονται τουλάχιστον 50 θέσεις εργασίας.

«Η προμήθεια πρώτων υλών στην ελληνική βιομηχανία και βιοτεχνία έχει διακοπεί οδηγώντας τη σε μερική ή ολική αναστολή της παραγωγικής διαδικασίας, ενώ παράλληλα υφίσταται αδυναμία αποστολής όλων των εξαγωγικών φορτίων στους πελάτες του εξωτερικού, ακόμα και αυτών που διακινούνται με άλλα μεταφορικά μέσα (πλοία, αεροπλάνο και τρένο), αφού η προώθησή τους στο τελικό σημείο αναχώρησης γίνεται με ΦΔΧ. Για ορισμένα μάλιστα προϊόντα οι επιπτώσεις είναι ακόμη χειρότερες, λόγω του ευπαθούς και εποχιακού χαρακτήρα τους, όπως η βρώσιμη ελιά, με άμεσο κίνδυνο της φθοράς και καταστροφής τους», τονίζεται στην ανακοίνωση του ΣΕΒΕ.

«Κρυφτούλι» με την Αστυνομία

Η επικείμενη «κάθοδος» των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. στο κέντρο της Αθήνας έχει θέσει σε συναγερμό τόσο τις αστυνομικές όσο και τις εισαγγελικές αρχές.

Η Εισαγγελία Πρωτοδικών έχει αναθέσει σε τέσσερις λειτουργούς της την εποπτεία των αυριανών κινητοποιήσεων, που θα πραγματοποιηθούν την ίδια ακριβώς στιγμή, κατά την οποία θα ξεκινά στη Βουλή η επί της αρχής συζήτηση του επίμαχου νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι τέσσερις εισαγγελείς, σε συνεργασία με τις αστυνομικές αρχές, έχουν εντολή να εφαρμόζουν άμεσα και ανενδοίαστα τη διαδικασία του αυτοφώρου, σε κάθε περίπτωση που θα διαπιστώνεται η διάπραξη αδικημάτων.

Αμετακίνητος ο Ρέππας

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, με ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του, κατέστησε σαφές ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να κάνει ούτε ένα βήμα πίσω στην υιοθέτηση του νομοσχεδίου.

Ο κ. Ρέππας εμφανίστηκε κατηγορηματικά αντίθετος στην παροχή πενταετούς παράτασης αλλά και στη διατήρηση καταβολής του 35%, για να μπει κανείς στην αγορά των δημόσιων μεταφορών.

Ο υπουργός άφησε σαφείς αιχμές για τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών ΔΧ, λέγοντας ότι «αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα πολιτών και επαγγελματιών. Θέλω να πιστεύω ότι αστυνομία ή οι εισαγγελικές αρχές για τα όσα τους αφορούν, κάνουν αυτό που επιβάλει το καθήκον τους».

Παράλληλα, τόνισε ότι το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν μεταφορές δημόσιας χρήσης, προκειμένου να μην αντιμετωπίσει προβλήματα η αγορά.

Τέλος, αναφερόμενος στα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί στην τροφοδοσία της αγοράς, δήλωσε: «Αν παρατηρείται κάποιο πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς, θα πρέπει τα επιμελητήρια ή τα μέλη τους, να προβαίνουν σε συγκεκριμένη καταγγελία στις κατά τόπους αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές εναντίον μεταφορέων, που αρνούνται να εκτελέσουν τα συμβόλαια, που έχουν, ή αρνούνται να μεταφέρουν προϊόντα ή αγαθά μετά από παραγγελία που τους δίνεται, ώστε να επιληφθούν αρμοδίως οι αρχές. Εάν δεν υπάρχει συγκεκριμένη καταγγελία, δεν μπορεί να υπάρξει και συγκεκριμένη αντίδραση από τα όργανα της πολιτείας».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης