Νόμιμο κατά πλειοψηφία κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για το νέο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) που ενσωματώνει το επενδυτικό σχέδιο της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, υπό τη βασική όμως προϋπόθεση ότι θα εκπονηθεί ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη της περιοχής.
Με γνωμοδότησή τους, οι σύμβουλοι Επικρατείας ανάβουν το “πράσινο φως” να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες για την επέκταση του επιβατικού λιμανιού που είχαν ανασταλεί έπειτα από προσφυγές στο Ανώτατο Δικαστήριο, κατοίκων και φορέων του Πειραιά, οι οποίοι ήταν αντίθετοι στο σχεδιασμό αυτό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην υπ΄ αριθμ. 154/2022 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος του ΣτΕ (πρόεδρος, η αντιπρόεδρος Μαργαρίτα Γκορτζολίδου και εισηγητής ο πάρεδρος Χρήστος Παπανικολάου), γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις επιπτώσεις οι οποίες θα επέλθουν από την υλοποίηση του νέου master plan, λόγω του πρόσθετου κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής.
Η μελέτη θα είναι ενιαία για το σύνολο των έργων του σχεδιασμού, θα αξιοποιεί την υφιστάμενη περιβαλλοντική πληροφορία, από όπου και εάν προέρχεται, και ιδίως, θα λαμβάνει υπόψη τα πορίσματα και τις εκτιμήσεις της ανωτέρω μελέτης και των κυκλοφοριακών μελετών του Δήμου Πειραιά στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και του υπουργείου Πολιτισμού για τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιά.
Επιπλέον, θα προβαίνει σε εκτίμηση και αξιολόγηση των αλλαγών που πρόκειται να επέλθουν στην κυκλοφοριακή και γενικότερη λειτουργία της πόλης τόσο σε επίπεδο άμεσης περιοχής μελέτης (κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αλλαγές στην περιοχή πέριξ του λιμανιού) όσο και σε επίπεδο ευρύτερης περιοχής μελέτης σε επίπεδο πόλης.