Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Στις 21 Σεπτεμβρίου, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των Η.Π.Α. (NHTSA) ανακοίνωσε ότι η Tesla θα εκδώσει ανάκληση ασφαλείας για 1,1 εκατομμύρια οχήματα σε όλες τις σειρές μοντέλων της: Model 3, Model Y, Model S και Model X.
Ο λόγος για την συγκεκριμένη ανάκληση ήταν πως τα ηλεκτρικά παράθυρα κατά το αυτόματο ανέβασμα τους, ίσως να μην αναγνώριζαν την ύπαρξη εμποδίου και να ασκούσαν υπερβολική πίεση, σε σημείο να προκαλέσουν τραυματισμό σε επιβάτη που έχει εκτεθειμένο κάποιο μέλος του.
Όπως και με πολλές προηγούμενες ανακλήσεις της Tesla, αυτή δεν απαιτεί από τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων οχημάτων να επισκέπτονται ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Το πρόβλημα θα διορθωθεί μέσω μιας ενημέρωσης λογισμικού over-the-air του συστήματος και αυτός είναι ο λόγος που ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, δεν είναι ευχαριστημένος που η NHTSA χαρακτηρίζει την συγκεκριμένη διόρθωση ως ανάκληση.
Σε πρόσφατο tweet του, ο Musk προτείνει στην NHTSA να συμβαδίσει με την εξέλιξη της εποχής και να σταματήσει να αποκαλεί αυτές τις ενημερώσεις λογισμικού OTA “ανακλήσεις”, καθώς δεν είναι στην πραγματικότητα φυσικές ανακλήσεις. Ο ισχυρός άντρας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ένα δίκιο εδώ, καθώς η χρήση του όρου ανάκληση σε τέτοιου είδους καταστάσεις μπορεί να προκαλέσει στους ιδιοκτήτες περιττό άγχος, καθώς μπορεί να πιστεύουν ότι θα χρειαστεί να φέρουν το όχημά τους σε κάποια αντιπροσωπεία. Επιπλέον η ανάκληση μπορεί να ρίξει σκιά στη φήμη της μάρκας, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι που διαβάζουν τις ειδήσεις θα πιστεύουν ότι η Tesla ανακαλεί πραγματικά 1,1 εκατομμύρια οχήματα για να αντικαταστήσει ένα ελαττωματικό εξάρτημα.
Παρόλα αυτά, η NHTSA δηλώνει ότι οι κατασκευαστές υποχρεούνται να ξεκινήσουν ανακλήσεις για οποιαδήποτε επισκευή, συμπεριλαμβανομένων των ενημερώσεων λογισμικού. Σύμφωνα με την περιγραφή της υπηρεσίας επιτήρησης ασφαλείας, μια ενημέρωση λογισμικού εξακολουθεί να εμπίπτει στον ορισμό της «ανάκλησης».
Εσείς τί πιστεύετε;