Του Δημήτρη Διατσίδη

To μοντέλο που άλλαξε το ρου της ιστορίας του σχεδιασμού όλων των σούπερσπορ μοτοσυκλετών είναι η 916 της Ducati. Tο δημιούργημα του σχεδιαστή Massimo Tamburini, που το 1994 τάραξε τον κόσμο των δύο τροχών. Έκτοτε οι μοτοσυκλέτες που βγαίνουν από το Borgo Panigale έχουν αυτό το κάτι διαφορετικό στο design τους, που τις κάνει ξεχωριστές, αλλά και αρκετοί άλλοι κατασκευαστές υιοθέτησαν τις σχεδιαστικές αρχές της 916. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι ο CEO της Ducati, o μηχανολόγος Claudio Domenicali, που καλείται συχνά να απαντήσει στο ποια θεωρεί την πιο ιστορική Ducati που έχει βγει στα 96 χρόνια της μάρκας, δηλώνει: «Δεν έχω αμφιβολία, η αγαπημένη μου ιστορική μοτοσυκλέτα είναι η 916, γιατί αντιπροσωπεύει το σημείο αλλαγής του σχεδιασμού των μοτοσυκλετών που σχεδίαζαν οι μηχανικοί, σε μια αξιοσημείωτη σύνθεση τέχνης και τεχνολογίας».

«Η 916 ήταν ένα αριστούργημα του Tamburini που έδειξε ότι είναι δυνατόν να εφαρμόσεις το design στο καθένα ξεχωριστά, σε όλα τα κομμάτια μιας μοτοσυκλέτας, από τα μαρσπιέ έως την εξάτμιση και όχι μόνο στις βαμμένες επιφάνειες του σώματος». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και συνέχισε διευκρινίζοντας: «Πριν την 916 η εξάτμιση για παράδειγμα σχεδιαζόταν από έναν μηχανικό με μικρή προσοχή στην επίπτωση που θα έχει στη μορφή της μοτοσυκλέτας γενικά. Σε μια μοτοσυκλέτα όλα είναι τόσο εκτεθειμένα ώστε η αρμονία των τεχνικών μερών είναι εξαιρετικά σημαντική στο να αποδώσει ομορφιά και συναίσθημα στη συνολική της αντίληψη. Ο Massimo Tamburini, που τον αποκαλούμε “Maestro”, με την 916 έφερε μια πραγματική επανάσταση στον κόσμο της Ducati, δημιουργώντας σταθερές αρχές του DNA της Ducati. Ήταν το αποτέλεσμα μιας δουλειάς 6 χρόνων, στα οποία μελέτησε σχολαστικά κάθε μια λεπτομέρεια, εξασφαλίζοντας ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα – και μηχανικά και στυλιστικά – χωρίς τη χρήση αεροσήραγγας».

Ο Domenicali εξηγεί και την προσωπική του σύνδεση με την 916: «Είχα το προνόμιο να δουλέψω κοντά στον Massimo, όταν έκανα τη διπλωματική μου εργασία ως μηχανολόγος μηχανικός: η εργασία ήταν η ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων για το πλαίσιο χωροδικτύωμα και το μονόμπρατσο ψαλίδι. Στην ίδια εργασία ασχολήθηκα με το πως τα μονοθέσια της Formula 1 θα είχαν πιο αποδοτική δομή εάν χρησιμοποιούσαν τον κινητήρα ως φέρον μέρος, πράγμα που αρκετά χρόνια αργότερα γέννησε την ιδέα του monocoque της 1199 και το μπροστά πλαίσιο της Panigale και της Multistrada V4. Αυτά είναι ιστορικά παραδείγματα που ακόμη μας επιτρέπουν να σχεδιάζουμε και να παράγουμε τις πιο όμορφες μοτοσυκλέτες του κόσμου: μια συγκέντρωση στυλ, επιτήδευσης και απόδοσης, σύμβολο του Made in Italy».

Να λοιπόν που βρίσκεται η βάση για τη συνέχιση της δημιουργίας μοτοσυκλετών που μπορούν να σου κόβουν την ανάσα μόλις τις αντικρύζεις. Και εκτός από τις 916 που κυκλοφορούν ακόμη και στους Ελληνικούς δρόμους, μια 916 βρίσκεται βέβαια και στο Μουσείο της Ducati που βρίσκεται στο εργοστάσιο της Μπολώνια, πολύ κοντά στο αεροδρόμιο της πόλης. Αξίζει μια επίσκεψη αν βρεθεί κανείς στην περιοχή. 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης