Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης
O Quartararo ήταν πολύ επικριτικός ως προς την έλλειψη εξέλιξης της Yamaha με τον κινητήρα του 2022, καθώς παραμένει η πιο αργή μοτοσυκλέτα σε τελική ταχύτητα, έχοντας έλλειψη ισχύος για αρκετά χρόνια.
Αλλά η Yamaha άρχισε να εργάζεται με διαφορετικό τρόπο για το 2023 όσον αφορά την εξέλιξη του κινητήρα, φέρνοντας ως σύμβουλο τον Luca Marmorini από την Formula 1.
Η Yamaha έφερε τον πρωτότυπο κινητήρα του 2023 στο τεστ του Misano, την Τρίτη και την Τετάρτη αυτή την εβδομάδα, με το νέο μοτέρ να φτάνει τα 298,3 χλμ./ώρα – ελάχιστα κάτω από τα 300 χλμ./ώρα που έφτασε ο Jorge Martin με την Ducati.
Παραδεχόμενος ότι η τελική ταχύτητα επετεύχθη με slipstream, ο Quartararo λέει ότι η μέση ταχύτητα ήταν πολύ ενθαρρυντική.
“Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που επιβεβαιώσαμε ότι ο κινητήρας ήταν μια μεγάλη βελτίωση”, είπε ο Quartararo, ο οποίος ήταν στην κορυφή των φύλλων χρόνου του διημέρου. “Σήμερα το πρωί έκανα ένα καλό slipstream πίσω από τον Franco Morbidelli και η τελική ταχύτητα ήταν πολύ καλή”.
“Δουλεύουμε στα ηλεκτρονικά σήμερα το πρωί γιατί ο χαρακτήρας του κινητήρα είναι ελαφρώς διαφορετικός”.
“Αλλά είμαι πολύ χαρούμενος, για πρώτη δοκιμή με ένα πρωτότυπο κινητήρα είχα πολύ καλό ρυθμό. Τα 298 χλμ./ώρα τα φτάσαμε με την χρήση slipstream, αλλά ο μέσος όρος ταχύτητας που είχαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας ήταν επίσης καλός”.
Ο Quartararo λέει ότι η Yamaha θέλει ακόμα να δουλέψει για τον νέο κινητήρα, αλλά δεν γνωρίζει αν θα προκύψουν πολλά περισσότερα από αυτόν, ενώ σημειώνει ότι ο χαρακτήρας του νέου κινητήρα δεν έχει αλλάξει σημαντικά.
“Δεν θα πω όχι, αν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης”, είπε. “Είναι πολύ ωραίο γιατί είναι μόλις Σεπτέμβριος και απομένουν ακόμη λίγοι μήνες για τις δοκιμές πριν την σεζόν και το Portimao”.
“Έχουμε ακόμα τη Valencia, δεν ξέρουμε πού πάμε για τις χειμερινές δοκιμές, αλλά κανονικά (θα πάμε) στη Sepang και στο Portimaο”.
“Θα έχουμε ακόμα δοκιμές να κάνουμε και ελπίζουμε να βρούμε περισσότερη τελική ταχύτητα. Ο χαρακτήρας άλλαξε λίγο, αλλά δεν έχω χαθεί. Φυσικά, πρέπει ακόμα να δουλέψουμε λίγο περισσότερο στο πρώτο μέρος της επιτάχυνσης”.
“Η μοτοσυκλέτα είναι λίγο πιο ράθυμη παρά επιθετική”.