Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η μόνη περίπτωση που βγαίνει καπνός από την εξάτμιση χωρίς να υπάρχει ζημιά, είναι για ελάχιστα λεπτά, σε μία κρύα εκκίνηση τον χειμώνα με αρκετή υγρασία. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, ο καπνός είναι σήμα κινδύνου πως υπάρχει μηχανική βλάβη, και το χρώμα του είναι το λεξικό μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μαύρος καπνός
Μία εικόνα που συναντάται κατά κύριο λόγο στα πετρελαιοκίνητα οχήματα και οφείλεται στην αστοχία επεξεργασίας καυσαερίων. Στο μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων έχει να κάνει με φίλτρο DPF και με την μην πραγματοποίηση της σωστής αναγέννησης σε αυτό. Εάν αφεθεί το πρόβλημα, τότε πρέπει να γίνει αντικατάσταση του φίλτρου με αρκετά μεγάλο κόστος. Σε βενζινοκίνητα υποδηλώνει πιθανότατα πρόβλημα στο σύστημα ανάφλεξης και ο καταλύτης κινδυνεύει άμεσα.

Μπλε καπνόςΣε αυτή τη περίπτωση το αυτοκίνητο καίει λάδια και πρέπει να επισκεφθείτε άμεσα το συνεργείο, για να προλάβετε τη ζημιά πριν προχωρήσει. Εάν το φαινόμενο εντοπίζεται σε μεγάλες ταχύτητες στο αυτοκινητόδρομο τότε ίσως να χρειάζεται να αλλάξετε το πάχος του λαδιού που χρησιμοποιείτε μαζί με κάποιο βοηθητικό πρόσθετο. Εάν εντοπίζεται κυρίως στη κίνηση τότε μάλλον έχουν ζημιά οι βαλβίδες.  Σε τουρμπάτα αυτοκίνητα, η επίσκεψη στο συνεργείο είναι ακόμα πιο επιτακτική.

Λευκός καπνός
Όπως είπαμε και στην εισαγωγή, η μόνη περίπτωση που βγαίνει καπνός από την εξάτμιση χωρίς να υπάρχει ζημιά, είναι για ελάχιστα λεπτά, σε μία κρύα εκκίνηση τον χειμώνα με αρκετή υγρασία. Σε άλλη περίπτωση πιθανότατα μιλάμε για πρόβλημα στην φλάντζα με το ψυκτικό υγρό του ψυγείου να περνάει στον θάλαμο καύσης. Συνήθως θα δείτε και μία λευκή πάστα εάν ανοίξετε το καπάκι συμπλήρωση λαδιών της μηχανής.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης