Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Lamborghini τιμά τους υπέροχους ατμοσφαιρικούς (και όχι υβριδικούς) V12 κινητήρες και θυμάται την υπέροχη Diablo. Ένα αυτοκίνητο που ο ερχομός του άλλαξε την ιστορία τόσο της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και της κατηγορίας των supercars.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το έτος είναι 1990, και η Diablo κάνει πάταγο όντας το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που πετυχαίνει τελική στα 322χλμ./ώρα. έχοντας τον θρυλικό V12 κινητήρα απόδοσης 492 ίππων και 580 Nm ροπής. Αυτή όμως η κορυφαία τελική ταχύτητα είναι μόνο ένα μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου, καθώς το 1993 παρουσιάστηκε η Diablo VT, το πρώτο υπεραυτοκίνητο της Lamborghini με κίνηση σε όλους τους τροχούς. 

Το νέο κιβώτιο ήταν σε θέση να στείλει το 20% της ισχύος στους μπροστινούς τροχούς, δίνοντας στο σύνολο νέα επίπεδα πρόσφυσης, σε μία εποχή όπου συστήματα ελέγχου ευστάθειας δεν ήταν συνηθισμένα.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοντέλο κατασκευάστηκε και κυκλοφόρησε όσο η Lamborghini ανήκε στην Chrysler, ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1990, η Volkswagen κρατούσε τα κλειδιά για τα κεντρικά γραφεία της Sant’Agata. Το πρώτο μοντέλο υπό την ομπρέλα της VW ήταν η Murcielago του 2002, ενώ παράλληλα για μία δεκαετία η Diablo ήταν αυτή που έφερνε τα λεφτά στα ταμεία.

Συνολικά η Diablo πούλησε 2.884 μοντέλα και 30 GTR εκδόσεις, νούμερο που ξεπερνά για λίγο τη Countach με τα 2.049 μοντέλα της. Αν και τότε κατείχε το ρεκόρ, αυτό δεν κράτησε πολύ καθώς ο διάδοχός του, η Murcielago, πούλησε 4.099 μοντέλα.

Σήμερα, μία απλή έκδοση της Diablo κοστολογείται στα 180.000 ευρώ, ενώ οι πιο ιδιαίτερες SV και VT από 300.000 έως και 350.000. 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης