Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Η νέα Porsche 911 GT3 RS παρουσιάζει νέες τεχνολογίες τις οποίες μοιράζεται με το αγωνιστικό 911 GT3 R και έχουν ως στόχο την μέγιστη επίδοση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο μοντέλο της Porsche χρησιμοποιεί τεχνολογίες σχεδιασμένες για αγώνες, όπως είναι ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 525 ίππων, η ελαφριά και αεροδυναμική κατασκευή και το σύστημα ψύξης.

Ο βασικός παράγοντας για την μεγιστοποίηση των επιδόσεων είναι το σύστημα ψύξης. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην 911 RSR, ένα αυτοκίνητο που κέρδισε την κατηγορία του στο Le Mans και στην συνέχεια στην 911 GT3 R. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα τα οποία χρησιμοποιούσαν τρία διαφορετικά τμήματα για το σύστημα ψύξης, το νέο σύστημα αποτελείτε από ένα κεντρικό, τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, όπου κανονικά βρίσκεται ο χώρος αποσκευών.

Η λύση αυτή επέτρεψε την χρήση του χώρου που απελευθερώθηκε στα πλαϊνά, για την τοποθέτηση ενεργών ρυθμιζόμενων αεροδυναμικών στοιχείων, τα οποία δημιουργούν 409 κιλά κάθετης δύναμης στα 200 χλμ/ώρα. Αυτό σημαίνει, ότι η νέα 911 GT3 RS έχει την διπλάσια κάθετη δύναμη απ´ ότι η προηγούμενη γενιά της 991.2 και τρεις φορές απ´ ότι η 911 GT3. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο τετράλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας με υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, είναι επίσης βελτιωμένος συγκριτικά με την 911 GT3. Η αύξηση της απόδοσής του, οφείλεται κυρίως στην επανασχεδίαση των εκκεντροφόρων, του συστήματος εισαγωγής του αέρα και των βαλβίδων. Ενώ το εφτά σχέσεων κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) έχει κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης απ´ ότι η 911 GT3. Η 911 GT3 RS επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα  296 χλμ/ώρα.

Εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της νέας GT3 RS είναι το σύστημα DRS (drag reduction system), το οποίο τοποθετείτε για πρώτη φορά σε Porsche παραγωγής. Με στόχο τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας και υψηλότερες ταχύτητες στα ευθεία κομμάτια μιας πίστας, το DRS επιτρέπει στην πτέρυγες με το πάτημα ενός διακόπτη, να οριζοντιώνονται μέσα σε προρυθμισμένα όρια. 

Το σύστημα ανάρτησης είναι και αυτό σχεδιασμένο για την μέγιστη αεροδυναμική, όπως και οι θόλοι των φτερών έχουν σχεδιαστεί να υποβοηθούν την ομαλή και συνεχή εισροή αέρα. Τα τμήματα που απαρτίζουν την ανάρτηση με τα δίπλα ψαλίδια εμπρός, έχουν σχήμα «σταγόνας», και με αυτόν τον τρόπο η κάθετη δύναμη του μπροστινού άξονα αυξάνεται κατά 40 κιλά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην νέα 911 GT3 RS οι σύνδεσμοι στο κάτω μπράτσο της εμπρός ανάρτησης είναι χαμηλότερα τοποθετημένοι, ενώ η πίσω ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις στα ελατήρια. Το ίδιο έχει γίνει με όλα τα συστήματα υποβοήθησης, όπως και με την τετραδιεύθυνση. 

Η 911 GT3 RS, διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport και Track. Ανάμεσα στις διαφορετικές ρυθμίσεις, η αποσυμπίεση και η συμπίεση της ανάρτησης τόσο εμπρός όσο και πίσω, μπορούν να ρυθμιστούν ξεχωριστά και σε διαφορετικά στάδια. Το πίσω διαφορικό, μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ως προς τον βαθμό εμπλοκής του από περιστροφικό διακόπτη στο τιμόνι.

Όλες οι ρυθμίσεις γίνονται άμεσα από διακόπτες με ξεκάθαρες αγωνιστικές ενδείξεις. Τέσσερις περιστροφικοί διακόπτες καθώς και ο διακόπτης για το Drag Reduction System (DRS) είναι τοποθετημένοι πάνω στο τιμόνι, και  ξεχωρίζουν με καθαρά γραφικά σε κάθε ρύθμιση. Η 911 GT3 RS είναι εξοπλισμένη με την ίδια οθόνη παρόμοια με της 911 GT3. Με το πάτημα ενός κουμπιού ο οδηγός μπορεί να μειώσει τις ενδείξεις που εμφανίζονται στις οθόνες των 7 ιντσών, ώστε να διαβάζει μόνο τα απαραίτητα. Οι ενδείξεις αλλαγής ταχυτήτων και το αναλογικό ταχύμετρο, προέρχονται επίσης από την GT3. 

Με την εκτεταμένη χρήση υλικών CFRP, η 911 GT3 RS ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά. Οι πόρτες τα εμπρός φτερά, η οροφή και το καπό είναι κατασκευασμένα από CFRP. Από το ίδιο υλικό είναι επίσης κατασκευασμένα και τα bucket καθίσματα που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. 

Όσον αφορά το εσωτερικό το νέο GT sport αυτοκίνητο έχει όλα τα τυπικά, αναγνωρίσιμα στοιχεία και το στυλ των RS: μαύρο δέρμα, Racetex και ανθρακονήματα, διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις Clubsport και Weissach. Η έκδοση Clubsport είναι διαθέσιμη χωρίς extra κόστος και συμπεριλαμβάνει ατσάλινο rollover bar, πυροσβεστήρες και ζώνες 6 σημείων για τον οδηγό. 

Ενώ το πακέτο Weissach, το οποίο αποτελεί extra εξοπλισμό, περιλαμβάνει πολλά περισσότερα. Το εμπρός καπό, η οροφή, τμήματα της πίσω αεροτομής και τμήματα των εξωτερικών καθρεπτών χρησιμοποιούν ανθρακονήματα. Οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές δοκοί και τμήματα του πίσω άξονα χρησιμοποιούν υλικά CFRP, συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη αίσθηση της οδήγησης. Το rollover bar, κατασκευασμένο για πρώτη φορά από CFRP, συμβάλλει και αυτό στην μείωση του βάρους κατά σχεδόν 6 κιλά, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο ατσάλινο. Ένα ακόμη highlight που περιλαμβάνεται στο πακέτο Weissach είναι τα αγωνιστικού τύπου paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων.  Στον προαιρετικό εξοπλισμό του πακέτου Weissach, περιλαμβάνονται επίσης τροχοί από μαγνήσιο, μειώνοντας το βάρος κατά 8 επιπλέον κιλά. 

Η νέα 911 GT3 RS, είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελίες, με βασική τιμή στην Γερμανία 229.517 ευρώ. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης